Innovation Lions: 25 de campanii care vor sa schimbe lumea prin tehnologie

Innovation Lions: 25 de campanii care vor sa schimbe lumea prin tehnologie

Inovatia e ceea ce a dus mereu omenirea mai departe. Lucrurile functioneaza la fel si in publicitate, agentiile gasind zi de zi noi metode de a comunica mesajele brandurilor catre public. In categoria Innovation de la Cannes Lions sunt nominalizate cele mai inovatoare campanii de publicitate din anul precedent. Categoria a fost introdusa pentru prima data anul acesta si pe shortlist au ajuns 25 de campanii. Sa aruncam o privire peste proiectele care isi propun sa schimbe lumea:

1. Necomimi – Dentsu Tokyo pentru Dentsu

"Necomimi" este un nou mod de comunicare care are forma unui organ uman augmentat (o pereche de urechi) si se foloseste de undele creierului pentru a functiona. Dotate cu un senzor care detecteaza starea creierului si a sentimentelor umane, urechile se ridica cand cel care le poarta este concentrat pe un anumit subiect si se lasa in jos cand acesta se relaxeaza. Necomimi a fost creat de Dentsu Tokyo.

2. Two Screens Are Better Than One – Yota Moscow

"YotaPhone" este un nou tip de smartphone care are doua ecrane: un LCD pe o parte si un EPD (electronic paper display) pe cealalta. YotaPhone foloseste sistemul de operare Android, iar cele doua ecrane sunt interconectate. Astfel, utilizatorii sunt mereu la curent cu ce se intampla pe retelele sociale in timp ce cauta o adresa pe Google Maps, scriu un e-mail sau suna pe cineva. Telefonul a fost creat de Yota Moscow.

3. Ingress - Niantic Labs@Google San Francisco

"Ingress" este un joc online, multiplayer, pentru Android, care foloseste realitatea augmentata. In joc, harta marilor orase din lume (inclusiv Bucuresti) este impartita intre doua grupari, "Enlightened" si "Resistance" care duc o lupta pentru cucerirea teritoriilor. Pentru a interactiona cu obiectele de pe harta, un jucator trebuie sa fie fizic in apropierea lor. Jocul a fost creat de Niantic Labs@Google San Francisco.

4. Vision Shift System - Dentsu Tokyo / Sonicjam Tokyo / Akari Tokyo pentru Sony

Vision Shift System este un dispozitiv care ofera o noua experienta video celui care il poarta. Cu ajutorul unei camere care filmeaza sferic si a unui senzor de miscare, dispozitivul creeaza in jurul privitorului o lume noua, care se transforma in functie de miscarile fetei. Vision Shift System a fost creat de trei companii din Tokyo: Dentsu, Sonicjam, Akari.

5 .Motley: Telling Stories At The Speed Of Culture – TBWA\Digital Arts Network Copenhagen / Carlsberg Breweries Copenhagen / BWA\Denmark Copenhagen pentru Carlsberg

Motley este un tool care ajuta brand-urile sa-si creeze strategia de social media. Cu o baza de date conectata la informatiile de pe Internet, Motley furnizeaza insight-uri si idei specifice pe care brandurile le pot folosi in comunicarea de pe retelele sociale.

6. Cinder – The Barbarian Group New York

Cinder este o platforma de programare care permite utilizatorilor sa creeze continut folosind acelasi cod de programare pentru toate sistemele: Mac OSX, Windows si iOS. Cinder a fost creat de The Barbarian Group New York.

7. PZU Drive - K2 Internet Warsaw pentru PZU Group

PZU Drive este un sistem care se conecteaza la automobile si detecteaza problemele care apar la motorul acestora. Sistemul este conectat la Internet, iar in momentul in care masina prezinta o defectiune, transmite informatia la un centru de comanda, de unde proprietarul este sunat de un operator, iar o echipa de specialisti trimisa in locul in care se afla masina. PZU Drive este creat de K2 Internet.

8. The Fire Blanket Calendar – DraftFCB Cape Town pentru Engen

The Fire Blanket Calendar a fost creat pentru comunitatile sarace din Africa de Sud, unde incediile omoara sute de oameni anual. Pentru a preveni incendiile, familiile au primit cate un calendar care se transforma intr-o patura ignifuga. Proiectul a fost realizat de DraftFCB Cape Town pentru compania de energie Engen.

9. We put shopping into Window Shopping – TBWA Helsinki pentru Adidas

Adidas a schimbat conceptul de "Window Shopping", transformand vitrinele magazinelor in ecrane touch screen. Prin conectarea unui smartphone la vitrina, clientii pot alege obiecte de imbracaminte, le pot proba pe un manechin virtual si la final le pot cumpara direct din fata magazinului. Proiectul a fost creat de TBWA Helsinki.

10. Ballentine’s T-Shirt OS - Mediamonks Hilversum / Work Club London pentru Ballentine’s

Ballentine’s a creat primul tricou digital care, conectat la un smartphone, poate sa faca fotografii, sa difuzeze clipuri muzicale, mesaje sau tweet-uri. Proiectul a fost realizat de Mediamonks Hilversum si Woek Club London.

11. Google Street View Hyperlapse – Teehan+Lax Toronto

Teehan+Lax Labs din Toronto au creat o unealta care ajuta utilizatorii sa creeze animatii timelapse cu Google Street View.

12. Virtual Makeup Mirror – ID Sao Paolo pentru Natura

Pentru a reduce costurile mostrelor de machiaj, ID a creat pentru brandul Natura oglinda virtuala de machiaj. O camera din spatele sticlei scaneaza fata femeii, aceasta isi alege produsul pe care vrea sa il foloseasca de pe un touchscreen si il aplica pe fata cu miscari reale. Oglinda reflecta imaginea femeii machiate.

13. The Feed - R/GA London pentru Getty Images

The Feed este un instrument care preia imagini in timp real de la cele mai importante evenimente care iau loc pe planeta si le posteaza pe retelele sociale. A fost creat de R/GA London pentru Getty Images.

14. Sky REC - AGENCIACLICK ISOBAR Sao Paulo pentru Sky

Pentru a face oamenii sa petreaca cat mai mult timp in fata televizoarelor, nu numai pe Internet, Sky TV a creat primul hashtag care functioneaza ca un buton de inregistrare. In fiecare zi, pe contul de Twitter al televiziunii sunt postate cele mai importante programe care urmeaza sa fie difuzate, iar daca utilizatorii isi doresc sa urmareasca unul dintre ele, trebuie doar sa dea reply cu hashtag-ul #SkyRec. Programul respectiv va fi inregistrat de televizorul de acasa.

15. Guide Dots – Y&R Singapore / VML Kansas City / UDKU Sydney pentru Guide Dogs Association For The Blind Singapore

Guide Dots este o aplicatie gratuita pentru smartphone-uri care se adreseaza persoanelor nevazatoare. Bazata pe un sistem audio, aceasta descrie celui care o utilizeaza cum arata mediul in care se afla. Colectand date de pe Facebook, Google Maps si cu ajutorul GPS-ului din telefon, aplicatia recunoaste vocea si il indreapta pe utilizator spre destinatia dorita. Guide Dots ajuta si la strangerea de fonduri pentru cauzele care sprijina persoanele nevazatoare: oricine poate cumpara actiunile aplicatiei, iar banii sunt directionati catre ONG-uri.

16. The Natalia Project – RBK Communication Stockholm pentru Civil Rights Defenders

Prin The Natalia Project a fost lansat primul sistem de alarma pentru aparatorii drepturilor civile. Acesta a luat forma unui ceas care, in momentul unui asalt asupra unuia dintre membrii organizatiei care il poarta, transmite un mesaj de alarma pe retelele de socializare.

17. Small World Machines – Leo Burnett Sydney / Leo Burnett Chicago pentru Coca-Cola

Pentru a imbunatati relatiile dintre India si Pakistan, Coca-Cola a creat doua automate de bauturi interconectate. Unul dintre ele a fost amplasat in India si celalalt in Pakistan si, cu ajutorul unor camere video live, oamenii din cele doua tari au putut sa se imprieteneasca si sa bea o sticla de Coca-Cola impreuna.

18. Terra VIP - DDB Brasil Sao Paulo pentru Terra Portal

Majoritatea locuitorilor din favelele din Brazilia nu au acces la Internet si trebuie sa foloseasca computerele din Centrele Comunitare. Aici insa nu exista intimitate si oricine se poate uita in monitorul vecinului. Pentru a le oferi intimitatea utilizatorilor, Terra Portal impreuna cu DDB Brazilia au creat ochelarii Terra VIP prin care doar cel ce-i poarta poate vedea ce se intampla pe monitor.

19. Thunderclap - DE-DE New York

Thunderclap este prima platforma de crowdspeaking care ajuta oamenii sa isi faca vocea auzita in social media. Oricine isi poate inscrie mesajul pe platforma, iar aceasta ajuta la amplificarea acestuia conectand toate contactele din social media ale celor inscrisi pe platforma. Mesajul ajunge astfel la fiecare prieten de pe Facebook al tuturor membrilor comunitatii.

20. Web lab – Google Creative Lab London / Google UK London

Web Lab este un experiment creat de Google prin care vizitatorii Science Museum din Londra au putut crea muzica live impreuna cu utilizatorii chromeweblab.com.

21. Radio Ambulance - Maruri Grey Guayaquil pentru AER (ASOCIACION DE RADIODIFUSION)

Prin proiectul Radio Ambulance, toate masinile de ambulanta din orasul Guayaquil din Ecuador au fost dotate cu un sistem integrat care le conecteaza cu posturile locale de radio. In momentul in care o ambulanta intra pe o artera de circulatie blocata, ceilalti participanti la trafic primesc prin radio un mesaj prin care sunt rugati sa se dea la o parte.

22. A boy and his atom: The World’s Smallest Movie – Ogilvy New York pentru IBM

Ca sa demonstreze cat de multa informatie intra intr-un atom, laboratoarele IBM au creat cel mai mic film din lume, montand atomi unul cate unul. Filmuletul a intrat in Cartea Recordurilor.

23. Nike + Kinect Training - AKQA London pentru Nike

Nike+ Kinect Training este un program de training pentru consola de jocuri Xbox360 dezvoltat impreuna cu antrenori de renume mondial. Programul se personalizeaza in functie de nevoile fiecarui utilizator.

24. MasterCard Display Card - Getin Noble Bank Warsaw

MasterCard Display Card este urmatoarea generatie de carduri bancare. Acestea contin un display LCD si butoane touch-sensitive care permit clientilor sa genereze o parola valabila pentru fiecare dintre tranzactiile facute.

25. Tech Ball - SapientNitro London pentru Standard Chartered Bank

Standard Chartered Bank sunt sponsorul principal al echipei de fotbal Liverpool si, impreuna cu SapientNitro, a creat o minge de fotbal cu o camera video inclusa prin care fanii si jucatorii au putut filma in mijlocul meciurilor de fotbal.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

DDB Romania

DDB Romania este agentia de creatie membra The Group. The Group este lider al industriei de comunicare din Romania si include agentii specializate in servicii de creatie, media, digital, branding, relatii publice,... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related