Horia Virlan: Unele spoturi nu-ti spun nimic si te intrebi daca cei care le-au produs au “avut toti boii acasa”

Horia Virlan: Unele spoturi nu-ti spun nimic si te intrebi daca cei care le-au produs au “avut toti boii acasa”

Il cunoasteti pe Horia Virlan de la Cireasa de pe tort, el era cel care carcotea din spatele unui laptop referitor la tehnicile de gatit ale persoanelor invitate in emisiune. Tot Horia Virlan amenda lipsa bonetelor sau a plaselor de par, aranjamentul neinspirat al bucatelor pe masa sau alegerea gresita a tacamurilor. Si pe buna dreptate, fostul ochi critic al emisiunii Cireasa de pe tort si actuala gazda pentru Academia lui Horia, e bucatar profesionist, absolvent al cursurilor de arta culinara Cleveland Community College din SUA si posesor al diplomei "Maestru in Arta Culinara".

Mai jos, Horia Virlan explica ce inseamna pentru el imaginea publica, cum vorbeste cu fanii sai si ce branduri ii sunt pe plac. Si, asa dupa cum urmeaza sa vedeti, e la fel de critic pe cat ni-l aminteam. Fiti, asadar, pregatiti. Pentru ca Horia Virlan e parte din juriul Cupei Agentiilor la Gatit FLORIOL cu ingrediente publicitare oferite de VERLA aromata de Coseli. La care va mai puteti inscrie pana maine.

IQads: Ati lucrat peste hotare si in Romania. In ce moment considerati ca ati inceput sa deveniti persoana publica? De la aparitia in emisiunea Cireasa de pe tort?
Horia Virlan: Am colaborat cu cateva reviste de specialitate inainte de Cireasa de pe tort, dar pot spune ca am devenit cunoscut odata cu emisiunea, iar apoi am capatat notorietate dupa lansarea cartii "Bucatele Noastre. Carte cu preparate mai mult sau mai putin romanesti".

IQads: Comparativ cu Cireasa de pe tort, ce inseamna pentru dumneavoastra experienta emisiunii Academia lui Horia?
Horia Virlan: Academia lui Horia este o emisiune care implica mai multa arta culinara decat Cireasa de pe tort, iar competitia este mult mai acerba, fiind vorba de o suma consistenta de bani pusi in joc. Eu sunt bucatar si gatitul ma binedispune, iar gatitul impreuna cu altii ma incanta, dar cu toate acestea, ambele emisiuni imi sunt deopotriva de dragi.

IQads: Ce a insemnat pentru dumneavoastra colaborarea cu alte persoane publice? Ce ati invatat de la ele despre intretinerea imaginii?
Horia Virlan: Eu nu sunt in contact cu multe persoane publice, deoarece nu sunt o persoana mondena, iar intalnirile pasagere nu mi-au adus nici un beneficiu din acest punct de vedere.

IQads: Ce concluzii ati tras, de-a lungul anilor, despre intretinerea imaginii?
Horia Virlan: Nu sunt foarte interesat de imaginea mea si imi desfasor viata ca si pana a fi persoana publica, iar, cand voi fi terminat cu televiziunea, pentru mine nu va fi nici o diferenta.

IQads: Ati lansat cartea "Bucatele noastre. Cartea cu preparate mai mult sau mai putin romanesti". Cum reusiti sa gasiti inspiratia atunci cand creati ceva nou? Aveti vreo metoda care aduce succes de obicei sau asteptati ca magia sa se intample de la sine?
Horia Virlan: Nu este magie, ci este placerea de a gati combinata cu dorinta de a experimenta preparate noi si, bineinteles, stapanirea tehnicii culinare.

IQads: Care sunt principalele surse de inspiratie ale dumneavoastra cand ganditi noi retete?
Horia Virlan: Sursele sunt multiple. De la mancaruri populare mai putin intalnite, la gusturi interesante ale anumitor condimente ori legume, pana la carti vechi de bucate de unde extrag preparate si le modific dupa gustul zilelor noastre.

IQads: Care e cel mai creativ proiect in care ati fost implicat?
Horia Virlan: Pentru mine "Bucatele Noastre" reprezinta lucrarea care ma face sa ma simt implinit din punct de vedere profesional, restul sunt proiecte interesante si atat.

IQads: Cum a influentat aparitia social media comunicarea dumneavoastra cu fanii? Ce amintiri aveti de cand primeati scrisori la "casuta postala nr. x" si cum e acum cand va lasa mesaje pe Facebook sau comentarii pe blog?
Horia Virlan: Din pacate te voi dezamagi spunand ca, in pofida faptului ca am avut o pagina de blog si ca am si una pe Facebook, nu sunt "contemporan" cu acest fel de a socializa. Punct!

IQads: Cum ati descrie persoanele care va admira?
Horia Virlan: Eu sunt un om obisnuit, caruia ii plac lucrurile obisnuite, iar fanii mei sunt, in general, asemenea mie. Cum sa nu-ti placa cei care iti seamana?

IQads: Care sunt cele mai frecvente conversatii pe care le aveti cu fanii cu care va intalniti ? Va cer recomandari de retete?
Horia Virlan: "Bucataree! Ne gatesti si noua ceva?", "Uite-l pe Horia Virlan! Maestre, ne dai si noua o reteta?" Daca am timp, le impartasesc din cunostintele mele, iar daca nu am, atunci nu! Totusi, schimb mereu cateva vorbe cu ei. Merita, deoarece urmaresc emisiunile mele!

IQads: Ati aparut in reclame pentru Moulinex si Fuchs, ati contribuit si la promovarea Petrecerilor Delice. Cum va alegeti brandurile cu care doriti sa va asociati?
Horia Virlan: Eu nu ma asociez cu acele branduri sau persoane care sunt impotriva bunului simt si impotriva alimentatiei sanatoase, in rest sunt deschis oricarei "amicitii".

IQads: Ce alte colaborari cu branduri ati avut?
Horia Virlan: Am colaborat cativa ani la rand cu Real Hypermarket si continui sa colaborez. De asemenea, lucrez de cativa ani, cu Metro Cash and Carry, cu brandul de paste, orez si sosuri naturale Panzani si cu partenerii mei DAAS, unul dintre cei mai puternici furnizori de echipamente si ustensile destinate zonei HoReCA, cu care implinesc cinci ani de frumoasa colaborare. Mai sunt si alte branduri legate de activitatea mea, dar acestea sunt reprezentative.

IQads: Ce asteptari aveti de la colaborarea cu branduri?
Horia Virlan: Sa fie onesti in relatia cu mine si sa prospere.

IQads: Cand ati refuza colaborarea cu un brand?
Horia Virlan: Dupa cum spuneam mai devreme, nu colaborez cu un brand care scoate pe piata produse nesanatoase, produse care contin elemente nocive omului.

IQads: Ce faceti in pauza publicitara? Va place sa urmariti calupul de reclame sau e momentul perfect in care sa luati o pauza?
Horia Virlan: Chiar daca fac parte din oamenii de televiziune, eu nu sunt cel mai mare consumator de televiziune. Dar, cand am ocazia, urmaresc atat emisiuni distractive, stiri sau filme, cat si calupuri publicitare. La acestea din urma ma intereseaza mesajul transmis de realizatori, fiind curios sa vad daca ceea ce se vede si se aude in cele cateva secunde te indeamna sa fii interesat de un anume produs. Unele spoturi sunt super tari, altele sunt haioase, mai sunt unele care te enerveaza si le retii doar pentru atat, dar mai sunt unele care nu-ti spun nimic si te intrebi daca cei care le-au produs au "avut toti boii acasa".

IQads: Pentru ce categorii de produse/servicii ati face publicitate si pentru care ati refuza?
Horia Virlan: As face publicitate pentru mai toate categoriile legate de alimentatie si auto, dar nu cred ca ma vezi promovand ochelari ori ruj de buze.

IQads: Ce brand respectati? De ce? / Ce brand urati? De ce?
Horia Virlan: Hopaaa! Teren alunecos! Pai, eu le respect pe cele cu care am colaborat si as mai respecta si alte branduri, daca gandesc la fel despre mine.

IQads: Povestiti-ne o reclama care va place.
Horia Virlan: Imi plac cele de la Heineken, Coca-Cola, dar nu retin care anume.

IQads: Si una care nu va place.
Horia Virlan: Era una care promova un medicament impotriva diareei. Cum poti, frate, sa promovezi cu atata insistenta asa ceva?!

Horia Virlan va mai imparti critici si la Cupei Agentiilor la Gatit FLORIOL cu ingrediente publicitare oferite de VERLA aromata de Coseli. Competitia de skill-uri intr-ale bucatariei e un eveniment organizat de IQads.ro si Mixtopia.ro. Partenerii evenimentului sunt: 360Revolution, La Cucina, Gustos.ro, 24FUN si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related