Un exercitiu de imaginatie cu produse procesate cu hormoni, intr-o reclama Chipotle

Un exercitiu de imaginatie cu produse procesate cu hormoni, intr-o reclama Chipotle

Putine lucruri sunt atat de frumoase incat sa crezi ca orice descriere a lor in cuvinte n-ar face decat sa le faca sa para marunte si astfel sa le nedreptateasca. Poate am simtit asa despre oameni si despre locuri, dar despre publicitate? Sigur, nu e o noutate ca reclamele arata din ce in ce mai bine, ba chiar atat de bine incat scopul comercial aluneca in fundal, in timp ce arta devine obiectivul din prim-plan. Dar reclame care-ti taie rasuflarea, care-ti inspira atat de multa frumusete incat te simti constrans sa-i indemni pe cei din jurul tau sa se uite fara sa poti sa le explici in cuvinte de ce? Pentru mine e Chipotle – "Scarecrow".

De cand lantul de restaurante cu specific mexican nu mai tine de McDonalds, Chipotle s-a straduit sa se tina de promisiunea "food with integrity". Potrivit The Mirror, in iulie anul asta compania a anuntat ca a devenit primul restaurant din Statele Unite ale Americii care renunta la toate ingredientele modificate genetic. Asa ca Chipotle a lansat un joc pentru iOS, in care o sperietoare incearca sa scape dintr-o fabrica unde mancarea se proceseaza in stilul pe care compania il condamna.

Pentru a promova jocul, dar si pentru a-si intari pozitia asumata, Chipotle a lansat spot-ul "Scarecrow" care, si nu sunt singura care observa, rivalizeaza cu orice animatie Pixar. Povestea e de o simplitate frumoasa: sperietoarea, al carei scop e in mod normal sa protejeze lanurile de ciori, ajunge sa lucreze intr-o fabrica numita sugestiv Crow Foods, un loc parte dintr-un prezent sinistru, condus de roboti care hranesc gainile cu hormoni si vacute tinute in boxe subdimensionate. In mai putin de o saptamana de la lansare, spotul a ajuns la peste 5.3 milioane de vizualizari pe YouTube.

Nimic nu e lasat la voia intamplarii in spotul asta. De la alegerea personajelor – sperietoare si ciori, la a arata cum functioneaza manipularea publicului, la idealismul naiv al finalului reclamei si versurile melodiei "Pure Imagination", cantate de Fiona Apple:

  1. "If you want to view paradise 
  2. Simply look around and view it
  3. Anything you want to, do it
  4. Want to change the world?
  5. There's nothing to it".
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related