Carnea arata cel mai bine in farfuriile noastre, scaldata in mirodenii si la brat cu o portie de cartofi prajiti – daca nu esti vegetarian, o sa fii de acord cu asta. Designerul Ivy Hu (nu stim daca este vegetarian, tindem sa credem ca nu) a decis insa ca o bucata sanatoasa de carne cruda merita mult mai nobila soarta de a fi transformata intr-un ad neconventional, in loc de o banala friptura. Si asa a aparut posterul printat pe carne, care promoveaza Digital Chops, curs de notiuni de baza in web development dezvoltat de IDEO.
Cruda, carnea este un material la fel de bun pentru imprimarea cu laser cum sunt si plasticul sau acrilul, iar rezultatele sunt de aceeasi calitate, desi probabil posterul va avea o durata de viata mai scurta. Daca va ganditi „wow, ce tare, vreau sa mai vad postere din carne”, aflati ca in viitor va fi posibil, cu ajutorul unei imprimante 3D, sa iti printezi propria friptura. Adica friptura ta va iesi chiar din imprimanta, din carne produsa in laborator si modificata genetic, dar in orice forma ai visa. Asteptam deci cu sufletul la gura si primele printuri 3D din carne.
De la carnea cruda, un potential hit in materie de productie publicitara, trecem la un alt tip de carnita care este folosita ca mediu neconventional pentru reclame: cea de pe coapsele tinerelor japoneze. In Tokyo-ul supraaglomerat de billboard-uri si alte medii conventionale pentru publicitate, un consultant de PR a gasit acest mediu promitator de eficient. Peste 3000 de tinere de-ale locului s-au inscris in program, si in schimbul a aproximativ 65 de lire pe zi, poarta cu ele, oriunde ar merge, logourile brandurilor sub forma unui tatuaj temporar. Singurele conditii pe care japonezele trebuie sa le indeplineasca pentru a putea fi „thigh advertiser” este sa aiba cel putin 18 ani si cel putin 20 de contacte pe retelele de social media. Printre brandurile care au poposit pe pulpele tinerelor asiatice se numara Ted, filmul lui Seth MacFarlane si Green Day.
Poate ca in Japonia fetele palide si inocente care umbla in fuste mini cu volanase si ciorapi peste genunchi sunt o super atractie si deci locul perfect in care sa-ti expui ultima executie din cea mai recenta campanie, insa noua, europenilor, ne place bronzul – vrem soare si piele aramie. Iar din dorinta asta, s-a nascut si „tanvertising-ul”. Campania Summer of Funshine pentru UKTV Gold s-a bazat pe soare (la tub?) si pe bunavointa tinerelor britanice pentru promovare, care s-au bronzat cu chipurile legendelor locale de comedie pe spate.
Daca sunteti de parere ca o reclama trebuie sa fie si durabila, tot pielea este raspunsul. Sa presupunem ca vrei sa iti faci un tatuaj. De ce sa nu-ti tatuezi numele unui brand in loc de literele chinezesti pe care oricum nu le intelegi sau in loc de tribalul pe care niciun membru al vreunui trib nu si l-ar tatua? Un peste koi desenat cu mana tremuranda arata cel putin la fel de bine ca un logo desenat de un profesionist. Si stai linistit, regretele de peste ani o sa fie aceleasi, indiferent ce ai alege sa-ti tatuezi. Sau cel putin asa s-au gandit multi, printre care si Billy Gibby, poreclit „billboardul uman”, care are cam 20 de tatuaje cu branduri doar pe fata si care si-a transformat pana si numele intr-un panou publicitar, cand l-a schimbat in Hostgator Dotcom. Sa nu ne bucuram insa de moartea imprimantelor si-a cernelurilor CMYK, sa nu slavim aparatul de tatuat ca urmatoarea cea mai tare tehnologie de productie publicitara. Brandurile trec, tatuajele raman, si nu putini sunt cei care au tatuat pe fata link-uri care nu mai exista.
Tehnologia nu e totul si ne trebuie deci si putina flexibilitate cand alegem un material neconventional pentru urmatoarea productie publicitara. Atunci barba+reclame=love. Ca practicant al „beardvertisingului”, tot ce trebuie sa faci este sa porti un mini-billboard in podoaba ta faciala. Asortarea cu restul tinutei nu este obligatorie. Ideea vine de la A&W, o agentie din Kentucky, iar inchirierea spatiului publicitar costa 5$ pe zi.
Cam asa incepe povestea despre schimbarea a tot ce stiam pana acum despre productia publicitara, in care roll-up-ul e feta urata a imparatului si in care printesa si printul traiesc fericiti pana la adanci batraneti din banii obtinuti dupa ce si-au inchiriat corpul pentru publicitate pe LeaseYourBody.