Proiectul de autopromovare al AMPRO Design, Undercover Pinot Noir Unique Gift, a strans pana acum patru premii la festivalurile de design din jurul lumii, inclusiv un Gold la A’Design Award si un Finalist Certificate la New York Festivals.
Am stat de vorba cu Irinel Ionescu (Creative Partner, AMPRO Design) ca sa aflam care a fost parcursul creativ care a dus la rezultatul final, care e vibe-ul industriei de branding de la noi si care ii sunt planurile de viitor. Iata ce ne-a raspuns:
IQads: Cum e viata dupa Undercover Pinot Noir Unique Gift? Ce schimbari ai simtit dupa premiile pe care le-ati castigat pentru proiectul de autopromo? A crescut numarul de clienti? A devenit agentia mai vizibila? Ce feedback ati primit de la colegii de breasla?
Irinel Ionescu: Viata e mai sanatoasa dupa o sticla de lapte, nu? Este al treilea proiect de autopromovare al nostru care castiga multe premii si ne aduce multa vizibilitate. Deocamdata insa, Undercover Pinot Noir nu a intrecut sticla cu doua gaturi la numarul de premii internationale (4 versus 7), dar mai e timp.
Dupa fiecare premiu international se simt schimbari, atat in interiorul companiei, cat si in exterior, la capitolul vizibilitate si credibilitate. Numarul de clienti creste, insa asta nu se intampla exclusiv datorita premiilor castigate si nici nu se intampla peste noapte. Agentia a devenit mai vizibila cu siguranta, fiind promovata intens in presa internationala; recent, am intrebat o companie din afara tarii cum a ajuns la noi si ei au raspuns: “if you get awarded then it’s easier to find you. Lots of companies like you now”. Feedback-ul colegilor de breasla este impartit: unii iubesc proiectul, altii il considera “dus la extrem”. Dar e bine, asta a fost si scopul, sa cream putina controversa.
IQads: Ce mesaj despre agentie ati vrut sa transmiteti prin campanie? Cum ati stabilit ca asta e diferentiatorul in cazul vostru?
Irinel Ionescu: Mesajul pe care am dorit sa il transmitem este ca intotdeauna oferim solutii outside the box, lucruri pe care nu le vezi in alta parte si care iti scot produsul in evidenta. Niciun client nu a mai primit o sticla de lapte cadou de sarbatori si stim sigur ca sticla primita de la noi nu a trecut neobservata.
IQads: Stim ca ideea ti-a venit la un festival de design, cand ai vazut ca toate proiectele premiate au fost sticle de vin. Spune-ne care a fost traseul creativ: prin cate drafturi a trecut ambalajul si cate sticle de vin ati incercat pana la varianta finala? Ce criterii ati urmarit ca sa stiti ca ati ajuns la forma perfecta?
Irinel Ionescu: Dupa idee, traseul creativ a fost relativ usor, forma fiind clara inca de la inceput, adica cea a clasicei sticle de lapte, cu o notorietate internationala. Au existat vreo 5 schite la nivel de inscriptionare a sticlei, iar criteriul care a determinat varianta finala a fost simplitatea.
Mai greu a fost cu productia, deoarece a trebuit sa lucram cu 3 furnizori: unul care sa produca sticlele, altul care sa le vopseasca si altul care sa le inscriptioneze.
IQads: Cat de bine consideri ca se autopromoveaza agentiile de branding de la noi?
Irinel Ionescu: Majoritatea agentiilor de branding din Romania stau foarte bine la capitolul look & feel, insa la nivel de gift-uri trebuie sa marturisesc ca nu cunosc proiecte de autopromovare ale altor agentii de branding din Romania.
IQads: Ce campanii (nationale sau internationale) de autopromo admiri si in ce fel isi fac bine treaba?
Irinel Ionescu: Imi plac sticlele de vin pentru Ziua recunostintei de la Wallace Church/ New York, invitatiile la Tuna party ale aceleiasi agentii sau cateva proiecte de auto promo ale Turner Duckworth. Treaba unui proiect de autopromo este sa arate ce poti face, dincolo de limitele impuse de piata sau de lege, in cazul proiectelor de client.
IQads: Ce mai face AMPRO Design? Cum a decurs prima jumatate a lui 2013 pentru voi? La ce proiecte lucrati? Ati mai inscris lucrari la festivaluri?
Irinel Ionescu: AMPRO face bine si la sfarsitul primei jumatati a acestui an vom vedea o crestere de cca 50 % fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Lucram la multe proiecte noi, de la ambalaje de pesticide, pana la packaging & brand design de produse personal care, pentru clienti romani si internationali. Nu putem da nume. Sigur ca am mai inscris lucrari la festivaluri, insa le veti afla odata cu premiile pe care le vom castiga. :)