Barbatii romani din reclame – niste simpatici

Barbatii romani din reclame – niste simpatici

Publicitatea romaneasca a dat de-a lungul timpului o serie de personaje masculine memorabile, mai mult sau mai putin reprezentative pentru barbatul roman, nu foarte norocos, dar descurcaret. In publicitate, descendentul lui Adam e reprezentat ba ca un tip care iese basma curata din orice situatie, ba ca un intelept care are oricand o vorba buna la purtator. Uneori e reprezentat ca un tip cu tutu roz.

Pentru ca la Marketing for Men o sa vorbim despre barbati si despre modul in care publicitatea vorbeste cu ei si despre ei, m-am gandit sa ne uitam peste niste spot-uri romanesti care au in centru specia asta interesanta: cateva personaje masculine din publicitatea locala care au ajuns celebre.

Incepem cu Dorel. Dorel e de mult intrat in folclor drept romanul care vrea sa munceasca si sa-si faca treaba bine, dar care e intrerupt de mistourile si comentariile colegilor. Un naiv, usor influentabil. Celebru l-a facut coniacul Unirea, in niste spot-uri create de NextCap.

Zanul de la Banca Transilvania e un tip la costum care trece prin acoperis, il strica, dar iti povesteste dupa cum sa il repari. Iti da si un credit daca vrei. Un barbat caruia nu ii e frica sa isi descopere latura feminina. Personajul a fost creat de Next Advertising.

Paul Maximus nu e chiar un hipster, dar nici mult nu mai are. El reprezinta barbatul tanar din Romania, nu chiar adolescent, dar parca nici implinit complet in barbatie. E cool, incearca orice ca sa-si combine fata visurilor si e mereu conectat la tehnologie. A fost creat de McCann pentru Vodafone si ultima oara a fost vazut in Maximia.

Un alt barbat devenit celebru datorita publicitatii este si Nebunul de la Altex. De varsta medie, obsedat de un singur lucru, fericirea lui vine din reduceri. Da’ halatu’, doamna? Cat e halatu’? Creat de Leo Burnett.

Si un exemplu recent, care chiar acum urca treptele spre celebritate, e Ghita Ciobanul, barbatul in jurul caruia e construita noua campanie Vodafone, “Romanii au initiativa”. Un baiat de la stana, care sta in varful muntelui singur, dar e inconjurat de prietenii de pe Facebook.

Despre cum sunt portretizati barbatii in comunicare o sa mai vorbim si la conferinta Marketing for Men 2013, parte din seria de evenimente SMARK KnowHowDiscovery Channel va fi prezent in calitate de Men Specialist. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru. Evenimentul este “leathered by” UNIKA si este sustinut de 360 Revolution, Trade Media, Casa de Traduceri si Agrafa.

Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Forbes, Cariere, The Institute, HotNews, Catavencii, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related