Nimic nu e mai dramatic ca o orchestra. Bine, poate o orchestra cu o soprana cantand o arie din Madame Butterfly undeva in desertul Sahara, dar sa nu divagam. Orchestrele sunt niste entitati impunatoare, care reusesc sa transmita foarte bine un mesaj prin muzica lor si, de cele mai multe ori, mesajul ramane bine impregnat in mintea celui care il asculta. Si pentru ca sunt atat de memorabile, de ce sa nu se foloseasca si brandurile de ele? Intrebarea nu este una retorica, desigur, pentru ca brandurile chiar folosesc orchestre in promovarea lor si de cele mai multe ori obtin efectul scontat. Lista este lunga asa ca pana acum avem orchestre silentioase, orchestre digitale, orchestre din piese de masina sau orchestre din par. Dar sa le luam pe rand.
Orchestra silentioasa
Cel mai recent brand care a vrut sa demonstreze lucruri cu ajutorul unei orchestre este Electrolux. Unul dintre cele mai mari beneficii ale noului aspirator din gama brandului de electrocasnice il reprezinta faptul ca este extrem de silentios. Adica zgomotul pe care il face nu depaseste 43 de decibeli. Ca sa arate asta, Electrolux a organizat un concert simfonic in care o orchestra a cantat Carmen aproape pe silent, fara sa depaseasca 43 de decibeli (asta e foarte incet). Daca orchestra depasea limita, dirijorul oprea concertul si se uita urat la muzicieni. Totul a fost pus la cale de TBWA Hakuhodo.
Orchestra personala
Avem si un exemplu local de brand care si-a transmis mesajul pe muzica unei orchestre. ABSOLUT VODKA a creat anul trecut la ADfel, festivalul de publicitate neconventionala organizat de IQads (care, apropo, anul asta o sa fie intre 12 si 18 august la Fabrica), un sistem prin care participantii de la eveniment au putut sa compuna melodii cu ajutorul unei orchestre reale. Un panou de butoane a fost legat la un sistem de iluminat atintit catre o orchestra. Fiecarui buton ii corespundea un muzician, iar in momentul in care cineva se juca cu butoanele, scena se ilumina, iar muzicienii incepeau sa cante sub bagheta noului compozitor genial. Momentul a fost pus in scena de G2 Romania.
Orchestra din telefoane mobile
Hello Bank, parte din BNP Paribas, este prima banca din Europa complet digitala. Ca sa demonstreze asta, agentia Publicis Conseil a organizat un concert simfonic in care muzicienii au cantat la instrumente formate din telefoane mobile. Totul s-a intamplat la Opera din Praga, dirijorul a fost foarte serios, muzica divina, iar spectatorii surprinsi. Si aici s-a cantat tot Carmen.
Si ca sa demonstreze ca nimic nu a fost trucat, agentia a lansat si un "Behind the Scenes":
Orchestra din par
Un exemplu care mie personal mi se pare bizar: ca sa arate calitatile unui nou sampon, JWT Singapore a organizat un concert simfonic intr-un mall la care corzile instrumentelor folosite au fost facute din par spalat in prealabil cu samponul respectiv.
Orchestra din parti de masina
Ford Focus e asa o masina frumoasa incat producatorul de automobile si Ogilvy s-au gandit sa o dezmembreze si sa faca din ea 31 de instrumente muzicale. Au reusit, desigur. Rezultatul:
Nu stiu cum as putea incheia acest material intr-un stil grandios, cum au facut orchestrele de mai sus, asa ca o sa o las pe Angela Gheorghiu sa va spuna lucruri memorabile prin interpretarea sa a uneia dintre cele mai cunoscute si rafinate arii din Madame Butterfly, scrisa de Puccini, "Un bel di, vedremo". Nu e in desert, e la Covent Garden in Londra, dar va trebui sa ne multumim cu asta.
Comentarii