Om cu state vechi in publicitatea romaneasca, Dragos Cazan (Creative Director, Springer & Jacoby) a inceput in McCann – unde a invatat mai intai sa foloseasca calculatorul. Pe parcursul celor 15 ani in industrie a trecut pe la Saatchi & Saatchi, Ogilvy Romania, Leo Burnett si GAV si a pus umarul la fondarea Propaganda si Violet Advertising. Dar nu e de mirare ca a facut atatea in publicitatea romaneasca, daca ne gandim ca la nastere l-au vizitat Stephen King, William Blake si H.P. Lovecraft. Sau cel putin asa ii place sa glumeasca. Pentru mai multe peripetii din adolescenta sau copilarie cititi ce are de zis la AdLife:
Primele semne ale talentului s-au vazut cand m-am nascut si am fost vizitat de 3 scriitori faimosi (Stephen King, William Blake si H.P. Lovecraft) care mi-au adus daruri, si s-au conturat dupa, in timp.
Mi-am petrecut copilaria la Holywood facand scenarii si visand ca intr-o zi sa ajung ca cei trei care ma vizitasera la nastere.
Adolescenta e perioada in care descoperim sexualitatea.
In liceu eram “golanul clasei” si au fost multe lucruri nebunesti pe care le-am facut atunci.
Cand eram in facultate obisnuiam sa chiulesc adesea.
Ma simt tanar de fiecare data cand ma uit la mine si ma simt batran atunci cand ma uit la societate.
Imi amintesc si acum ziua in care am vazut prima data Alien (eram prin clasa a sasea si chiulisem de la orele de dimineata). Pe la mijlocul filmului, nu stiam cum sa inchid mai repede video-ul si sa fug la scoala! :)
Aici e o poza cu mine in care dansam cu 2Pac la un party, by the pool…
Am luat primul salariu de la un saptamanal de analize si comentarii sociale unde am facut o ancheta care demasca niste comunisti ce isi trimiteau copiii in tabere prin strainatate, moca (era prin ’93). Si cu banii primiti m-am mai dus la mare inca o data in acea vara.
Am decis sa ma angajez in publicitate pentru ca mi s-a parut cool.
Primul job in publicitate a fost la McCann, unde eram junior copywriter, si acolo am invatat sa lucrez pe calculator (in primul rand).
Prima mea campanie a fost o promotie la Maggi si acum cred despre ea ca era proasta si naiva.
Campanii bune la care am lucrat sunt multe.
De obicei, proiectele in care ma implic ies bine! :D
Ca sa inteleg mai bine ce am de facut pentru un client, am mers pana la o crama veche, uitata de timp.
Apucaturile de publicitar se manifesta tot timpul! :)
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la un publicitar a fost de la Neil French: reductio ad absurdum!
Despartirea de copilarie a fost o lectie pe care am invatat-o pe calea cea grea.
Am ramas in Romania pentru ca nu s-a inventat inca tara in care sa umble cainii cu covrigi in coada!
Uneori ma enerveaza publicitatea romaneasca pentru ca este falsa in sensul rau.
Cred ca ne-ar fi mai bine tuturor in domeniul asta daca am fi mai sinceri.
Ma uit la juniorii de acum si ma gandesc ca are balta peste!
Sper sa lucrez cat mai des pentru clienti care inteleg comunicarea si cat mai rar pentru clienti care nu o inteleg.
Brand-urile straine care comunica cel mai bine sunt Nike, Apple, Honda, to name just a few… Branduri romanesti care comunica foarte bine nu prea sunt.
O campanie buna e una care creeaza atasament (de orice natura) fata de ideea din spatele unui produs sau al unui serviciu.
Pe langa job, mai fac si gym & electronic games.
Weekend-ul e momentul in care pot abuza mai mult de mine.
Nu am citit niciodata o carte de mai multe ori. Indiferent de cat de mult mi-a placut.
Dau mai tare cand aud melodiile de la Metallica, GNR, Pink Floyd.
As revedea oricand seria Star Wars (toata), seria Indiana Jones, seria Matrix, Bruce Lee’s Enter the Dragon.
Incerc sa nu ratez nici un episod din South Park si Family Guy.