La inceput de octombrie ne gandim la studentii care au rasuflat usurati in fata listei cu admisi la cursurile de publicitate si PR, ignorand ca de-abia acum incepe greul. Am rugat cativa dintre profesorii care lucreaza in domeniu sa le transmita un mesaj de imbarbatare care sa ii ghideze pe parcursul intregului an universitar. Vedeti mai jos raspunsul lui Razvan Matasel, Managing Partner la Arsenoaiei & Matasel si cadru didactic asociat S.N.S.P.A., unde preda cursul de Planificare strategica a campaniei de publicitate la Masteratul de Publicitate.
Ce trebuie sa stie un student la comunicare inca din primele zile de scoala. Cu ce asteptari poate incepe si care ar fi nerealiste. Ce sa nu piarda niciodata din vedere. Cum sa se raporteze la cursuri si la profesori
Un student la comunicare trebuie sa inteleaga inca din prima zi de facultate ca si in industria de comunicare se citeste. Si trebuie sa citeasca... carti si studii de caz, nu prezentari in powerpoint.
De asemenea, trebuie sa inteleaga ca trebuie sa consume zilnic comunicare, sa vizioneze zilnic minim o ora de campanii premiate la cele mai tari festivaluri de creatie si strategie/ eficienta.
Daca nu au pasiune nu au ce cauta in aceasta industrie… sunt destui fara…
Ce anume din ce face un student acum va conta cand va vrea sa se angajeze in domeniu
Pot vorbi doar punctual de cursurile mele de la SNSPA.
Daca va participa cu inima si creierul la cursuri isi va forma criteriile de evaluare ale ideilor (strategice, creative, executionale), ale propriilor idei sau ale ideilor altora… si asta va conta foarte mult intr-o industrie care a inceput sa-si piarda aceste criterii. De asemenea, va putea deprinde bazele gandirii strategice in comunicare intr-o industrie care gandeste din ce in ce mai tactic.
Cum poate studentul sa completeze informatiile de la cursuri. Cat de mult va conta asta la angajare
Depinde unde vor sa se angajeze.
Daca vor sa se angajeze in putinele agentii care incurajeaza performanta in comunicare vor avea nevoie de portofolii (portofolii cu idei pentru diferite branduri).
In aceasta industrie trebuie sa-ti dai multe teme, sa iti impui sa te gandesti la diferite probleme pe care sa le rezolvi prin comunicare. Si astfel iti poti construi un portofoliu frumos.
In plus, asa cum am spus si mai sus, trebuie sa citeasca mult si sa vizioneze campanii.
Ce nu au reusit alti studenti inaintea lui, dar ar fi bine ca lui sa ii iasa
Fiecare generatie are varfuri… din ce in ce mai putine, dar are. Daca vrea sa devina un nume in industrie trebuie sa vrea sa fie intre acei putini.