Telecomunicatiile, finantele si comertul sunt principalele sectoare promovate in online potrivit raportului AdMonitor realizat de Gemius pentru zona Europei Centrale si de Est, informeaza un comunicat emis de companie. Raportul a vizat 11 din cele 12 tari CEE (Bulgaria, Croatia, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Serbia si Slovacia) si a analizat sectoarele cel mai bine promovate in online, precum si eficienta formatelor de publicitate digitala.
In Romania, Lituania, Ucraina si Letonia ponderea cea mai mare a campaniilor publicitare online a fost inregistrata in sectorul comert, mai exact 19% pe pietele din Romania si Lituania si 17% pe piata din Letonia. In Lituania, un procentaj mare de reclame online a fost generat de companiile care promoveaza produse si servicii din categoria “timp liber” (19%). In Bulgaria, companiile care promoveaza produse pentru menaj, mobila sau produse decorative au inregistrat 14% din totalul campaniilor publicitare online. Reclamele la servicii de telecom au inregistrat ponderea cea mai mare din totalul campaniilor publicitare din Slovacia, Ungaria (28% in fiecare tara) si Polonia (25%). In schimb, reclamele referitoare la servicii financiare, asigurari si brokeraj au fost majoritare in Slovenia (35%), Republica Ceha (36%) si Croatia (24%).