IIANA cu ia-n lume: vanzarile merg mai bine in strainatate, iar chinezii vor sa afle secrete romanesti

IIANA cu ia-n lume: vanzarile merg mai bine in strainatate, iar chinezii vor sa afle secrete romanesti

Ia e iar la moda. Si de cand moda a revenit la traditiile romanesti, femeia din Romania a devenit intr-un fel ambasadoare a brandului de tara. Vom avea o discutie speciala despre influenta acestui trend asupra targetului feminin la conferinta Marketing For Women 2013, eveniment din seria SMARK Know How, din 4 si 5 iulie. Pana atunci, avem un material despre IIANA.

Magazinul online cu ii IIANA, care a crescut intr-o luna cat alte magazine in mai mult de zece luni, are acum aproape 20.500 de fani pe Facebook. Intre comenzi si organizat de targuri, o reprezentanta IIANA ne-a raspuns la intrebari.

Cine formeaza echipa IIANA
Echipa IIANA este formata dintr-o mana de oameni proveniti din zona de publicitate, o mana de oameni tineri indragostiti de ie.

Cu ce se mandreste IIANA
Am inceput in urma cu o luna, iar de saptamana asta IIANA este un brand inregistrat cu acte in regula. In acest moment, suntem in discutii pentru semnarea unui contract cu Camera de Comert, pentru a participa la targuri in strainatate, pana in tari ca Japonia sau China. Deocamdata suntem in stadiul de discutie, dar ne propunem sa fim prezenti la targurile din afara, unde vin buyer-ii celor mai importante branduri de moda din lume.

Pentru noi este importanta o foarte buna munca de selectie a producatorilor si sprijinirea lor, pentru ca iile pe care le vindem sunt lucrate 100%, inclusiv tivul. Multi dintre producatori inca nu pot sa creada ca au comenzi incontinuu si ca produsul lor, unul de artizanat, acum este promovat si oamenii "de la oras" sunt interesati si indragostiti de el.

Ce am facut noi a fost prezentarea produsului in alta forma, punandu-l pe fete tinere, frumoase, tocmai ca sa demonstram ca ia este un lucru foarte frumos, care nu trebuie uitat.

Mandria noastra este ca produsul este facut de femeia romanca. Avem 27 de femei care lucreaza pentru magazin si majoritatea productiei este din zona Olteniei. Sunt foarte fericite ca nu trebuie sa plece la munca in Italia sau in Spania, unde acum ar fi fost platite foarte prost si poate ca ar fi fost si injosite. Doamnele care lucreaza cu noi se uita pe Facebook, toate au acces la Facebook, si inca nu cred ca ia romaneasca a inceput sa fie un produs asa de indragit.

Cum a raspuns publicul
Publicul, in special cel din strainatate, a raspuns foarte bine. Comenzile pentru afara sunt mult mai multe decat cele din tara. Problema oamenilor din tara este ca ia este un produs de lux, facut manual, deci nu poate fi ieftin. Asta e partea mai putin placuta, ca produsul e unul scump. E foarte greu sa mentinem balansul intre costul mic si calitate, dar speram sa optimizam lucrul asta cumva.

Costurile sunt foarte mari pentru a face un lucru manual si am facut eforturi ca sa avem pe site produse incepand de la 200 RON, pret despre care credem ca poate fi accesibil pentru o femeie din Romania. Pretul produselor poate ajunge pana la 900 RON.

Deja o parte din modele nu mai sunt in stoc si in atelierele in care lucram ne vin comenzi de aproximativ 30 – 40 de ii pe zi. Avem o gama variata de modele, iar pentru cele mai incarcate se lucreaza mai mult, chiar si o luna. Am fost cateva mici probleme cu anumite cliente care nu au putut avea ia in saptamana in care au comandat-o si au asteptat doua – trei saptamani pana sa isi primeasca produsul, dar multumirea noastra este ca dupa ce isi primesc produsul, noi primim doar mail-uri de felicitari. Am avut multe comenzi din prima luna, dar pe viitor, in maximum doua luni, speram sa fim complet organizati si sa nu se mai intample lucruri asemanatoare.

Gabriela Lungu (EVP & Consumer Practice Leader, EMEA, Weber Shandwick) pe Facebook, purtand IIANA de Ziua Universala a Iei

Ia romaneasca vs. Ia made in China
Am studiat piata si am vazut ca in angrourile noastre au aparut deja bluze asemanatoare cu ia romaneasca. Sunt si oameni din afara, inclusiv un domn din China, care ne-au cerut sa le trimitem un manual despre cum sa faci o ie. Dar broderie facuta la masina nu se poate compara cu o broderie facuta de mana, oricat de inteligenta ar fi masina si oricate programe ar avea. O masina nu poate sa lucreze atat de in detaliu si se vede clar diferenta intre cele doua cusaturi.

Avem colaboratori cu magazine in strainatate si care au devenit foarte interesati de ie, dar scopul nostru este ca acest business sa fie detinut si controlat de romani.

Promovare
Sunt in echipa doi baieti care se ocupa intens de promovarea online. Cel mai eficient canal de comunicare este Facebook, unde mai toata lumea isi petrece foarte mult timp. Aici, clientii interactioneaza cu noi, pot vedea fotografii si detalii ale iilor. Dar speram ca pana la anul pe vremea asta sa putem organiza atat in tara, cat si afara, din ce in ce mai multe targuri in colaborare cu oameni indragostiti de acest produs si dornici sa il sprijine.

Ambasadoarele brandului
Pentru moment avem manechinele profesioniste din cadrul agentiei noastre de modele. Sunt fete care lucreaza numai peste hotare. Modelele care apar pe site acum vor aparea si in colectia de iarna, pentru care pregatim rochii de mireasa cu modele traditionale romanesti. Insa ne propunem sa avem si cateva ambasadoare de brand si suntem deja in discutii cu o serie de personalitati din Romania, dar nu avem nimic stabilit inca. Pana acum am avut o sedinta foto cu Gina Pistol. Pentru ca suntem la inceput, ne concentram mai mult pe partea de productie, este cea mai dificila parte.

Ce isi propune IIANA pe viitor
Am inceput ca un magazin online, dar vrem sa crestem si in offline, prin organizarea de targuri precum cel de acum acum din Alchemia, care a fost un succes si care ne-a adus fata in fata cu acele cumparatoare pe care nu aveam cum sa le cunoastem altfel.

Scopul nostru este sa ne perfectionam pe partea de produse, calitate si modele. Calitatea este foarte importanta si lucrul de mana trebuie facut foarte bine: produsul este unul de lux si trebuie sa arate ca unul de lux.

Pe partea financiara este foarte mult de investit, precum si in partea de promovare. La fel si in participarea la targurile din afara, pentru ca trebuie organizate multe lucruri care necesita investitie si deocamdata nu putem discuta despre un profit. Trebuie reinvestit absolut totul si din ce in ce mai mult, pana cand ne facem cunoscuti in afara.

Evolutia trendului etno-romanesc
Acum este doar inceputul. Si este foarte important sa prindem momentul asta pentru ca sunt foarte multe lucruri de facut pe viitor. Tendintele in moda pentru anul urmator, preluate si de brandurile mass-market, au deja in vedere ia.

Discutia despre infuzia de traditional-romanesc in viata femeilor moderne continua la conferinta Marketing For Women, la care te poti inscrie pana pe 3 iulie.

Marketing for Women este un eveniment ce face parte din seria SMARK KnowHow. Partenerul principal al conferintei este TLC, un canal din portofoliul Discovery Networks. Transportator oficial este Air France, iar creative food partner este frufru.

Evenimentul este sustinut de Agrafa, 360 Revolution, Trade Media si Babylon Consult. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Business Woman, Money Magazine, Money.ro, Money TV, Wall Street, Forbes si Radio Guerrilla.

La cererea publicului, targul de ii organizat de IIANA la Alchemia si sustinut de La Blouse Roumaine, s-a prelungit cu trei zile, pana miercuri 26 iunie. Aseara l-am vizitat si noi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related