Cam orice noua tehnologie lansata de General Motors trebuie sa fie pe placul geek-ilor de pretutindeni. Dar nu ma refer doar la cei care-si hranesc pasiunea pentru tehnologie cu cele mai noi aplicatii de smartphone sau cele mai spectaculoase jocuri pentru consola. Ma gandesc si la geek-ii care, pe la 12 ani, priveau ore in sir pistoane in miscare sau dezasamblau telecomenzile televizoarelor ca sa vada cum functioneaza. Geek-ii care astazi inteleg niste notiuni care tin de un domeniu in care se intersecteaza fizica, ingineria si IT-ul.
Pentru noi, restul muritorilor de rand, entuziasmul vine de-abia dupa ce vedem campania de comunicare, care vine cu o explicatie foarte frumoasa legata de cum functioneaza masinariile General Motors. Si pentru a intelege tehnologia, BBDO New York (creatoarea campaniei) vine cu o serie de metafore pornind de la masinarii iconice, care au devenit parte din cultura pop. Cea mai recenta reclama din seria "Brilliant Machines" e "Brilliant Enterprise", in care tehnologia GE pentru extragerea resurselor de ulei si gaz din mari e folosita pentru a ajuta echipajul USS Enterprise (Star Trek) "sa descopere si sa maximizeze resursele in conditii extreme". Si uite asa nava reuseste sa adune suficienta energie pentru a ajunge la viteza warp si a trece peste nu-stiu-ce pericol.
Toate reclamele campaniei sunt spectaculoase; se vede efortul investit in productie si efecte speciale. Si trimiterile la filme epice precum "Back to the Future",
"Knight Rider"
sau "Wall-e"
ne dau noua, privitorilor, un sentiment caldut si placut. Ceea ce parea un lucru aproape imposibil pentru un jucator din industria asta.