Intai a aparut proiectul de branding "MUD" pentru namolul lacului Tekir. Apoi am aflat, din datele prezentate in galeria de pe Behance, ca in spatele proiectului e echipa Leopards & Loofahs. Pana acum doua zile, cand a luat nastere si pagina lor de Facebook, Leopards & Loofahs era doar un nume. Acum e un studio de creatie, in cadrul caruia lucreaza Andrei Ruxanda (fost copy la Saatchi & Saatchi), Serban Mocanu (aka Potop si colegul lui Andrei, de la Saatchi) si Bogdan Rauta (freelancer si fost art la Saatchi). Ei au gandit o noua identitate vizuala pentru namolul lacului Tekir si s-au gandit sa redea magia unui produs autentic romanesc, indepartandu-l in acelasi timp de imaginea vanzatorilor care il promoveaza pe plaje prin call to action-ul "Namooool. Namoool aveeem!". Poza de echipa pentru studioul de creatie e, asa cum vedeti mai jos, incropita pe fuga. Nu si identitatea vizuala pentru MUD, un proiect frumos, cu potentialul de a-i reda produsului romanesc o imagine cel putin la fel de buna ca a celor comercializate peste granite.
Echipa Leopards & Loofahs in viata de zi cu zi
Andrei Ruxanda. Apreciator umoristic, cititor razlet, indragitor de tot ce e autentic si fost copy la Saatchi & Saatchi, actualmente plin de tampenii idealiste.
Serban Mocanu. Potop. Un fel de Nea Gigi. Am scris, am facut foto, am fost art la Saatchi & Saatchi, acum art la Leopards & Loofahs. Alimentez tampeniile idealiste ale lui Ruxanda.
Bogdan Rauta. Ex photo student, ex art director, calator, fac treaba sa fie treaba :)) Nu prea le am cu self description stuff. Poate ca am omis ceva.
(De la stanga: Andrei Ruxanda, Serban Mocanu si Bogdan Rauta)
The Big Idea
Ideea pentru o astfel de promovare a venit mai demult. Pentru namol, insa, cred ca intr-un weekend, acum o luna. "Prosop" poate isi mai aduce aminte.
Ce si-au propus?
Satisfactie proprie. E ceea ce am vrea sa vedem in Romania, facut in Romania.
Etapele proiectului
Research, caterinca si lucru cand am avut timp.
In ce punct s-au impotmolit?
De impotmolire nu poate fi vorba pentru ca am lucrat de placere. Poate atunci cand ramaneam fara tigari. Avem doi art directori pe aceeasi frecventa si un copywriter care, desi e putin discromatic, are o estetica buna. N-avea cum sa nu iasa.
Conceptul
Alchimia e un subiect misto pe multe planuri. Iconografia e beton, iar proprietatile namolului sapropelic ne-au dus cu gandul spre transmutatii, chestii oculte si alte lucruri conexe. Am vrut sa facem un pachet de branding premium, spaland putin imaginea namolului vandut de comercianti ambulanti pe la mare. Minimalismul vine din dorinta de a pune atentia pe produs. Pamantul e un element simplu, de baza. Si branding-ul trebuia sa fie la fel.
Aplicabilitate
Logo-ul e strans legat de produs in sine, dar poate fi aplicat pe o gama de produse relevante in contextul experientei MUD (bureti, prosoape, tricouri, traiste).
Promo
By any means necessary. Daca e bun se promoveaza singur.
Proiectul MUD in viitor
Am vrea sa ne ocupam noi de produs, daca el ar deveni real. Suntem deschisi atat la implicarea unor sponsori, cat si la a vinde pachetul de branding ca intreg. Totusi ideea ar fi sa nu ajunga pe piata complet schimbat fata de ce am gandit noi. Am vrea sa vedem produsul atat in Romania, cat si pe un raft din afara, dar nu credem ca Ministerul Turismului este solutia la momentul actual.
Mesajul proiectului
Cel mai bun mod de a promova aceasta tara este prin calitate. Un brand de tara nu este creat doar de un singur om, ci de intreaga populatie. Dar un om poate sa ajute.
Incadrarea in trend
Nu are legatura cu proiectul Plaiurile, desi Serban a participat. Ne place initiativa, dar sunt lucruri diferite. Intoarcerea la traditii si lucruri uitate nu e doar un trend de design, este o nevoie normala simtita de multi.
Alte proiecte de care trebuie sa stim
MUD nu este un proiect singular, ci mai degraba un deschizator de drumuri pentru o intreaga serie. Pe langa asta avem o gramada de proiecte de suflet, pe care nu am apucat, din varii motive, sa le vedem nascute, dar facem deja ceva in privinta asta. Oricum suntem pe Behance si, bineinteles, suntem si available for hire.