Toata povestea a inceput cu platforma 10Lucruri.ro, primita de Shurubel la 23 de ani. Acolo a fost lansata prima creatie si, probabil, cel mai amatoricesc clip care a vazut lumina zilei pe internet, asa cum povestesc Andrei Lacatus, Vali Dobrogeanu si Ionut Bodonea. Doi ani mai tarziu, platforma inca nu scoate bani, dar scoate clipuri care au reusit sa adune de-a lungul timpului aproape 9 milioane de vizualizari. Pe langa platforma a crescut pagina de Facebook, canalul de YouTube si, recent, baietii au lansat o pagina de Tumblr, cu gif-uri care sinteaza toate draciile la care se gandesc. Printre ele numaram: un spoof pentru tigaia Dry Cooker si un trailer pentru filme porno. Nu pe bune acum, gata cu introducerile si sa trecem la interviu.
In viata de zi cu zi
Ionut Bodonea: This is my life. I wake up everyday and go to work. I am Copywriter and content creator for eventures Agency. After that I make ten things and electronic music. I feel blessed.
Vali Dobrogeanu: Sa va traduc eu din Maria Dinulescueana in romana: eu si Ionut Bodonea suntem copywriteri si creatori de continut video la agentia de publicitate Eventures. Pe langa asta, suntem si niste mici producatori de muzica electronica. Pasiunile nu se ignora niciodata!
Andrei Lacatus: Eu fac radio la 21 (desi sunt rarait), fac TV la Utv (desi sunt slab ca un Oreo-n dunga) si pun muzica in Bucuresti la un club rock numit Kulturhaus (desi in primul meu viral pe net dansam pe manele). Practic sunt intr-o continua disputa cu aparentele si cu ordinea fireasca a lucrurilor.
Cand va ocupati de proiect?
Seara, tarziu in noapte. Cand oamenii dorm, noi ne filmam glumele si le punem pe interneti.
The big idea
Andrei Lacatus: A fost un moment intens. Eram intr-un club bucurestean si ma uitam la o domnisoara cum danseaza. Din pacate, nu prea ii iesea iar miscarile ei mi-au dat o idee. Daca as face un clip cu 10 dansuri stupide din club. Cateva zile mai tarziu venea ziua mea, asa ca mi-am sunat prietenii si i-am rugat sa imi cumpere domeniul 10Lucruri.ro. De aici pana la a-i ruga pe Ionut Bodonea si Vali Dobrogeanu sa ma ajute si pana la primul episod, nu a mai fost decat un pas.
Prima creatie
Primul videoclip filmat a fost "10 lucruri de stiut la prima intalnire" cu Elena Voineag. Acum nici noi nu ne explicam exact de ce a acceptat Ela sa apara in cel mai amator clip facut vreodata pe internet, dar a iesit foarte bine, date fiind circumstantele si posibilitatile pe care le aveam atunci.
Sursele de inspiratie
Pe langa faptul ca am folosit formatul unui comedian neamt "Zehn Dinge" si l-am modificat un pic, l-am lungit si l-am imbracat intr-o poveste, noi ne inspiram din orice vedem, din orice ni se intampla, din orice auzim. De asta ne si place sa facem asta, pentru ca inspiratia vine de oriunde, dar in special din discutiile pe care noi trei le avem unii cu altii.
In cat timp?
Asta variaza de la episod la episod, dar in mare avem nevoie de o seara sa scriem, o seara sa filmam (intre 4-8 ore) si o zi de montaj.
Membrii echipei
Pai echipa are patru membri activi: noi trei si Lazar, cameramanul/regizorul si prietenul nostru, care mai e si basist (canta la bas, nu e fanul lui Basescu) la Animal X. Noi trei ne ocupam de scenarii si de jucat, ne mai ajuta si prietenii cand este nevoie, iar Vali Dobrogeanu se ocupa de montaj.
Ce va propuneti?
Pai obiectivul nostru de anul acesta este sa extindem 10Lucruri intr-o platforma mai mare de content si sa cream o unealta de branded entertainment. Sa reusim sa captam atentia clientilor si a publicului catre un alt fel promovare. Prin aceasta platforma noi vrem sa facilitam accesul brandurilor la o altfel de promovare, mai subtila, mai integrata in continut, nu doar un simplu si amarat product placement. Noi dorim ca brandurile sa apara ca personaje auxiliare in contentul nostru, nu in modul traditional, folosit si ultra folosit de catre toata lumea.
Beneficii?
Momentan in afara de vizibilitate si felicitarile pe care le primim, nici unul. Din cand in cand mai primim o bautura pe gratis intr-un bar sau o ciocolata de la magazin.
Promovare
Principala noastra unealta de promovare este contentul amuzant: video, foto. Ca si in cazul clipurilor incercam sa cream imagini cu text amuzant, ceva ce ar merita un share. Acum ne-am bagat si pe Tumblr unde facem gif-uri din clipurile noastre.
Publicul 10Lucruri
Publicul nostru este cel mai tare! Daca ne luam dupa datele disponibile din Facebook si YouTube, grupul nostru tinta are intre 18 si 24 de ani, este din mediul urban, ii place sa rada si este crescut in zodia internetului. Dar din fericire noi reusim sa atragem si alte categorii de varsta. Avem si fani la liceu, si la munca, si pensionati. Noi consideram asta un semn foarte bun.
Strategia de comunicare
Strategia noastra are la baza umorul si autoironia. Incercam sa facem orice comunicare intr-un mod cat mai amuzant. La asta ne pricepem, asta ne place si asta prinde. Daca nu scoti un amarat de "lol" de la public, de ce sa se mai uite la tine?
Monetizarea proiectului
Este o sursa de venit imensa pentru stima noastra de sine, asteptam si monetizarea propriu-zisa de cand s-a lansat YouTube Romania.
Colaborari cu branduri
Singura noastra colaborare a fost cu proiectul Biblionet, prin care am incercat sa aducem tinerii la biblioteca, printr-o serie de cinci sketch-uri. A fost un proiect frumos, care avea la baza un mesaj simplu si onest: mai duceti-va pe la biblioteca pentru ca o sa va schimbe viata intr-un mod placut. Cele cinci sketch-uri au avut un numar total de 350.000 de vizualizari si suntem bucurosi ca publicul nu a fost reticent sau suparat ca am indraznit sa ii trimitem la biblioteca.
Acum versus atunci in obiective
Initial am pornit la drum fara nici un obiectiv anume in minte. Ne simteam bine, radeam si ne filmam. Era simplu. Acum, cand lucrurile iau amploare, obiectivele au fost conturate si in curand le vom si atinge: DOMINARE GLOBALA! Sau cel putin locala, in Romania.
10Lucruri in 2013
Dupa cum am spus si mai sus, obiectivul nostru pe anul acesta este sa cream o platforma care sa genereze content si, implicit, venit prin intermediul conceptului de "branded entertainment". Astfel impreuna cu agentia Eventures incercam sa crestem proiectul dintr-un serial intr-o platforma si sa aducem brandurile mai aproape de creatorii de continut, intr-un mod memorabil.
Cum creste proiectul
Dupa cum am observat si noi in doi ani de activitate, e greu sa fii bagat in seama daca esti singur. Asa ca impreuna cu Eventures vom dezvolta platforma 10Lucruri.ro si vom oferi continut care nu va putea fi ignorat. Pe de alta parte, dorim sa crestem si din punct de vedere al calitatii productiei si al talentului nostru actoricesc. Sa tot crestem, nu?
Alte proiecte
Dupa cum am spus si la inceput, suntem pasionati de muzica. Desi in directii diferite, cu totii ne urmarim aceasta pasiune. In plus, dupa 10 iulie, daca intrati pe www.10Lucruri.ro veti vedea ca sunt mult mai multe proiecte sub umbrela 10Lucruri.