De aproape 10 ani, Adrian Oianu pune cate putin din traditia romaneasca in fiecare piesa vestimentara care iese din mainile lui. Designerul nu urmeaza o moda, ci spune ca si-a creat o lume proprie, care va supravietui si dupa ce folclorul romanesc nu va mai fi in trend. Brandul este dus mai departe de toate cele care poarta creatiile lui Oianu aici sau peste hotare, femei printre care se numara si Andreea Berecleanu, Monica Barladeanu sau Gabriela Lungu (cum sa nu dam un nume din industrie?)
Si pentru ca traditia a fost foarte bine primita de femeia moderna, vom continua sa vorbim despre acest fenomen si la conferinta Marketing For Women 2013, eveniment din seria SMARK KnowHow, din 4 si 5 iulie. Peste 25 de speakeri vor discuta despre cum arata o zi din viata unei femei in 2013, ce adevaruri despre consumatoare au mai fost descoperite in ultimele studii, ce valori si branduri urmeaza aceastea. Pana atunci, un interviu cu Adrian Oianu.
Decizia de a introduce traditia romaneasca in creatii vestimentare
Nu cred ca am luat o decizie. A venit natural in procesul meu creativ. Mi s-a intamplat in America, acum aproximativ 10 ani, cand ma simteam confuz si dezradacinat. Am inceput sa caut in interior. Si usor-usor tot ceea ce am descoperit s-a reflectat in munca mea, in designul meu.
Andreea Berecleanu si Catrinel Chiriac (PR, Adrian Oianu)
Trendul etno romanesc si evolutia lui
Asa cum a comunicat si PR-ul meu recent intr-un "altfel" de comunicat de presa (n.r. aparut pe pagina de Facebook Adrian Oianu, in 26 iunie), ceea ce se intampla acum este ceva la care visam de ani buni. Nu pot decat sa ma bucur, bineinteles.
S-a creat un trend mai degraba din folosirea motivelor traditionale si reinterpretarea iilor sau refacerea lor. De cele mai multe ori, intr-o maniera superficiala, din pacate. Trendy cred ca este abordarea din partea celor care fac business. Cei ce le poarta nu sunt trendy. Hainele traditionale nu pot fi trendy. Costumul popular traditional sau diferitele piese ale lui - ia, catrinta etc – sunt in sine si atat. Nu vin si pleaca. Sunt nemuritoare punct. Nemuritoare (haha - abia astept sa se lege cineva de mine ca am zis asta :) ) sunt si eforturile noastre de a promova intr-o maniera contemporana – atentie, noi nu facem ii, ci design contemporan – diferite elemente sau simboluri ce provin din traditia noastra. Este ceea ce noi am facut de la inceput, de acum 7 ani. Noi nu facem sezoane, nu ne supunem trendurilor, nu facem colectii de primavara-vara, toamna-iarna. Noi ne-am creat propria noastra lume, cu propriile noastre reguli care nu se adapteaza la niciun sistem. Este sistemul pe care l-am creat noi si care functioneaza foarte bine.
Cum crezi ca a fost primit trendul si ce spune acest lucru despre femeile din Romania
Hai sa nu il mai numim trend. Pentru ca, din nou, conturarea unei identitati prin elemente, simboluri traditionale, asa cum au fost promovate si in perioada interbelica de Regina Maria a Romaniei, nu poate fi un trend. Este o redescoperire. O aducere la viata. Dar nu trend. Cum a fost primita aceasta redescoperire? Uneori cu lacrimi in ochi, aducandu-si aminte de bunici, de strabunici care coseau, care lucrau ierni intregi la o bucata de ie poate. Si-au adus aminte de copilarie, de bucurie. Mai mult decat atat, simbolurile sacre care au semnificatii puternice si care se regasesc in aplicatiile cusute manual misca profund. Nu este vorba de carpe pe care le iei si le arunci, care se deterioreaza, care de fapt nici nu iti trebuie. Hainele traditionale si designul contemporan fac parte din alte dimensiune. Le tii in dulap o viata intreaga si pot fi adevarate vesminte de valoare pe care le lasi mostenire copiilor sau nepotilor.
Ce reactii a produs abordarea traditionalului romanesc de catre Adrian Oianu
Povesti sunt multe si le auzim saptamanal, cred. Fetele sunt oprite pe strada oriunde in lume si intrebate ce poarta, sunt invitate la cina, sunt admirate, aplaudate.
Tricoul Romanesc, pe podiumul strazii
Profilul femeii care poarta creatiile Adrian Oianu
Pot sa trasez macar doua caracteristici comune - sunt femei inteligente si cultivate.
Cel mai eficient canal de comunicare pentru brandul Adrian Oianu
Calitatea jobului bine facut.
Ambasadoare ale brandului
Aproximativ 80% din consumatoarele noastre ne trimit fotografii si filme in care apar imbracate in designul nostru, de pe intreaga planeta, asta le face sa fie "endorseri".
Ce le diferentiaza pe romance, fata de femeile din alte tari
Nimic nu le deosebeste pe romance de alte femei, doar ca sunt mai frumoase. :)
Motivul romanesc preferat
Nu exista un singur motiv preferat. Sunt foarte multe motive si semne si sunt impresionat in fiecare zi in care descopar imaginatia si creativitatea acestui popor.
Vom vorbi despre locul pe care traditia si l-a gasit in viata femeii moderne si cu designerul Lana Balana, in cadrul discutiei "Media consumption & values", la Marketing for Women 2013. Inscrierea la eveniment se face pana pe 3 iulie.
Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.
Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes si Radio Guerrilla.
Surse fotografii: adrianoianu.com si pagina de Facebook Adrian Oianu.