Lorand Balint (Boti) despre noul rol de Managing Director la Leo Burnett

Lorand Balint (Boti) despre noul rol de Managing Director la Leo Burnett

Dupa ce a luat o pauza de la publicitate, Lorand Balint (Boti) s-a intors in breasla ca Strategy Director la Publicis si apoi, din luna mai, a revenit la Leo Burnett (acum colegi si vecini cu Publicis) ca Managing Director. Am aflat ca are in plan schimbari mari si l-am intrebat cum vede noul rol pe care il are in agentie.

IQads: Pozitia de Managing Director era pe agenda sau a fost doar o propunere binevenita?

Lorand Balint: Nu era pe agenda, s-au aliniat planetele si lucrurile s-au legat. Nu este exclus ca o discutie similara cu cateva luni mai devreme sa fi condus la un alt rezultat. Timing-ul a fost perfect, pentru ca momentul in care am discutat despre preluarea Leo Burnett a coincis cu momentul in care am simtit ca vreau sa fac acest lucru, ca mi-ar placea un astfel de rol in conditiile anului 2013 si ca, impreuna cu o echipa desteapta, am putea profita de o serie de oportunitati care se profileaza pe piata, am putea face lucruri misto si sa ne si simtim foarte bine in timpul asta.

De-a lungul multilor ani petrecuti impreuna cu Ioana si Stefan au fost nenumarate situatii in care m-au simtit perfect: au stiu cand sa-mi dea o crestere de salariu de 50 USD pur pentru motivare, cand sa-mi propuna sa ma intorc din Londra in Bucuresti sau cum sa ma reinventeze in Leo Burnett dupa ce mi-am dat demisia de pe pozitia de Global Account Director P&G. Personal, in septembrie nu eram pregatit pentru pozitia de leader a Leo Burnett Romania. Veneam dupa 8 luni de pauza si 10 ani foarte intensi de Leo Burnett; scurta, dar intensa experienta de la Publicis m-a ajutat enorm sa-mi creionez viziunea asupra a ceea ce am de facut.

IQads: Cum s-a ajuns la decizia de a avea un Managing Director la Leo Burnett dupa plecarea Roxanei Dumitru (initial Stefan Iordache declara ca nu va oferi pozitia altcuiva – asta in septembrie, inainte de plecarea ta din agentie).

Lorand Balint: M-am retras din Leo la sfarsitul lui 2011 - mi–am luat liber din industrie, am tinut training-uri, am fost cursant prin Europa si SUA, am calatorit, am citit, am inotat pana cand incet, incet am redescoperit marketingul si comunicarea si mi-a revenit pofta de proiecte frumoase.

Legat de intrebarea propriu-zisa, cel mai bine ar putea sa raspunda Stefan, cert este ca in acesti ani in industria noastra lucrurile au o dinamica incredibila, realitatile se schimba foarte repede si trebuie sa avem maximum de flexibilitate in abordare.

IQads: Care sunt primele actiuni ale tale in noul rol si planurile pentru viitorul apropiat?

Lorand Balint: Ca om de client service am invatat foarte rapid ca depind de o echipa din jurul meu, ca trebuie sa am in fiecare pozitie oameni pe care ma pot baza in a realiza ceea ce ne propunem. Primele doua luni le-am petrecut exclusiv cu ai mei colegi, cu colegii din retea - practic nu m-am vazut cu clientii pe proiecte. Mai vin in foarte scurt timp cativa oameni noi foarte buni, avem echipa foarte buna si asta ma ajuta sa dorm linistit. Vrem sa facem proiecte destepte fie ca este vorba de o campanie integrata sau un poster de comunicare interna pentru un client. Leo Burnett este despre Reaching for the Stars si rolul meu este sa cultiv acest spirit si sa le ofer colegilor mei un mediu unde sa poata intr-adevar sa faca lucruri deosebite. Si fara sa uitam sa ne distram facand aceste lucruri. Unul dintre momentele importante de pana acum a fost cand Anca (HR Director) a venit la mine si mi-a zis ceva de genul: e de bine, am vazut oamenii zambind mult mai des.

IQads: Cum crezi ca te va ajuta experienta de strateg in rolul de manager?

Lorand Balint: Inainte de a prelua Leo Burnett, am trecut printr-un Assesment complet in care o zi intreaga am fost supus la tot felul de teste, exercitii, case study-uri, simulari. Chiar daca ne stim de peste 10 ani, rolul este unul nou pentru mine si e bine sa stim unde sa acordam atentie pentru dezvoltarea personala. Pe gandire strategica am scorat maxim si banuiesc ca experienta din zona de strategie m-a ajutat foarte mult sa-mi dezvolt zona aceasta.

Ca leader de agentie cred ca ma voi folosi si foarte mult de ceea ce am invatat in pozitia de client service, pentru ca strategia fara executie este poezie si noi suntem un business care trebuie sa fie performant.

IQads: Pana acum ai fost un do-er, implicat direct in proces, cum vezi trecerea la o pozitie de coordonare?

Lorand Balint: In cariera mea am condus echipe multiple, unele aflate langa mine in Romania, altele raspandite prin toate colturile lumii. In aproape tot ceea ce am facut, mi-am asumat un rol de leader. Oricum nu voi ezita sa-mi “murdaresc mainile” la nevoie (desi ar insemna ca ceva nu merge cum trebuie si in paralel as lucra pentru rezolvarea cauzelor).

IQads: Se inchega o relatie frumoasa cu Publicis, cum s-a intamplat intoarcerea la Leo Burnett si ce se intampla cu tool-ul Investigator?

Imi place sa cred ca pe oriunde am trecut in viata am lasat o mostenire frumoasa – lucruri care sa faca diferenta. Experienta de la Publicis este una foarte importanta pentru mine, a fost o perioada intensa, plina de proiecte. Am reusit sa inovam la nivel mondial creand pozitia de Investigator, am facut pasi foarte mari pe intelegerea comunitatilor din Romania, astfel incat orice client isi doreste astazi sa se conecteze cu membrii comunitatilor din Romania are probabil in Publicis cel mai capabil partener. Din toate informatiile pe care le am, proiectele continua. Investigatorul va furniza informatii utile colegilor o lunga perioada de acum incolo. Si foarte probabil, in scurt timp vom avea si in Leo Burnett colegi cu acest job description.

Si pentru ca tot vorbim despre Investigator: cred ca ilustreaza perfect modul meu de a gandi, de a face lucrurile. In momentul in care am preluat Strategia la Publicis, m-am uitat foarte atent care sunt nevoile, care sunt provocarile pe care le avem si nu am mers pe un mecanism simplu: suntem departamentul de Strategie, ne trebuie niste planneri pentru ca asa sunt construite departamentele de strategie; deci, ne trebuie planneri. In 2013, Publicis Romania avea nevoie de scurtaturi pentru a face fata presiunii unor timing-uri incredibil de scurte, de solutii nu foarte scumpe in conditiile unor presiuni foarte mari pe fee-uri, de informatii relevante de pe strada, din lumea reala. E nevoie de planneri in sensul clasic, dar oare numai de planneri care nu sunt ieftini? Si asa a aparut Investigatorul, care raspunde nevoilor reale si nu unei structuri, paradigme de functionare a agentiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related