O campanie din 2006 despre Rosia Montana, reinviata la Radio Guerrilla

O campanie din 2006 despre Rosia Montana, reinviata la Radio Guerrilla
Fotografie de Catalin Georgescu

Am scris mult pe IQads despre subiectul Rosia Montana, despre campanii pro si contra, despre parerile publicitarilor legate de subiect, despre spot-urile facute de cei care nu vor cianuri in Apuseni sau despre primele reactii ale brandurilor vis-a-vis de problema. Azi am mai dat peste o serie de creatii facute de catre p**afashion impotriva proiectului minier.

Conform lui Dragos Musat (Director Digital, V8), unul dintre cei care au initiat proiectul, p**afashion s-a format ca un grup underground din care au facut parte publicitari si artisti, care si-au propus sa creeze un "underground de masa", o revolta impotriva sistemului, a ceea ce se intampla in media si in publicitate.

Una dintre campaniile lor "anti-sociale" a luat forma a trei spot-uri radio care prevestesc un viitor sumbru al copiilor nostri, in cazul in care la Rosia Montana incep exploatarile cu cianura, si ii blameaza pe cei care fac reclama pentru proiectul minier. Textul spot-urilor vorbeste despre copii cu doua capete sau despre copii cu probleme de exprimare.

Cele trei spoturi au rulat exclusiv pe Radio Guerilla in 2006, si, conform lui Adrian Popescu (Director de Marketing si PR, Radio Guerrilla), difuzarea spoturilor va fi reluata in toamna aceasta.

Dragos Musat ne-a spus ca totul a pornit ca un raspuns la puterea mica pe care o aveau oponentii proiectului minier de la Rosia Montana pe vremea respectiva. Gabriel Resources, principalul investitor in Rosia Montana Gold Corporation, baga foarte multi bani in publicitatea pro exploatarii, insa oponentii proiectului nu aveau resurse finaciare. Faptul ca Radio Guerrilla a sprijinit si a difuzat spoturile a venit ca o confirmare a faptului ca vocea din spoturi, “una nebuna, dar totusi serioasa”, a reusit sa se faca auzita.

Una dintre agentiile romanesti care au sprijinit proiectele p**afashion de-a lungul timpului a fost Propaganda. O parte din brainstorming-urile pentru campanii s-au desfasurat cu publicitari din agentie, care s-au implicat inclusiv in producerea si distribuirea materialelor.

Grupul underground a mai creat si o serie de filmulete care vorbesc despre efectele cianurii asupra Rosiei Montane.

Unul dintre ele e facut "la caternica", ca sa atraga cat mai multe categorii de public:

Iar cel de-al doilea merge pe latura emotionala:

Cat despre p**afashion, cei care au creat "undergroundul de masa", Dragos ne-a spus ca "toata lumea ne roaga sa reinviem, pentru ca era cel mai cool produs underground digital. Incercam si asta".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related