Industria spoof-uirii de reclame functioneaza; dovada stau cele peste 80 de inscrieri, dintre care 65 finaliste, la competitia de parodiat reclame Grand Spoof 2013, oferita de Ciuc Premium. Bere, seminte, tigai si sucuri, niciun produs preferat de romani nu a scapat parodiatorilor. Dintre toate reclamele s-au remarcat insa cateva care beneficiaza nu doar de un singur spoof, ci de mai multe. Sa aruncam o privire peste cele mai spoof-uite reclame ale anului, care vin de la Coca-Cola, Antrefrig, Nutline, Orbit si Dry Cooker.
Coca-Cola - Imparte o Coca-Cola
Campania celor de la Coca-Cola a starnit imaginatia romanilor inca de la aparitia sa pe piata. Reamintim aici doar una dintre variantele amuzante care au circulat mult timp pe Facebook, si anume imaginea unui camion rosu, pe care scria "Imparte o Coca-Cola cu Oana Roman". Sigur o stiti. Nici concurentii Grand Spoof nu s-au lasat mai prejos si s-au jucat cu sloganul campaniei care ne indeamna acum sa le impartim cu prietenii pe Lola si pe Maria sau, daca nu suntem asa de norocosi, macar o ceapa sau un pahar de vin. Veselie sa fie!
Imparte un pahar cu prietenii tai
Loca-Lola
Imparte-o pe Maria cu prietenii tai
Imparte o ceapa cu un taran
Imparte o tara cu ...
Da' nu-i bai
Antrefrig - Ficat, ficat, ficat
Porcusorul isteric s-a intors si ofera oportunitati de gluma mai mult ca oricand. Parodiatorii au profitat si porcusorul s-a transformat in oaie si ficatul in picat.
Shaworma de oaie
Oaie!
Picat 2013
Bacalaureat - acum cu si mai mult picat
Nutline - Nuplecabilitate
Cand inventezi un cuvant ca "nuplecabilitate", rascolesti sufletele si imaginatia romanilor. In spoof-urile inscrise pe aceasta tema vedem ce inseamna cu adevarat sa nu iti poti continua viata pana nu termini o punga de seminte.
Seminte cu nuplecabilitate
Papornita Natlain
Orbit - Ia-ti adio de la resturile de mancare
Draga Antonio Banderas, noi stim ca tu poti sa te desparti de oricine, mai ales de resturile de mancare, cu eleganta si diplomatie. Si nu suntem singurii. Te rugam sa privesti clipurile de mai jos:
Dormit
Despartirea
TopShop - Dry Cooker
Nici faimoasele clipuri de la Dry Cooker nu au scapat ochiului critic al spoof-uitorilor de reclame, lucru care era cumva de asteptat. E timpul sa ne lasam vrajiti de mrejele teleshopping-ului ca la finalul celor cateva minute de magie sa cumparam sapa Drei cooker sau sa consumam vaca in fiecare zi.
Drei cooker
Dri Cucher
Autorul spoof-ului care va strange cele mai multe voturi pe pagina competitiei va fi premiat cu suma de 3.000 RON, iar cel care reuseste sa stranga pentru spoof-ul sau cel mai mare punctaj din partea juriului profesionist va fi recompensat cu suma de 4.000 RON.
Jurizarea va avea loc in perioada 22 iulie - 12 august 2013, cand lucrarile vor fi evaluate pe de o parte de personalitati din domeniul publicitatii si al comunicarii si de catre publicul larg, pe de alta parte, care poate vota lucarile favorite prin intermediul paginii de competitie www.TheCreator.ro/GrandSpoof2013.
Specialistii in comunicare care formeaza juriul din acest an sunt: Catalin Dobre (Group Creative Director, McCann Erickson), Teo (Comediant, Club 99), Mihnea Gheorghiu (Group Creative Director, Publicis), Catalin Bugean (realizator spoof „Ceapa naturala de la tara”, care a castigat atat premiul juriului profesionist, cat si cel al publicului la Grand Spoof, editia 2012), Ioana Moldoveanu (Redactor-Sef, VICE, Jeanina David (Brand Manager, Heineken Romania) si Monica Dudau (Project Manager, IQads). Cei 7 jurati vor da note de la 1 la 10 fiecarei lucrari inscrise, iar in cazul egalitatii, primele doua pozitii vor fi ierarhizate de comun acord.
Cele mai bune 10 spoof-uri inscrise la aceasta editie vor face subiectul unei proiectii ce va avea loc in cadrul ADfel, pe 15 august, la terasa Fabrica (str. 11 iunie, nr.50, Bucuresti).