De vorba cu Adrian Popescu (Director de Marketing si PR, Radio Guerrilla) despre cum continua Radio Guerrilla in online dupa ce CNA a retras toate licentele audiovizuale ale postului, detinute de Realitatea Media SA.
IQads: Cum va raportati la faptul ca depindeti de online, vedeti situatia si ca pe o oportunitate?
Adrian Popescu: Este o "oportunitate" in masura in care Agentiile de Publicitate si Clientii o vad tot ca pe o "oportunitate" pentru a face si altceva decat calcule de eficienta si "a pune mana" sa sprijine starea de spirit numita Radio Guerrilla, in aceasta perioada dificila. Chiar ar da bine in oras. :) Altfel, intotdeauna am depins de On Line - in urma cu aproape 9 ani mai putin, acum mult mai mult si mult, mult mai mult, in viitor. Numarul de ascultatori care ne consuma On Line a crescut constant de la lansare pana in prezent, ponderea acestora in total audienta devenind astazi una foarte importanta. Nu am fost luati pe nepregatite, tehnic vorbind. Au fost situatii in care ni s-a propus sa promovam, in conditii de exclusivitate, evenimente desfasurate in orase unde nu emitem On Air. Le-am sugerat organizatorilor sa dezvolte parteneriate locale, cu alte posturi de radio. Ne-au spus ca nu-i intereseaza, deoarece noi suntem "foarte ascultati" On Line la ei in oras. Ne-am implicat si evenimentele s-au desfasurat cu sala plina. Asadar, On Line-ul a fost si este foarte important pentru noi, fiind dependenti de el chiar. Chiar si asa, nu aveam nevoie de aceasta "oportunitate" :)
IQads: Odata ce o sa transmiteti din nou o sa continuati eforturile din online?
Adrian Popescu: Nu mi-e clar la ce te referi cand spui eforturi din On Line, insa, daca te referi la calitatea ascultarii On Line si la diversificarea canalelor de distributie, da, aceste doua aspecte ale vietii unui post de radio in ziua de astazi sunt preocupari constante de-ale noastre. Daca te referi la Social Media, raspunsul este acelasi.
IQads: Cum evaluezi impactul pe care l-a avut retragerea licentelor asupra brandului Radio Guerrilla?
Adrian Popescu: Pozitiv, insa numai noroc din'asta sa n-ai :)
IQads: A influentat asta numarul de Avanposturi Radio Guerrilla?
Adrian Popescu: Avanpost Radio Guerrilla a fost pana la aceasta intamplare neplacuta din punct de vedere On Air si placuta din punct de vedere On Line, o chestiune cumva pe invers. Cum Radio Guerrilla nu inseamna numai muzica difuzata, cum ne permitem sa ne dam cu parerea despre cartile ce trebuie Citite, despre expozitiile/filmele/spectacolele ce trebuie Vazute, despre concertele ce trebuie Ascultate, despre muzica ce trebuie Cantata, despre mancarea ce trebuie Gustata s.a.m.d., m-am gandit ca n-am fi cu mult mai aroganti daca am marca si locurile care gazduiesc sau unde se intampla lucruri facute temeinic, cu insemnul Avanpost Radio Guerrilla. De ce? Pentru ca sunt importante pentru Grupul Consumatorilor de Radio Guerrilla. Putem vorbi despre o librarie, un restaurant, o biblioteca, o gogoserie, un cinematograf sau o cizmarie, numitorul comun al acestora fiind CALITATEA, trasatura deloc straina Radio Guerrilla :) Acordarea statutului de Avanpost Radio Guerrilla o faceam si o facem in urma unor vizite, a culegerii unor impresii, a unei deliberari. Niciodata pana acum "Avanpost Radio Guerrilla" nu a desemnat o persoana din Grupul Consumatorilor de Radio Guerrilla. Cu ocazia aruncarii noastre in On Line, repet, temporar sper, am observat pe Facebook ca unii prieteni ai paginii radioului si-au inlocuit fotografia cu logoul Avanpost Radio Guerrilla, in semn de solidaritate. Ne-a impresionat foarte mult gestul lor si am realizat ca da, fiecare prieten Radio Guerrilla este, intr-un fel, un Avanpost acolo unde se afla, fie ca vorbim de Facebook, casa, scoala sau grup de prieteni. In acest context, am incurajat prietenii paginii noastre sa foloseasca acest logo - mai mult chiar, astazi am lansat colectia de toamna - iarna 2013 pe Facebook, pentru a multumi pe toata lumea, estetic vorbind :) Ca sa raspund, totusi, la intrebare, raspunsul este "Nu stiu!", abia acum incepand procesul de devoalare si de afirmare publica a calitatii de Avanpost Radio Guerrilla in cazul prietenilor de pe Facebook :) In cazul locurilor, procedura de acreditare Avanpost Radio Guerrilla a ramas aceeasi, intr-adevar numarul solicitarilor de acest gen crescand in ultimul timp.
IQads: "Nu pot ei sa inchida cat puteti voi sa ascultati!" Cum ati ajuns la mesajul asta si ce reactie a starnit in social media?
Adrian Popescu: Este inspirat de comentariul unui ascultator la una din primele postari pe Facebook, pe tema trecerii in On Line. Ni s-a parut relevant pentru situatia in care ne aflam si pentru ceea ce pot face ascultatorii in acest sens. Ii multumim foarte mult inca o data celui care ne-a inspirat. Reactii? Intrati pe pagina noastra.
IQads: Ce cifre de audienta aveti in prezent?
Adrian Popescu: Avem certitudinea ca bine deoarece, repet, suntem consumati On Line si in perioadele de pace, nu numai in aceste vremuri de razboi, iar serverele duduie :) Altfel, nu avem informatii oficiale despre Daily Reach-ul si Market Share-ul inregistrate de Radio Guerrilla in acest moment, deoarece sondajele radio Toamna-Iarna 2013 sunt in desfasurare, rezultatele acestora urmand sa fie facute publice de Asociatia de Radio Audienta (singura institutie abilitata sa faca aprecieri despre audientele radio din Romania) undeva, in ianuarie 2014. Doar atunci va putem spune cati cetateni ne consuma acum, in perioada On Line.
IQads: Ce s-a intamplat cu campaniile care erau programate pentru perioada in care nu emiteti in FM?
Adrian Popescu: Daca va referiti la cele publicitare, o puteti intreba pe colega mea de la Vanzari, insa nu v-as recomanda :) As mentiona aici Grolsch deoarece or sa se poarte, publicitar vorbind, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Curand o sa demaram un nou sezon de concerte GuerriLIVE Radio Session. Vor ramane alaturi, cu tot cu bugetul angajat inainte de On Line.
IQads: Cum se simt primele zile fara FM? Care e atmosfera la voi zilele astea?
Adrian Popescu: Mesajul postat de Dobro in dimineata aceasta pe pagina lui cred ca este relevant: "Resimt foarte tare lipsa acelora dintre voi care nu mai pot asculta Guerrilla de Dimineata. Poate e egoism. Dar mi-e dor de voi." Iar noi o sa facem totul ca Dobro sa nu mai sufere de dor :)