Traditia spune ca nicio competitie creativa nu e gata pana n-am aflat "ce-a vrut sa spuna autorul". 428 de design-uri create sa ilustreze spatele detasabil al smartphone-ului Nokia Lumia 520 au asteptat sa fie intelese si iubite de public si de juriu in competitia Nokia Lumia Design Competition, pentru ca in final cele mai cele sa fie premiate. Care a fost gandul creator in cazul lucrarilor din hall of fame-ul competitiei ne spun chiar autorii lor:
Ionut Iordache si Tea Tomescu despre lucrarea Shaormantastic, castigatoarea premiului I din concurs si a premiului II special:
“Ideea din spatele lucrarii Shaormantastic a venit din dorinta de a ironiza aceasta noua meteahna a romanilor: shaorma. Dar nu orice shaorma, cea cu de toate. Poate ca din dorinta de a razbuna secolele in care am fost pradati de turci, vrem si noi sa le pradam shaormeriile si sa le secam fantanile de ayran. Dar asta nu era suficient. Trebuia sa gasim ceva dragut si in acelasi timp controversat. Ceva la care vegetarienii nu ar fi putut zice nu, ceva ce orice ‘baietzash’ ar fi putut manca drept desert dupa ce a bagat una cu de toate, cea mai intunecata fantezie a unei pitipoance ‘fit’. Asa ca ne-am asezat la o berica, am facut cunostinta (pentru ca nu ne intalnisem niciodata fata in fata) si inainte de a striga ‘garson, nota, porfavor!’, am venit cu ideea Shaormantastic: o creatie jucausa, cu radacini adanc infipte in realitatea romaneasca. Inainte de executia propriu-zisa, am discutat pe Facebook si, ca niste shaormari autentici, ne-am pus intrebarea care a atins atatea suflete infometate: “Cum sa fie, Boss?”.
Cristian-Claudiu Popescu despre lucrarea Alien Tech Experience, castigatoarea premiului III:
“La baza idei lucrarii s-a aflat, evident, regulamentul concursului, care dorea ca personalizarea spatelui detasabil sa surprinda ‘experienta fun’ oferita de noul smartphone si in acelasi timp ‘sa se foloseasca de forma sa actuala’ (camera, logo Nokia ...). Asadar, timp de cateva zile mi-am folosit imaginatia sa combin cele 3 elemente (experienta noua a utilizatorului, camera si logo-ul) intr-o maniera amuzanta, simpla, cu un mesaj usor de identificat si cu o paleta de culori din sfera brand-ului Lumia 520. In cele din urma, dupa cateva schite, am venit cu ideea crearii design-ului ‘Alien tech experience’ care surprinde intr-o maniera amuzanta noua experienta/tehnologie Nokia, ca fiind adusa de o nava extraterestra...”
Octavian Ionita despre lucrarea Like Revolution, castigatoarea premiului I special:
“Like Revolution este o reprezentare amuzanta si ironica a vietii sociale digitale. Like-urile care se strang la diferite postari sau poze pot fi vazute ca mici revolutii. Aceste revolutii se desfasoara doar in sfera virtuala si de cele mai multe ori nu isi gasesc un corespondent in realitate. Puneti mana pe ‘arme’ si incepeti propria revolutie!"
Diana-Luciana Barbu despre lucrarea Ode to summer, castigatoarea premiului III special:
“Am vrut sa realizez o lucrare minimalista si simetrica, avand un personaj central in jurul caruia leviteaza tot felul de lucruri marunte care ne fac vara mai frumoasa. Si ce iubim mai mult vara daca nu porumbul fiert, inghetata, marea, ploile scurte si sporturile de sezon? Vara sunt cea mai pofticioasa persoana din lume, asa ca am hotarat ca personajul central sa fie un domn bucatar psihedelic, absolut fascinat de tot ceea ce are de oferit acest anotimp.”
Bianca Burlan, autoarea lucrarii "Fly away", clasata pe locul al doilea, nu a raspuns pana la momentul publicarii articolului, insa ne-a inspirat cu urmatoarea descriere a propunerii ei de design: "Aripile nu cresc, se construiesc."
[UPDATE] Cateva discutii pe Facebook mai tarziu, am dat de Bianca si ne-a povestit la ce s-a gandit cu lucrarea ei:
"Desenul folosit l-am realizat acum multi ani, nu a avut initial niciun scop, ci a fost din pura placere de a exprima niste trairi. Fluturele original, cel de pe hartie, e trist, isi pierde aripile simbolic din cauza dezamagirii. Insa, dupa aproximativ 8 ani de zile, revine in forta cu un alt concept despre viata. Pentru Nokia am modificat fluturele, i-am desenat un zambet pe fata si o esarfa rosie fluturand in vant. I-am pastrat efectul de schita, aparenta ca este nestudiat, usor neterminat, adaugand checkbox-uri in acelasi stil.
M-am gandit ca e ideal ca un obiect pe care il folosesti zilnic, si pe care il ai tot timpul in fata ochilor, sa iti reaminteasca scopul tau in viata, sa te tina cumva motivat. Astfel, am ajuns la conceptul de 'a-ti crea singur aripile', ceea ce reprezinta o metafora pentru efortul continuu pe care trebuie sa il depui pentru a ajunge acolo unde iti doresti, deoarece nimic nu-ti 'cade din cer', aripile nu-ti cresc singure.
Desenul nu este unul 'popular'; as spune ca in varianta lui originala este chiar enigmatic. Povestea lui este cea care sper ca poate cuceri privitorii."