M-am asezat aseara pe acoperisul Fabrica, unde oamenii se adunasera in jurul ecranelor cum se aduna vamaiotii in jurul focurilor de pe plaja. Se asculta cu atentie, murmurul era slab si din cand in cand linistea mai era sparta de cate un hohot sau de cate-un "O stiu pe asta, e misto". De sus, privelistea celei de-a patra zile ADfel e frumoasa. Oamenii asezati la mese, cu privirile atintite spre ecranul din centrul terasei Fabrica, rad sau comenteaza. Dupa prima proiectie, in care au aparut cele mai bune spoof-uri votate de juriul profesionist si de publicul online, sunt premiati castigatorii editiei a saptea Grand Spoof, oferita de Ciuc Premium.
Pe scena si-au facut loc organizatorii Grand Spoof care au anuntat categoriile speciale la care au castigat o parte dintre parodiile inscrise. Si, pentru ca neconventionalul e litera de lege la ADfel, nici categoriile n-au fost dintre cele obisnuite. Au primit aplauze si diplome cel mai sincer spoof, cel mai variat spoof, cel mai pedant spoof, cel mai surprinzator spoof, cel mai manierat spoof, cel mai neaos spoof si cel mai gustos spoof. In acelasi timp au fost apreciate si cea mai buna productie, cea mai buna dictie, cel mai bun rol masculin si cel mai bun rol feminin, cea mai buna voce de spoof, cel mai bun product placement si cel mai infocat suporter.
Sa va zic ce-ati mai pierdut: "Multumesc"-ul rapid al lui Sergiu Floroaia si al lui Alex Cotet, care reprezentau echipa de la "Cahfu" (castigatoarea premiului din partea juriului) si care se grabeau sa sarbatoreasca impreuna cu restul trupei de la Sector 7.
Ati ratat si "Luati ONCUR" pe scena, spus pe vocea suava a protagonistului spoof-ului, si pancartele de la "Shaormeo", care n-au incetat pana in ultima clipa sa-si faca reclama nerusinata.
Dupa premiere, a urmat retrospectiva celor mai bune spoof-uri, inscrise intre 2007 si 2012. Prilej bun sa vedem cum au evoluat ironia si simtul umorului al romanului de sapte editii incoace. Ciuc Premium a fost motorul editiei de anul asta la Grand Spoof, luand peste picior cliseele publicitare si aplaudand reclamele bune ale industriei de publicitate romanesti.
Programul complet al evenimentului il gasiti aici.
ADfel este organizat de IQads si are loc pe terasa Fabrica (str. 11 Iunie, nr. 50, Bucuresti), intre 12 si 18 august. Programul incepe in fiecare seara, la ora 18.00, iar intrarea este libera. Pe Facebook.com/IQads si pe IQads vor fi prezentate detalii despre programul fiecarei seri din cadrul evenimentului.