Fotomodel, vedeta de televiziune si redactor de moda, Andreea Raicu interactioneaza de ceva timp cu fanii si din postura de antreprenor, ca urmare a lansarii revistei online andreearaicu.ro. Fiind una dintre cele mai cunoscute figuri feminine din showbiz-ul romanesc, Andreea a aparut in comunicarea mai multor branduri, precum Wash&Go, Chio, Bayer, Gilmumm, Avon, BMW, Alix Avien sau Rafael Sons.
Despre endorsement feminin vom vorbi si in cadrul Marketing for Women, eveniment din seria SMARK KnowHow, pe 4 si pe 5 iulie, insa pana atunci am intrebat-o pe Andreea despre brandurile cu care ar colabora si motivele care ar determina-o sa faca asta, dar si despre strategia de comunicare cu cititorii revistei online si cei peste 300.000 de fani de pe Facebook.
IQads: Ce ai invatat in anii de cariera despre cum sa iti intretii imaginea?
Andreea Raicu: Cred ca cel mai important lucru este sa fii autentic, sa nu incerci ca vinzi o alta imagine, sa nu incerci sa pari altceva decat esti, sa nu faci lucrurile pe care cei care te urmaresc ar vrea sa le vada la tine. Atunci cand exista diferente majore intre ceea ce esti tu si imaginea pe care vrei sa o vinzi, totul ajunge sa fie impotriva ta, plus ca sunt convinsa ca viata ar deveni foarte obositoare. Imi place sa comunic cu cei care citesc revista online andreearaicu.ro si cu prietenii mei de pe Facebook si Istagram si in acest fel ajung sa ma cunoasca asa cum sunt.
IQads: Cum reusesti sa gasesti inspiratia atunci cand postezi ceva nou pe blogul tau?
Andreea Raicu: Lucrurile fortate se recunosc imediat. Pe blog scriu despre ce imi place, despre ceea ce imi atrage atentia, despre ceea ce fac, in masura timpului liber pe care il am.
In revista andreearaicu.ro impreuna cu echipa incercam sa acoperim o arie cat mai mare a subiectelor care pe mine ma preocupa si in care am capatat credibilitate in ultimii ani: frumusete, moda, sanatate, nutritie, sport, calatorii, wellbeing, etc.
IQads: De unde te informezi despre cele mai noi tendinte in moda si cum reusesti sa le transmiti si cititoarelor tale?
Andreea Raicu: Sunt un om care mereu vrea sa afle lucruri noi si sa fie la curent cu tot ce se intampla. Din fericire, internetul face ca informatia sa fie mult mai accesibila. Revistele, cartile, intalnirile cu prietenii mei de la revista ELLE sunt surse inepuziabile de informatie. Saptamanal ma intalnesc cu colegele mele din redactie si facem schimb de informatii, parereri si in acest fel oferim prin intermediul revistei online informatii si idei cat mai noi. Fara sa par lipsita de modestie, munca pe care o facem ne provoaca din ce in ce mai mult, iar oamenii care ne citesc cresc pe zi ce trece.
IQads: Care e cel mai creativ proiect in care ai fost implicata?
Andreea Raicu: andreearaicu.ro este proiectul care ma provoaca continuu de acum doi ani, din momentul lansarii. Mereu e nevoie de ceva nou si diferit. Totul se intampla foarte repede si e important sa tii pasul cu ce se intampla in mediul virtual. Sunt fericita ca am o echipa care accepta provocarile, ca nu ne e frica sa experimentam si mereu facem lucruri noi . Mediul online e foarte ofertant din acest punct de vedere pentru ca primesti feedbackul publicului imediat si el ne ajuta sa fim mereu creativi.
IQads: Pe blogul tau iti intampini cititorii cu mesajul “Nu inceta niciodata sa zambesti, nici chiar atunci cand esti trist, pentru ca nu se stie niciodata cine se poate indragosti de zambetul tau”. Cum faci ca sa-ti pastrezi zambetul pe buze? Si cum este ca persoana publica sa nu-ti poti impartasi toate emotiile?
Andreea Raicu: Cum crezi ca ar fi ca medicii, insotitoarele de bord, profesorii sau orice alt om sa isi impartaseasca emotiile atunci cand sunt la munca? Ma gandesc ca nu foarte bine si ele nu sunt persoane publice. In viata mea de zi cu zi nu ma feresc sa imi arata emotiile, atunci cand sunt fericita lucrul acesta asta se vede, daca cand suparata nu ascund asta, dar nici nu ma complac in aceasta situatie. Din fericire sunt un om pozitiv, care vede mereu partea buna a lucrurilor si stie ca orice, indiferent daca este bun sau rau, trece, asa ca starea de tristete nu dureaza mult.
IQads: Cum a influentat comunicarea ta cu fanii aparitia social media?
Andreea Raicu: In primul rand acum avem o comunicare directa si rapida din care atat eu, cat si publicul meu, avem de castigat. Eu pentru ca pot comunica atat despre mine, cat si despre proiecte mele, astfel incat informatia sa ajung la public rapid si nealterata de subiectivismul publicatiei care le relateaza; iar cei care ma urmaresc pot avea un contact direct cu mine. Aparitia social media a ajutat la micsorarea distantei dintre public si persoanele publice. In trecut, in principiu, primeai mesaje de la oamenii care te admirau, era un efort destul de mare sa scrii o scrisoare cuiva care nu iti placea. Acum oricine poate lasa un comentariu in care sa isi exprime nemultumirea sau frustrarea fata de tine si fata de lucrurile pe care le faci.
IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu fanii de pe Facebook? Unde vezi ca e granita dintre informatiile care le arata fanilor ca sunt importanti pentru tine si cele care tin de viata privata?
Andreea Raicu: Granita e acolo unde o simt. Uneori impartasesc mai multe lucruri, alte ori mai putine si sunt momente, lucruri, sentimente pe care simt sa le pastrez doar pentru mine.
IQads: Care este tipologia fanelor tale de pe Facebook?
Andreea Raicu: In general prepoderent urban, cu varste intre 18-44 de ani, studii medii si superioare, venit mediu.
IQads: Ai spus la ICEEfest ca la inceputul experientei tale cu Facebook-ul te-ai lovit de faptul ca aveai mai multi fani barbati decat femei, iar pentru a promova revista aveai nevoie de un public predominant feminin. Cum ai rezolvat aceasta problema?
Andreea Raicu: Am dezvoltat la inceput campanii targetate catre publicul care ma interesa. In momentul in care revista online a devenit cunoscuta, femeile s-au alaturat comunitatii andreearaicu.ro intr-un mod firesc.
IQads: Ce ai observat ca apreciaza fanele tale de pe Facebook cel mai mult sa postezi?
Andreea Raicu: Pe pagina publica de Facebook postez o selectie diversa de articole de pe andreearaicu.ro, fotografii, ganduri, informatii despre proiecte, deschid discutii. Posturile cu tema personala sunt cele mai apreciate.
IQads: Cu cine lucrezi pentru dezvoltarea strategiei de social media? Cine posteaza pe pagina ta de Facebook, tu sau echipa de social media?
Andreea Raicu: O perioada am avut consultanti cu care am dezvoltat strategii, iar in momentul de fata, atat eu cat si echipa mea ne ocupam de pagina de Facebook in care vrem sa livram un mix de continut care sa ma defineasca pe mine ca om, cat si pe lucrurile pe care le fac.
IQads: Cum comunici cu fanii in offline?
Andreea Raicu: Am o strategie care implica si intalniri cu cititoarele, diverse evenimente de promovare a revistei online andreearaicu.ro si a celorlalte proiecte ale noastre: linia de haine andreearaicu.ro by PNK casual, colectia de bijuterii Serendipity, cartea Mananca si arata bine. Tot ce am facut pana acum a fost ca un raspuns la intrebarile si dorintele cititorilor.
IQads: Pentru ce categorii de produse/servicii ai face publicitate si pentru care ai refuza?
Andreea Raicu: Promovez intotdeauna produse a caror calitate este certificata si coincide cu valorile si principiile mele de viata.
IQads: Ce branduri respecti si ce branduri urasti? De ce?
Andreea Raicu: Brandurile care respecta consumatorul. Ce brand urasc? Nu m-am gandit pana acum la asta. Ar fi un efort inutil sa fac asta. Pur si simplu sunt branduri care imi plac si branduri care nu ma intereseaza.
IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Andreea Raicu: In conditiile in care nu cred in el, in beneficiile pe care le are pentru public si in conditiile in care nu ma reprezinta.
IQads: Ce faci in pauza publicitara? Iti place sa urmaresti calupul de reclame sau e momentul perfect in care sa iei o pauza?
Andreea Raicu: Fac ce face orice om normal, uneori raman pe canapea urmarind reclamele, alteori imi iau si eu o pauza publicitara.
IQads: Povesteste-ne putin despre o reclama care iti place.
Andreea Raicu: Imi aduc aminte cu placere de o campanie intreaga a unei companii de telefonie mobila care avea un mesaj extrem de sensibil care prima comercialului. Imi facea placere sa le privesc pentru ca trezeau ceva in mine. Ma gandeam mai mult la mine si la cei din jur.
IQads: Cat de mult te regasesti in reclamele adresate femeilor? Ce parere ai despre reclamele adresate femeilor si modelele pe care le promoveaza?
Andreea Raicu: Ma regasesc si nu prea. Exista reclame care au in spate un concept, uneori invator, alteori extrem de simplu, multa munca de creatie si productie care duc la un spot publicitar inteligent, iar altele care, in incercarea de a simplifica mesajul, nu fac decat sa insulte inteligenta privitorului.
Discutia despre edorsementul feminin continua la conferinta Marketing For Women, la care te poti inscrie pana pe 4 iulie.
Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.
Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes si Radio Guerrilla.