Initiative a lansat editia din 2013 a Media Fact Book, care cuprinde o analiza asupra pietei romanesti de media, o comparatia intre Romania si alte tari din zona CEE, precum si tendintele pentru 2013, informeaza un comunicat emis de GolinHarris.
Printre rezultatele studiului se numara si faptul ca segmentul de performance media a avut cea mai mare crestere in 2012 (cu 47% mai mult fata de 2011) din punct de vedere al bugetelor atrase. Aceasta este o urmare a fragmentarii atentiei consumatorilor si a nevoii lor de a accesa continut personalizat.
"Fragmentarea atentiei consumatorului de media traseaza noi coordonate in stabilirea strategiilor de comunicare media ale brandurilor. Suprapunerea consumului pe doua sau mai multe medii este din ce in ce mai prezenta – TV, laptop, tableta si mobile este doar un exemplu. In aceste conditii e necesara construirea de strategii multiscreen, multichannel sau multidisciplinare, desi nu este prima oara cand discutam despre intrepatrunderea dintre offline, online, BTL si PR. Acum consumatorul poate fi atras prin mesaje cu continut personalizat sau cu un grad de interactiune ridicat. Este evident ca brandurile trebuie sa fie prezente in toate zonele de unde consumatorul culege informatie si continut. Totodata, presiunea pe rezultate - sales, leads, engagement, actions - a crescut, aducand performance media in centrul atentiei, in mixul digital al clientilor", a declarat Alexandra Olteanu (Managing Director, Initiative).