Andra: "Castig decent din muzica si n-am nevoie sa ma implic in campanii care nu ma conving"

Andra: "Castig decent din muzica si n-am nevoie sa ma implic in campanii care nu ma conving"

Andra si-a inceput cariera "infofolita intr-un costum national", asa cum povesteste in descrierea de pe andramusic.ro. A crezut despre prima intrare intr-un studio ca va fi totodata si ultima, un lucru care nu s-a intamplat in realitate. De fapt, inca de la plecarea din Campia Turzii, orasul natal, lucrurile au mers intr-o directie buna pentru Andra. Dovada sunt cele 22 de premii si distinctii pe care le-a obtinut din 2002 pana in 2007. Cel mai nou videoclip, "Inevitabil va fi bine", a ajuns la peste 16 milioane de vizualizari si i-a adus Andrei discul de platina (care recunoaste vanzarea a peste 10.000 de unitati). Recent, Andra a participat la campania Lidl "Pofteste si gateste", dar – spune ea – asta pentru ca intr-adevar crede in brandul pe care il promoveaza si pentru ca nu s-ar da in laturi de la a renunta la un proiect daca activitatea ei ca endorser nu se potriveste cu imaginea de artist.

De-a lungul timpului Andra a fost si endorser pentru Garnier, desi nu aici se incheie colaborarea ei cu brandurile. Videoclipul "Inevitabil va fi bine" contine product placement pentru Garnier, Freeway Cola, LaFesta, branduri pe care le discuta in interviul de mai jos.

IQads: Ce ai invatat in anii de cariera despre cum sa iti intretii imaginea?
Andra: Am invatat sa-mi intretin imaginea inainte de a avea o cariera ampla, altfel nici nu ajungeam aici. Sigur ca, pe masura ce am lucrat cu echipe de televiziune sau din showbiz, am mai invatat si alte lucruri, am aplicat ce-am vazut, am intrebat daca nu mi-era clar ceva – incepand cu stilistii si terminand cu PR-ul, cu partea de atitudine. Oricum, nu pot sa mint, imaginea – si cea fizica, si cea publica - se intretine cu eforturi destul de mari.

IQads: Cum reusesti sa gasesti inspiratia atunci cand creezi ceva nou?
Andra: Inspiratia este sau nu este, din pacate e greu s-o strigi si sa vina la comanda. Dar dincolo de asta, exista un mecanism al mintii, instinctele mele legate de muzica sunt setate pe anumite lucruri si stiu deja ce sa aleg, sa gasesc cele mai bune formule.

IQads: Care e cel mai creativ proiect in care ai fost implicata?
Andra: Nu pot sa aleg un singur proiect, mi-e greu. In toti acesti ani am fost implicata in filmari spectaculoase, am lansat videoclipuri care au avut un mare succes, hit-uri care au fost difuzate in zeci de tari, in actiuni caritabile, revelioane, spectacole de anvergura in aer liber, sunt multe proiecte care au avut un impact grozav, iar asta n-o spun eu, o spun reactiile celor care imi scriu.

IQads: Cum a influentat aparitia social media comunicarea ta cu fanii? Ce amintiri ai de cand primeai scrisori la "Casuta postala nr.x" si cum e acum cand iti lasa mesaje pe Facebook si comentarii pe site?
Andra: Cateodata am nostalgia sacilor de scrisori pe care le primeam la inceput. Era insa mult mai greu sa le citesc rand cu rand pe toate, gandeste-te cat imi lua sa desfac fiecare plic in parte, sa desfac foile... Acum, dau un click si vad siruri intregi de mesaje, le parcurg mult mai usor, asta e un avantaj. Eu cred ca n-am pierdut nimic in relatia cu fanii, mai ales ca majoritatea au internet. Iar cei care n-au inca imi scriu prin posta, sa stii ca sistemul asta nu s-a atrofiat de tot!

IQads: Cum comunici cu fanii offline?
Andra: De obicei ma intalnesc cu ei cand sunt la filmari si ma abordeaza. Indiferent ca filmam in Bucuresti sau in strainatate, se gasesc romani care sa vina la mine, sa ne cunoastem, sa facem o poza impreuna... Pana si in Dubai m-am intalnit cu romani care erau fericiti ca ne vad pe mine si pe Catalin, fiindca ei ne urmaresc pe satelit. E ceva foarte placut si motivant.

IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu fanii de pe Facebook? Unde e granita dintre informatiile care le arata fanilor ca sunt importanti pentru tine si cele care tin de viata privata?
Andra: Eu cred ca nimeni nu-si pune viata privata pe Facebook in asa fel incat ceilalti sa afle si lucruri care afecteaza intimitatea cuiva. A, sigur ca e inevitabil sa ai si fragmente de viata personala pe wall, esti mai uman asa, e normal; si eu mi-am pus poze cu copilul meu David sau poze din calatorii sau cine stie ce statusuri privind programul meu zilnic. In rest, postez informatii despre agenda mea muzicala, anunt de cate ori e ceva ce mi se pare chiar interesant. Anunt totul si pe site-ul meu, andramusic.ro.

IQads: Ce postari ai observat ca apreciaza fanii tai de pe Facebook cel mai mult? Si, de partea cealalta, ce mesaje au avut mai putin succes ca media?
Andra: Sa stii ca le plac in egala masura si anunturile legate de muzica, si informatiile personale sau pozele de familie. Primesc mii de like-uri pentru ambele categorii.

IQads: Ce asteptari ai de la colaborarea cu branduri?
Andra: Pur si simplu sa conving oamenii ca, daca eu am incredere intr-un brand, pot avea si ei. Sa fiu convingatoare si sa fie ceva original, nu o campanie plictisitoare, ci mai degraba ceva alert, ceva care sa mi se potriveasca, sa fie vesel, luminos, optimist.

IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Andra: Exact cum spuneam, colaborez cu un brand daca sunt convinsa ca produsul sau serviciul respectiv e bun. Nu fac compromisuri la capitolul asta, castig decent din muzica si n-am nevoie sa ma implic in campanii care nu ma conving. Stiu ca sunt destui care ar face reclama la orice pentru bani, dar crede-ma ca nu e cazul meu!

IQads: Ce faci in pauza publicitara? Iti place sa urmaresti calupul de reclame sau e momentul perfect in care sa iei o pauza?
Andra: Daca sunt acasa, ma uit si la reclame, pentru ca ii plac lui David, il amuza foarte tare. Cred ca el stie fiecare clip mai bine decat noi, de fapt. Daca vad un clip nou sigur ca sunt mai curioasa, altfel, recunosc, mai profit de pauza ca sa raspund la un SMS sau sa vorbesc cu prietenii sau cu ai mei, daca nu sunt singura. Clipurile publicitare se difuzeaza des, sunt cam aceleasi si, daca nu sunt foarte interesante, nu ma uit de o suta de ori.

IQads: Pentru ce categorii de produse/servicii ai face publicitate si pentru care ai refuza?
Andra: Nu mi-am pus problema asta, important e sa fie un produs in care cred cu adevarat, care-mi place. Si e important si conceptul, vreau sa aflu care e rolul meu exact, cum va arata clipul. Vreau sa stiu daca e potrivit cu atitudinea mea, cu firea mea.

IQads: Ce brand respecti si de ce? La fel, sunt branduri pe care le urasti?
Andra: Respect multe branduri bune, nu urasc niciun brand. Nu urasc nimic, in general, ura nu face parte din structura mea. Sigur ca brandurile pe care le reprezint imi trezesc un plus de respect, pentru ca le cunosc mai bine, le apreciez.

IQads: Povesteste-ne putin despre o reclama care iti place.
Andra: Am vazut pe internet un clip foarte amuzant. Un tanar ofiter din marina germana, incepator la statia radio a Pazei de Coasta, primeste un mesaj disperat de la o nava aflata undeva in larg: "We’re sinking, we’re sinking!!!" (ne scufundam, ne scufundam!). Iar el tace un pic, derutat, apoi intreaba in statie: "What are you thinking about?" (la ce va ganditi?). Pentru ca pronuntia era apropiata, el intelesese mesajul initial ca "ne gandim, ne gandim!!!). Apare apoi sloganul "Imbunatateste-ti engleza!" si apoi date despre nu-stiu-ce cursuri de limbi straine. E amuzant si face furori pe YouTube, dar sunt multe alte reclame bune, in general am vazut clipuri cool pentru masini, la Noaptea Devoratorilor de Publicitate.

IQads: Si despre una care nu iti place.
Andra: N-as vrea sa dau exemple concrete, ar fi nedrept, fiindca in lume sunt si multe reclame proaste. Sau ineficiente, genul de clip pe care, chiar si daca-l tii minte, nu reusesti sa-l corelezi cu produsul. Brandul trebuie foarte bine pus in evidenta, altfel campania e nula.

IQads: Stim ca esti, alaturi de alte personalitati, endorser pentru brandul Lidl, in cea mai noua campanie a lor. Care sunt cele mai placute momente din colaborarea cu un brand si care sunt cele mai dificile? Cum functioneaza colaborarea alaturi de celelalte personalitati din campanie?
Andra: Noi toti colaboram foarte bine si, oricum, filmam separat, de multe ori. Nu am nicio problema sa filmez alaturi de alte persoane publice, dimpotriva. Campania Lidl imi place si m-am simtit excelent la filmari. Au o echipa de profesionisti. Inclusiv Catalin e in campania asta, se stie, iar eu am filmat si cu el, normal ca lumea ne asociaza. Cat despre partile dificile, eu, una, daca descopar prea multe dificultati in a colabora cu un brand, prefer sa renunt la proiect decat sa devina un stres. Tot ce am filmat pana acum a fost ceva frumos, scene si amintiri care-mi fac realmente placere.

IQads: Am vazut in videoclipul pentru "Inevitabil va fi bine" product placement-uri pentru Garnier, Freeway Cola, LaFesta. Cum au fost toate brandurile in universul videoclipului, cum s-au armonizat unul cu celalalt?
Andra: Tocmai pentru ca au fost mai multe branduri promovate subtil, eu cred ca n-a fost nimic deplasat in asta. Toate produsele au avut rostul lor in clip, adica ne-am ales colaboratorii si sponsorii in functie de proiectul muzical, nu invers. Asta e foarte important. Avand in vedere ca deja clipul e foarte difuzat (aproape 16 milioane de vizualizari pe YouTube in mai putin de 3 luni) cred ca brandurile s-au armonizat cu ideea, nu? Asta e o formula internationala, n-am inventat-o noi, pretutindeni in lume se recurge la colaborarea dintre sponsori si producatori muzicali.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related