In rolul din viata de zi cu zi, Bogdan Dumitrache (Boogie) este mai intai sot si tata, apoi cofondator al agentiei de casting ExitFilms si actor. La granita dintre teatru, film si publicitate, Bogdan Dumitrache a trebuit sa fie la fel de maleabil ca un bot de lut, sa se transforme in personajul pe care scenariul il dicteaza. De-a lungul timpului a jucat si roluri de prost-crescuti, si roluri de simandicosi, a intrat in pielea fricosilor si s-a pus si in locul curajosilor. Unele dintre cele mai importante proiecte la care a participat de-a lungul timpului au fost "Cand se lasa seara peste Bucuresti sau metabolism", "In Deriva", "Din dragoste cu cele mai bune intentii" sau "Pozitia Copilului".
Am vorbit cu Bogdan despre rolul lui de persoana publica, in relatie cu oamenii care il admira, dar si de pozitia in care se afla din perspectiva negocierii cu brandurile pentru diferite colaborari. Tot despre roluri, dar despre cele de consumator si cumparator pe care le joaca barbatii romani, urmeaza sa vorbim, incepand de maine, la Marketing for Men, conferinta SMARK Know How care are loc pe 12 si 13 septembrie. Intre timp vedeti mai jos povestea lui Bogdan Dumitrache despre inspiratie, actorie, casting, regie si publicitate.
IQads: Cum reusesti sa gasesti inspiratia atunci cand accepti un rol nou?
Bogdan Dumitrache: E o metoda, care pleaca de la lectura si descifrarea corecta a textului, trecand prin biografia personajului, pana la corporalitate. Ma bazez pe inspiratie in zilele de cautare, atunci cand nu e clar inca ce avem de facut, dar cand ajungem la filmare ne dorim sa fie totul fixat si cunoscut de toti membrii echipei, nu doar de actori si regizor. E important ca ceilalti sa poata anticipa cum va decurge scena, astfel incat sa se pozitioneze corect si camera si sunetul si electrica, toti.
IQads: In ce directie au evoluat rolurile de la "Accords et a Cris" (2002) pana la "Cand se lasa seara peste Bucuresti sau metabolism" (2013)?
Bogdan Dumitrache: De la figuratie speciala la rol principal. Cu o pauza de opt ani in care am facut casting si putine job-uri ca actor. Foarte putine. Personajele interpretate au variat de la prost-crescuti la simandicosi, de la curajosi la fricosi. Insa multe au avut un element comun: framantarea, angoasa, nelinistea unor indivizi aflati in momente de viata dificile.
IQads: In ce masura accepti roluri in piese de teatru? Cat de diferit e jocul actoricesc in piese de teatru fata de jocul actoricesc in filme?
Bogdan Dumitrache: Mai nou accept. Este diferit in primul rand la nivel de mijloace actoricesti. In cinema orice gest se va amplifica de cateva zeci de ori, dupa dimensiunea ecranului. La teatru, cu cat esti mai in spate, spectatorii te vad din ce in ce mai mic si te aud mai greu. Toate mijloacele actoricesti trebuie amplificate, vorbesti mai tare decat ar fi firesc, gesticulezi mai mult si mai amplu etc.
IQads: Care e cel mai creativ proiect in care ai fost implicat?
Bogdan Dumitrache: Filmele care m-au implicat dintotdeauna in cea mai mare masura posibila. Insa am mai facut si altceva in afara de actorie, de la inceput: casting si carciumarie.
IQads: Stiu ca in 2002 ai infiintat, alaturi de Dragos Bucur, agentia de casting ExitFilms. Cat din timpul destinat muncii e alocat companiei?
Bogdan Dumitrache: Destul de mult. Uneori sunt perioade lungi in care nu am un proiect de film. In medie, aloc 6-7 luni pe an castingului. In prezent, aloc mai tot timpul companiei, ne pregatim de lansarea unui nou produs. Este o baza de date online, performanta atat la nivel tehnic, cat si calitativ ca resursa umana, oferita tuturor celor interesati: angajati sau angajatori.
IQads: Cat de mult conteaza experienta de actor in gestionarea companiei?
Bogdan Dumitrache: Pot recunoaste mai usor un om cu abilitati actoricesti si astfel pot influenta calitatea finala a castingului, prin selectiile pe care le fac pentru clienti. Dar nu intotdeauna conteaza calitatea actoriceasca a candidatului sau a probei video si atunci devine irelevanta functia de actor.
IQads: Cum vorbesti cu publicul prin intermediul social media?
Bogdan Dumitrache: Comunic putin si cand am ceva de spus. In general cand am o premiera, festival sau orice alt proiect. Nu-mi place sa vorbesc despre orice, nu-stiu-ce. Am un cont de Facebook, dar nu sunt prea activ.
IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu oamenii de pe Facebook?
Bogdan Dumitrache: Nu stiu, cred ca oamenii posteaza din interes sau vanitate. Si de aici o multime de scheme.
IQads: Care sunt cele mai de succes postari pe Facebook pe care le-ai facut?
Bogdan Dumitrache: Nu urmaresc aceste lucruri. Din fericire este meseria sotiei mele [n.r. Oana-Martha Igrisan], care ma ajuta la mai toate proiectele la care lucrez, inclusiv actoria.
IQads: Cum comunici cu publicul din offline care-ti urmareste proiectele?
Bogdan Dumitrache: Eu, personal, i-as zice ”scurt si la obiect”. In spatele meu, de proiectul de casting online cu care suntem in “focuri” acum se ocupa fetele: Oana Igrisan si Marta Banescu :).
IQads: Ai jucat si in reclamele pentru IQads (Gelozie si Refuzul) sau Salveaza Vieti (2% pentru copiii bolnavi de cancer). Care e diferenta dintre a juca intr-un spot publicitar si a juca intr-un film?
Bogdan Dumitrache: Durata, in primul rand. Aceasta influenteaza in mod direct jocul, n-ai timp sa faci prea multe. Si daca incerci sa arati cate poti tu in 30 de secunde o sa fie prea mult. Overacting.
IQads: Care e cel mai bun lucru legat de a juca in filme? Dar cel mai bun lucru in ceea ce priveste a juca in reclame?
Bogdan Dumitrache: Pai, e simplu: partea buna la reclame e ca faci un efort mic o data si incasezi niste bani. La film, in schimb, ai sansa sa te evidentiezi ca actor, dar aici mai e si o componenta mare care tine de noroc, pentru ca la noi se fac, din pacate, foarte putine filme.
IQads: Ce astepti de la brandurile cu care lucrezi?
Bogdan Dumitrache: Sa fie reciproc avantajos. Sa am si eu beneficiile mele, dar sa pot oferi si brandului ceva la schimb. De exemplu, am avut un astfel de parteneriat, foarte bun, cu cei de la Ermenegildo Zegna.
IQads: In ce conditii nu ai lucra cu un brand?
Bogdan Dumitrache: In conditiile in care mi-ar cere sa o fac gratis, ha ha ha, sau daca brandul respectiv promoveaza valori in care nu cred.
IQads: Pauza publicitara. Pentru tine e un prilej ca sa…
Bogdan Dumitrache: Fumez o tigara, ha ha, in fata televizorului si evident sa urmaresc calupul de publicitate. Acum, prin agentia de casting, ma simt cumva in bransa, stau si vad ce reclame mai sunt pe post, care sunt facute prin noi, care nu. Sunt un spectator cuminte si atent al pauzei publicitare.
IQads: Pentru ce categorii de produse/servicii ai face publicitate si pentru care ai refuza?
Bogdan Dumitrache: In ultimii ani m-am implicat doar in campanii sociale si intr-o campanie IQads. In tinerete am facut reclame pentru banci, telefonie etc. Nu zic ca nu as face si acum, dar nu ceva punctual, m-as implica intr-o campanie mai mare a unui brand. Pana acum nu am primit nici o oferta care sa fie interesanta.
IQads: Exista un brand pe care il respecti si altul pe care il urasti?
Bogdan Dumitrache: Nu sunt un impatimit al brandurilor. Imi plac lucrurile de calitate, fie ca ele poarta o eticheta, fie ca nu. Si spun lucrul asta si in privinta oamenilor deveniti brand. Privesc cu mult interes felul in care unii incearca sa-si construiaca brandul personal si vad in asta si un risc. Multi devin branduri/iconuri neavand in spate nici un pic de substanta. Ei, lucrul acesta mi se pare un pericol social, sa ajungi sa fii inspirat de astfel de oameni. Uite un exemplu recent, celebrul Lance Armstrong…
IQads: Ce reclama iti place?
Bogdan Dumitrache: Poate reclama de la Heineken pentru ca are elemente de film. Personaje, actiune, joc actoricesc, e un fel de James Bond in lumea reclamelor.
IQads: Una care-ti displace?
Bogdan Dumitrache: Nu imi place reclama celor de la Rosia Montana si asta nu pentru ca nu ar fi o “smecherie” de comunicare foarte buna, ci pentru ca manipuleaza niste oameni si niste nevoi imediate.
Probabil Bogdan Dumitrache joaca mai multe roluri decat barbatii obisnuiti in viata de zi cu zi. La Marketing for Men 2013 urmeaza sa discutam doar despre doua dintre ele: cel de consumator si cel de cumparator. Conferintaface parte din seria de evenimente SMARK KnowHow. Discovery Channel va fi prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este “leathered by” UNIKA si este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.
Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.