Umbla vorba prin popor ca brandul care stie sa faca misto de sine insusi e un brand inteligent. Cand insa brandurile incep sa faca misto si de consumatorii lor, lucrurile se schimba. Adoptand o strategie putin diferita de cea obisnuita, centrata in jurul clientului si a nevoilor acestuia, companiile din exemplele urmatoare si-au pierdut rabdarea si nu au mai putut raspunde dragut intrebarilor si plangerilor.
Incepem cu domnul John McAfee, fondatorul McAfee Inc, celebra companie de security software care a creat antivirusul cu acelasi nume. Mare amator de cocaina, prostituate si arme, McAfee este foarte conectat cu latura sa interioara, fiind un cunoscut instructor de Yoga, dar si foarte apropiat de vecinii lui, fiind suspectat ca l-a omorat pe unul dintre ei in spatele casei. Cand a fost intrebat de un reporter in 2012 daca foloseste antivirusul pe care l-a creat, acesta a spus ca nu, motivand ca e “foarte enervant”.
Adus probabil la limita nebuniei de catre utilizatorii care ii scriu mail-uri ca sa-l intrebe cum se dezinstaleaza antivirusul, McAfee s-a lasat filmat in timp ce incerca sa explice procesul. Filmarii nu ii lipsesc femeile dezbracate, drogurile si armele, bineinteles.
Un alt exemplu stralucit de brand care da raspunsuri obraznice la intrebarile consumatorilor este Ryanair. Intr-o campanie creata de studentii de la Miami Ad School Berlin si castigatoare de Gold la CLIO 2013, Ryanair le spune pasagerilor care reclama lipsurile din timpul zborului ca nu ar mai trebui sa se planga atat, avand in vedere preturile mici pe care le practica compania de transport aerian. Cersetorii nu trebuie sa emita pretentii.
Brandul de absorbante Bodyform a filmat un spot in care o actrita care pretinde sa fie Caroline Richards, CEO-ul companiei, raspunde unui comentariu lasat de un barbat pe pagina de Facebook a companiei. Acesta a spus ca reclamele Bodyform, in care sunt prezentate femei fericite pe perioada ciclului menstrual, sunt mincinoase. Pe un ton foarte serios, Caroline Richards ii multumeste pentru comentariu, dar si pentru faptul ca a demascat o minciuna care tine de zeci de ani si ca a aratat lumii adevarul: femeile nu sunt fericite in perioada ciclului menstrual.
Comentarii