Un strop de SF si cateva masinarii legendare in comunicarea tehnologiilor General Motors

Un strop de SF si cateva masinarii legendare in comunicarea tehnologiilor General Motors

Cam orice noua tehnologie lansata de General Motors trebuie sa fie pe placul geek-ilor de pretutindeni. Dar nu ma refer doar la cei care-si hranesc pasiunea pentru tehnologie cu cele mai noi aplicatii de smartphone sau cele mai spectaculoase jocuri pentru consola. Ma gandesc si la geek-ii care, pe la 12 ani, priveau ore in sir pistoane in miscare sau dezasamblau telecomenzile televizoarelor ca sa vada cum functioneaza. Geek-ii care astazi inteleg niste notiuni care tin de un domeniu in care se intersecteaza fizica, ingineria si IT-ul.

Pentru noi, restul muritorilor de rand, entuziasmul vine de-abia dupa ce vedem campania de comunicare, care vine cu o explicatie foarte frumoasa legata de cum functioneaza masinariile General Motors. Si pentru a intelege tehnologia, BBDO New York (creatoarea campaniei) vine cu o serie de metafore pornind de la masinarii iconice, care au devenit parte din cultura pop. Cea mai recenta reclama din seria "Brilliant Machines" e "Brilliant Enterprise", in care tehnologia GE pentru extragerea resurselor de ulei si gaz din mari e folosita pentru a ajuta echipajul USS Enterprise (Star Trek) "sa descopere si sa maximizeze resursele in conditii extreme". Si uite asa nava reuseste sa adune suficienta energie pentru a ajunge la viteza warp si a trece peste nu-stiu-ce pericol.

Toate reclamele campaniei sunt spectaculoase; se vede efortul investit in productie si efecte speciale. Si trimiterile la filme epice precum "Back to the Future",

"Knight Rider"

sau "Wall-e"

ne dau noua, privitorilor, un sentiment caldut si placut. Ceea ce parea un lucru aproape imposibil pentru un jucator din industria asta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related