Brief-ul care vorbeste despre problemele lumii, transformat in origami de castigatorii de Gold de la Young Lions

Brief-ul care vorbeste despre problemele lumii, transformat in origami de castigatorii de Gold de la Young Lions

Natalia Sfetcu si Alex Haidamac lucreaza impreuna la Media Concept Store. In timp ce Natalia e absolventa a Facultatii de Comunicare din cadrul SNSPA si functioneaza ca Young Strategist, Alex a terminat Cibernetica din cadrul ASE si si-a slefuit, pe parcursul a sase ani, pasiunea si skill-urile pentru design. Impreuna au participat la editia a opta The Alternative School for Creative Thinking, dezvoltata de Cannes Lions Romania, unde au fost echipa castigatoare si s-au calificat la competitia internationala Young Lions – Design din cadrul festivalului de publicitate international.

Au primit brieful de la Cannes Chimera, oferit de Bill & Melida Gates Foundation, si au avut la dispozitie mai putin de 24 de ore pentru rezolvarea lui. Natalia si Alex au prezentat o solutie care pornea de la conceptul de "folding si unfolding de world", o idee care s-a folosit de origami pentru a demonstra cum o hartie A4, care cuprindea harta lumii, se poate transforma in forma literei B, reprezentand brieful oferit oamenilor in vederea solutionarii problemelor globale.

IQads: Cum a fost sa lucrezi cu un deadline de doar 24 de ore? Care a fost atmosfera si in ce conditii ati lucrat?
Natalia Sfetcu: A fost o experienta cu o dinamica speciala. E altceva cand vii deja cu un proiect finalizat si testat inainte, la care primesti feedback si pe care il poti imbunatati – asa cum se intampla si cu brief-urile de semestru la The Alternative School sau cum se intampla cu entry-urile inscrise la Cannes – , si cu totul altceva sa rezolvi un brief intr-o zi, in jurul tau, in aceeasi incapere, fiind alte 16 echipe. Nu a existat nici un fel de presiune asupra noastra, am fuzionat perfect, am fost relaxati, ne-am bucurat de fiecare minut, am lucrat cu mare drag si detasare care, cred eu, a fost ingredientul principal. A contat probabil si antrenamentul de acasa – ne-am creat o dinamica de echipa care s-a rodat si consolidat, astfel ca la Cannes am functionat firesc.

Alex Haidamac: Dupa ce am castigat, putem spune ca a fost bine. Noi ne-am armonizat intr-o maniera naturala, a contat probabil si exercitiul de echipa de-acasa. Aveam rutina cautarii de solutii. Am primit brieful duminica seara la ora 17 si am hotarat ca pana a doua zi dimineata ne gandim pe cont propriu la cum am putea sa-l rezolvam. A doua zi de dimineata am mers spre sala de competie si am avut la dispozitie 12 ore pentru executie, adica mai putin de jumatate din timpul pe care il avem acasa, la competitia de la finele semestrului Cannes, unde brief-ul final vine vineri seara si rezolvarea trebuie trimisa duminica seara.

Organizatorii ne-au pus la dispozitie un iMac, o tableta grafica, softurile de la Adobe si conexiune la Getty Images. Fiecare tara avea cate un cubicle. In rest nu aveai voie sa ai acces la nici un material din exterior pe post de sursa de inspiratie.

Cam astea au fost conditiile tehnice. Fiind concentrat pe ce aveam noi de facut si timpul fiind foarte scurt, n-am avut cand sa ma gandesc la competitie.

IQads: Cum a sunat brief-ul?
Natalia Sfetcu: Brieful a presupus crearea unei identitati, a unei personalitati a proiectului "Cannes Chimera Brief", care ar trebui sa promoveze valorile si dorinta de a rezolva probleme importante si dificile ale omenirii. "Folositi-va puterea creatoare in a face bine.”

Alex Haidamac: Brieful a constat in crearea unei identitati vizuale pentru “The Chimera Creative Brief”. Trebuia sa dam o propunere de vizual (logo), care sa poata fi utilizat atat policromatic, cat si monocromatic si 3 exemple reale de folosire. Pe langa asta, am mai avut de scris 150 de cuvinte despre rezolvarea brief-ul primit si alte 150 de cuvinte care sa descrie viziunea noastra despre posibilitatile de dezvoltare ale acestei identitati.

IQads: Sunteti pasionati de origami? Cum ati ajuns sa il introduceti in ideea voastra?
Natalia Sfetcu: Nu pot sa spun ca sunt pasionata, mai degraba ma fascineaza. Pot face cel putin o barcuta origami, dar nu mai mult de o solnita :)). Am insa prieteni care sunt pasionati de arta origami, pentru care a devenit mai mult decat un hobby.

Pentru ceea ce Chimera vrea sa comunice, sa transmita, origami este reprezentarea perfecta. Un singur pattern, infinite solutii la problemele lumii. Solutii care stau pana la urma in mainile noastre, asemenea unei bucati de hartie pe care o poti impaturi si despaturi astfel incat sa capete o forma fireasca.

Alex Haidamac: N-as putea spune ca sunt pasionat de origami. Noi am plecat de la tema data: “The Chimera Creative Brief” propune o serie de probleme reale, apasatoare ale societatilor contemporane, la care mintile creative pot da solutii usor de pus pe o foaie de hartie. De fapt, toata filosofia Chimera tine de principiul "sa schimbi lumea cu o idee atat de mare si-atat de simpla incat sa poata fi scrisa pe un A4”. Noi i-am zis "foaia care schimba lumea”. Astfel am facut analogia cu origami, arta impaturirii unei foi de hartie.

IQads: Cum a fost atmosfera competitiei?
Natalia Sfetcu: Relaxata si calma. Abia dupa ce am trimis lucrarea au navalit emotiile. Fiecare tara a avut booth-ul ei, perete in perete cu ceilalti. Am stat foarte apropiati. Noi am avut cabina cu numarul 21, care ne-a purtat noroc se pare. Din cand in cand se mai auzeau remarci intre membrii celorlalte echipe, cum probabil se auzeau si ale noastre, avantaj noi insa pentru ca intelegem si engleza si un pic de franceza si spaniola, dar romana puteam vorbi din plin, fara probleme, fara sa ne inteleaga nimeni. A fost fun :)).

Alex Haidamac: Eu, unul, m-am dus la competitie cu gandul de a incerca sa rezolv cum pot mai bine brieful. Imi doream sa fac un lucru care sa-mi placa si de care sa fiu multumit, ceva autentic si cu impact puternic vizual. Nu m-am gandit la castig. E o competitie intre idei, in primul rand, ele sunt evaluate. Orice participant are o sansa. Tot ce trebuie sa faci este sa ai incredere in ea si sa te concentrezi pe rezolvare. Restul nu mai depinde de tine.

IQads: Ce alte idei nascute acolo v-au placut?
Natalia Sfetcu: Recunosc, mi-au placut toate lucrarile Young Lions-ilor, stralucite si consistente, cu atat mai mult cu cat ca au fost idei care s-au nascut in doar cateva ore la Cannes.

Alex Haidamac: Mi-au placut lucrarile premiate cu bronz si argint din competitia Young Lions - Design.

IQads: Care credeti ca e directia in care se indreapta designul la nivel global?
Natalia Sfetcu: Pot observa faptul ca se merge din ce in ce mai mult pe directia empatiei, a emotiilor, desi noi ne aflam intr-o era a tehnologiei.

Alex Haidamac: La Cannes am avut ocazia sa vad si sa testez pe pielea mea importanta factorului emotional. Ideea noastra a fost in aceasta sfera si ne-a adus premiul cel mare. La gala multe lucrari premiate erau atat interactive, cat si emotionale si, mai presus de toate, se puneau in slujba utilizatorilor. Sunt lucruri pe care le-am invatat la The Alternative School, am folosit aceeasi mecanica si la rezolvarile de semestru si iata ca s-a dovedit o formula castigatoare si la urmatorul nivel – Cannes.

IQads: Care sunt planurile voastre pentru viitor? Cum va ajuta un astfel de premiu? Curg ofertele de joburi si proiecte? Ati facut networking la Cannes?
Natalia Sfetcu: Vrem sa ne implicam in cat mai multe proiecte si chiar sa realizam ceva cu care sa ne inscriem cu incredere in editia 2014 a festivalului, de unde sa ne intoarcem cu un leu.

Un premiu cu asemenea importanta iti dubleaza increderea, iti poate pune la incercare si mandria, deci trebuie sa fii atent in directia asta, dar iti ridica si stacheta, si abia aici incepe partea cu presiunea, care se simte cumva din toate partile. Ok, ati castigat un premiu, acum trebuie sa demonstrati lucruri. Pe de alta parte premiul ne-a facut sa realizam ca lucrurile sunt simple si ca e mult mai bine pentru toata lumea sa "keep it simple".

Alex Haidamac: Planurile de viitor sunt deocamdata in lucru. Ne facem treaba ca si pana acum. Eu zic ca e destul de devreme sa luam decizii majore. Cert e ca s-au deschis multe directii odata cu aceasta reusita. Tot ce ne ramane de facut este sa vedem cum putem sa ne transformam viziunile in realitate si cine ne poate ajuta s-o facem. E important ca ne-am facut remarcati si am primit o multime de sfaturi. A fost placut ca am reusit sa vorbim cu Michael Conrad, care ne-a felicitat, la fel si David Slocum (Faculty director la Berlin School of Creative Leadership), pe care l-am cunoscut prin intermediul Ancai Nuta, de la Unicredit Tiriac Bank.

Eu am fost foarte incantat ca am urcat pe aceeasi scena cu presedintii de juriu, din festival. Pe unii i-am admirat in filme ca Art&Copy si-aici ma refer la Dan Wieden sau Bob Greenberg. Altora le-am citit sau admirat munca si-aici ma gandesc la David Droga, Mark Tussel, Sir John Hegarty. La The Alternative School le-am studiat campaniile de-a lungul anilor, acum aveam sansa sa le strang mana sub reflectoarele de la Cannes.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related