[Mesaj pentru boboci] Costin Radu: Un angajator nu este interesat de cat de buni sau de rai au fost profesorii, cat de buni sau de rai au fost colegii, cat de grele sau usoare au fost examenele

[Mesaj pentru boboci] Costin Radu: Un angajator nu este interesat de cat de buni sau de rai au fost profesorii, cat de buni sau de rai au fost colegii, cat de grele sau usoare au fost examenele

La inceput de octombrie ne gandim la studentii care au rasuflat usurati in fata listei cu admisi la cursurile de publicitate si PR, ignorand ca de-abia acum incepe greul. Am rugat cativa dintre profesorii care lucreaza in domeniu sa le transmita un mesaj de imbarbatare care sa ii ghideze pe parcursul intregului an universitar. Vedeti mai jos raspunsul lui Costin Radu, Managing Partner la The Geeks si cadru didactic asociat la S.N.S.P.A.

Ce trebuie sa stie un student la comunicare inca din primele zile de scoala
Trebuie sa stie ca facultatea ii ofera o deschidere catre un domeniu, ii ofera un mod de a problematiza si de a rezolva probleme, insa facultatea si profesorii nu il pot invata aproape nimic fara dorinta si vointa proprii de a invata, de a fi bun, de a face performanta in domeniul in care urmeaza sa activeze. Mai trebuie sa stie ca simpla decizie de a opta, la nivel de dorinta, pentru o meserie specifica, ii va ajuta sa se angajeze. Tot aceasta decizie, teoretica, ii va ajuta sa-si canalizeze eforturile pe ceva concret si sa termine facultatea fiind capabili sa articuleze si altceva decat generalitati.

Cu ce asteptari poate incepe si care ar fi nerealiste
Din ce am observat multi studenti isi seteaza asteptari fata de ceilalti (facultate, parinti, profesori, prieteni etc) si foarte putine asteptari si pretentii de la ei. Nu si cei mai buni! Acestia din urma obisnuiesc sa ceara lucruri de la ei si, de obicei, le si obtin. Asta mi se pare o gandire sanatoasa pentru ca la final un angajator nu este interesat de cat de buni sau de rai au fost profesorii, cat de buni sau de rai au fost colegii, cat de grele sau usoare au fost examenele. Lucrurile astea trec. Angajatorul este interesat de ce cunostinte si abilitati are studentul. De asemenea, succesul studentilor care decid sa devina anteprenori depinde tot de cunostintele si abilitatile pe care le deprind.

Cum sa se raporteze la cursuri si la profesori
Cu deschidere fata de lucrurile bune. Sistemul educational nu este perfect si nici nu va fi prea curand. Se pot plange si rupe orice legatura cu acesta sau se pot folosi de el pentru a dobandi lucrurile bune care inca exista si care, speram cu totii, se vor inmulti.

Ce anume din ce face un student acum va conta cand va vrea sa se angajeze in domeniu
Daca ne referim la advertising strict, le va fi foarte de folos sa lucreze in timpul facultatii pentru a-si construi portofolii bune (asta in cazul plannerilor si al creativilor) si sa fie foarte la curent cu industria (in cazul celorlalti). Ce agentii sunt, cine sunt directorii de creatie, cine sunt creativii si strategii buni, ce clienti are agentia, ce platforme au brand-urile importante ale agentiilor, ce fac bine agentiile si ce gresesc, ce ar putea face ei mai bine daca ar fi acolo. Toate sunt ganduri utile pentru momentul absolvirii.

Cum poate studentul sa completeze informatiile de la cursuri. Cat de mult va conta asta la angajare
Cred ca unul dintre cele mai importante lucruri, dincolo de studiu, este sa-si scoata colegii de grupa sau de an la o citronada sau la o bere (cu moderatie). Si sa nu neglijeze acest aspect sau sa se axeze doar pe el. Un fapt aproape invizibil atunci cand esti in facultate este acela ca networking-ul incepe sa conteze pentru cariera viitoare. Unul dintre scenariile cele mai frecvente de angajare este acela cand, la primul job, te recomanda unul dintre colegii din an sau din grupa, care au reusit primii sa se angajeze.

Strict despre acumularea de informatii, nu cred ca exista metoda mai buna decat sa citeasca. Si nu doar blog-uri si site-uri, ci mai ales carti. Cartile te ajuta foarte mult chiar daca atunci cand le incepi nu realizezi asta. Un student care reuseste sa citeasca cel putin o carte pe luna (nu zic mai mult) dezvolta o structura mentala si un vocabular care poate fi remarcat instant. Aici trebuie si putina prudenta si realism! Oamenilor din comunicare nu le plac, in general, persoanele care vorbesc mult prea pretentios.

Ce nu au reusit alti studenti inaintea lui, dar ar fi bine ca lui sa ii iasa
Sa scape de miturile care circula despre industrie si pe care daca le asculta, fara sa le treaca prin bunul simt critic, se va pacali.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related