Daca ar fi sa fantazam si sa spunem ca inspiratia e un raufacator, sigur ar fi cel mai cautat raufacator de pe planeta. Ar exista fotografii din alea cu “wanted” pe toate zidurile si in toate institutiile publice. Pentru ca toata lumea vrea inspiratie si o vrea acum, nu conteaza neaparat prin ce mijloace. Dar cum in lumea reala acest scenariu nu este posibil, iata ca oamenii recurg la metode mai crestinesti si cauta inspiratia in mod pasnic: unii pe net, altii in vacante, cativa la mare sau prin carciumi si unii pe moodboard-uri, adica pe niste panouri emotionale pline de lucruri frumoase. Aceste moodboard-uri sunt un mod obisnuit de lucru pentru multi creativi de pe planeta, fie ca sunt designeri de moda sau jurnalisti de la reviste, care isi asaza pe un panou culori, materiale, cuvinte si alte lucruri care ofera o perspectiva mai larga ideii pe care vor sa o contureze. Cam despre asta e vorba si intr-un proiect romanesc lansat de curand, care se numeste chiar asa, Moodboards.ro, si se doreste a fi o sursa de inspiratie pentru cei care o cauta, dar si o platforma de promovare a tinerilor arhitecti, designeri sau artisti vizuali, cu ajutorul unor panouri inspirationale. Am fost curiosi sa vedem cum a aratat moodboard-ul care a inspirat proiectul, asa ca am stat de vorba cu Elena Draghici, unul dintre cei doi responsabili cu inspiratia din spatele platformei (cel de-al doilea este Bogdan Giubernea). Iata ce ne-a spus:
Cum au pornit moodboard-urile
Eu si Bogdan lucram impreuna de cinci ani de zile la revista Casa si gradina, parte a trustului Sanoma Hearst Romania. Fiind in acest domeniu, primim comunicate de presa din cele mai diverse si aflam despre oameni creativi care au legatura cu domeniul home&deco. Totusi, de foarte multe ori, acestea nu se potrivesc perfect cu targetul revistei noastre. Zic asta pentru ca revista, prin format si target, nu ne ofera o libertate prea mare pentru a publica, de exemplu, autori de obiect care nu creeaza si promoveaza produse in serie, din simplul motiv ca nu sunt genul de obiecte accesibile cititorilor revistei. Si atunci, toate aceste informatii raman nevalorificate. Am conceput astfel Moodboards.ro ca pe un loc primitor pentru toate acestea, plus lucrurile care ne inspira pe noi in speranta ca ii vor inspira si pe altii.
Noi tinem foarte mult la partea vizuala. Nu stiu cati oameni mai au timp sa citeasca pe net texte lungi cu sensuri profunde, astfel ca filosofia noastra este una simpla: sa aducem frumosul in atentia celor care ne viziteaza prin prezentarea unor creatii care ies din sfera obisnuitului gasit in publicatiile de profil, oferindu-le astfel inspiratie si idei. De aici si sloganul: “See beauty, live beautiful”.
Mai sunt cateva astfel de platforme in online-ul romanesc, unele chiar foarte bune, dar iata ca inca mai este loc pe internet pentru toata lumea.
Inspiratia sursei de inspiratie
Din site in site si din om in om. Este genul de proiect la care muncesti practic incontinuu: mergi la un prieten, vezi ca are o casa frumoasa si te gandesti ca trebuie sa o pozezi si sa o pui pe site sau vezi intamplator pe net ca in nu stiu ce colt al lumii s-a mai deschis un design hotel si vrei sa il arati si tu publicului tau.
Echipa si impartirea rolurilor
Eu ma ocup de partea de continut, iar Bogdan de partea vizuala si de administrare a site-ului. In paralel colaboram cu Sergiu Mihaescu pe partea de foto si ocazional cu Sabina Usurelu pe partea editoriala. Suntem deschisi celor care vor sa colaboreze cu noi cu conditia sa fim in acelasi film.
Hobby sau job?
Este jumatate hobby (si eu si Bogdan suntem pasionati de design, arhitectura, arta si postam doar ceea ce ne place) si vad ca usor, usor devine si jumatate job. In afara proiectului, asa cum am spus mai devreme, lucram la o revista de amenajari interioare si ne place. In paralel eu tin si rubrica Living & Deco din revista Beau Monde, iar Bogdan este implicat in diverse proiecte de graphic design.
Moodboard-ul care a inspirat Moodboards.ro
Dupa cateva sedinte foarte serioase in care (impreuna cu Adela Parvu, fost redactor-sef la Casa si gradina) am pus totul pe hartie si am desenat schite am hotarat numele – Moodboards – si tematica site-ului. Moodboard-ul este o varianta de lucru obisnuita la noi in redactie, asa ca lucrurile s-au legat. In faza initiala, proiectul era mult mai indraznet, insa dupa ce am realizat ca tintim prea sus, prea devreme, am ramas la varianta de site pe care o vedeti acum. Ulterior Adela a decis sa continue in online cu un proiect personal.
Promovare
In primul rand pe pagina de Facebook dedicata, apoi mai avem un parteneriat cu Metropotam si cu All Hollow. Evident, suntem deschisi si la altele.
Viitorul
Pe termen scurt ne concentram sa il crestem, iar pe viitor vrem sa urmam planul initial si sa adaugam si ceva interactivitate de care suntem siguri ca multi se vor bucura.
Alte proiecte?
Eu planuiesc sa aduc la Bucuresti o expozitie pe care am vazut-o la Belgrad in primavara si mi-a placut foarte mult (nu zic mai multe deocamdata), iar Bogdan este implicat in dezvoltarea unui proiect personal online care tine de sport.