Iutta nu-i vreo planta erbacee exotica, folosita la fabricarea panzei de sac. Iutta creste la noi si e un proiect rasarit in primavara lui 2013, odata cu prima sa colectie: "Spirit eflorescent". Echipa Iutta ne-a povestit despre gentile din piele naturala, cu broderii aplicate si sculpturi in lemn. Ne-a mai spus cum a inspirat folclorul trei fete cu suflete de antreprenoare si cu "Dor de romanesc".
Echipa Iutta
Nicoleta Chirica (Founder & Designer), Olivia Sandu (CSR Enthusiast) si Raisa Beicu (Public Relations Coordinator).
Povestea Iutta
Proiectul a inceput cu mai bine de doi ani de zile in urma, cand Nicoleta a schitat primele idei, primele planuri, primele genti. Tot pe atunci, isi exersa mana cu alte proiecte mai mici, care s-au finalizat cu expuneri la targuri, vanzari online si cu o multime de idei, de imbunatatiri viitoare, de greseli reparate si cu obiective clar fixate-n minte.
Toate acestea au ajutat la ceea ce a insemnat ulterior Iutta. Experienta acumulata si pasiunea pentru design au condus-o catre planul final, si anume deschiderea unui atelier de creatie. Intre timp, in cadrul unei scoli de creativitate, Nicoleta le-a intalnit pe Raisa Beicu si Olivia Sandu, care au devenit parte din echipa Iutta.
A urmat perioada de brainstorming-uri: de nume, denumire si renume, logo, slogan, desenat, sters, creare si recreare. Sculptat, cusut, masina Ileana, photoshooting si readucere a autenticului. Apoi lansarea, unde, in sfarsit, gentile cu broderii din piele naturala si sculpturi in lemn inspirate din folclorul romanesc au putut fi admirate.
Unul din subtitlurile povestii noastre ar fi: Colectie de doruri. Asa s-a numit proiectul fotografic desfasurat in cadrul evenimentului de lansare. Acolo, Iutta (Iutta deja devenise personajul eponim principal al povestii) i-a rugat pe invitati sa se fotografieze cu dorul lor cel mai mare, scris pe o foaie de hartie. Oameni frumosi cu dorurile lor. Cea mai valoroasa colectie Iutta. Dor de romanesc.
Va urma…
Cum se prezinta si ce isi propune brandul Iutta
Brandul Iutta este o reinterpretare a autenticului romanesc prin genti din piele naturala, aplicatii brodate si sculpturi in lemn. Iutta isi propune sa spuna povesti despre romanesc, sa readuca traditia autohtona in contemporan si sa retraiasca valorile pur romanesti.
Dat de veste despre Iutta
Initiativa a avut nevoie de promovare, venita, prima oara, din partea noastra. Am scris viitorilor parteneri media si ei au fost receptivi. Ce s-a intamplat ulterior ne-a surprins si ne-a bucurat. Parteneri media sau project manageri pentru diverse proiecte ne-au contactat, incantati de povestea Iutta si ne-au propus colaborari, pe care noi le-am acceptat cu mult drag. Am fost, suntem si vom fi deschise catre astfel de propuneri frumoase, care fac din Iutta un brand din ce in ce mai iubit.
Nu stim daca este cel mai eficient canal de comunicare, dar stim ca este unul din preferatele noastre: Facebook. Motivul pentru care ne place atat de tare pagina de Facebook este interactiunea atat de directa cu cei care consuma si inteleg brandul Iutta.
Profilul publicului tinta
Iutta vorbeste unei femei autentice, care cunoaste importanta valorilor culturale si le aplica in viata sa cu incredere. E puternica, rafinata, si isi pune in evidenta senzualitatea prin intermediul simbolurilor feminine. Atrasa de creatiile originale, cauta cu interes sa isi completeze si exprime personalitatea.
Raspunsul publicului
Din partea publicului, raspunsul a fost unul puternic si a venit imediat. Ne-am bucurat inca de la inceput de o sustinere neasteptata, avand un eveniment de lansare reusit, la care au participat peste 250 de persoane. Am primit aprecieri la nivel de branding si de produs chiar si din partea publicului masculin, care s-a interesat daca vom lansa o linie si pentru nisa aceasta. In cateva luni, povestea Iutta a starnit multe curiozitati si am descoperit cu placere oameni pasionati de valorile pe care noi le promovam prin intermediul creatiilor de inspiratie folclorica.
Trendul etno romanesc, vazut de Iutta
Ca orice trend, exista posibilitatea ca atentia acordata traditiei sa se diminueze pe viitor. Noi speram insa ca acest curent sa lase in urma un public constient si mandru de valorile poporului sau, fata de care sa se arate interesat in continuare. Prin Iutta ne propunem sa formam un stil de viata autentic, iar faptul ca inspiratia folclorica este adaptata la contemporan credem ca va avea un cuvant de spus in rezistenta brandului pe piata.
Reintoarcere traditiei a fost primita foarte bine, dovada stand diversitatea planurilor in care aceasta s-a manifestat. Asta indica un public deschis la noutati, receptiv, curajos sa experimenteze. Dincolo de ideea de a imbratisa o tendinta, pe noi ne-a incantat mandria cu care motivele romanesti au inceput sa fie repurtate si valorile care au fost retraite cu aceasta ocazie.
Iutta pe viitor
In acest punct dorim sa ne indreptam spre etapa de maturizare a conceptului afacerii, de aceea avem in atentie si aspectele strategice, pe langa cele creative. La mai putin de un an de la lansare, ne-am propus sa ajungem la break-even si sa reusim accesarea unei surse de finantare care sa deschida noi oportunitati businessului. In acest sens, investim timp pentru a ne cunoaste publicul si a-i intelege nevoile si preferintele, pentru ca el constituie o importanta resursa a noastra. Iar cand spunem public, ne referim si la cel international, unde vrem sa ne extindem in viitorul apropiat.
Daca ti-a placut sa citesti despre Iutta, poate-ti vor placea si alte povesti contemporane, inspirate de traditia romaneasca: Semne Cusute, FurgaMurga, Mihaela Ivana – bijuterie contemporana, Adrian Oianu, Mandra Chic si IIANA.