Mascota DOT, purtator de cuvant in mediul online pentru Piraeus Bank Romania

Mascota DOT, purtator de cuvant in mediul online pentru Piraeus Bank Romania

Piraeus Bank, MSPS Marketing and Communication si Momobi l-au lasat pe robotelul DOT sa se plimbe prin Bucuresti timp de cateva zile si sa intre in vorba cu oricine se mira de asa o prezenta neobisnuita. Intalnirile lui DOT cu trecatorii au fost apoi reunite intr-un clip care a fost trimis bloggerilor, fara sa dezvaluie inca nimic. Revealing-ul a fost in emisiunea “Neata cu Razvan si Dani, unde DOT s-a prezentat: el este latura umana si prietenoasa a Piraeus Bank, cel care raspunde intrebarilor primite de utilizatori in social media. Personajul face parte din strategia companiei de a construi relatii autentice cu clientii sai, initiativa care s-a materializat intai prin campania de imagine “In dialog cu tine”, realizata de Mather Communications. Despre nevoia unei mascote si alegerea lui DOT am vorbit cu Dimitris Sideridis (Country Manager si Head of Creative Technology MSPS Marketing and Communication / Momobi).

IQads: Cum a inceput colaborarea cu Piraeus Bank si care sunt serviciile pe care le oferiti?

Dimitris Sideridis: Colaborarea noastra cu Piraeus Bank a inceput in anul 2012, cand principala provocare a fost continuarea proiectului “Curaj Romania, unul dintre proiectele noastre preferate, premiate anul acesta la gala CSR Awards.

De fapt, succesul inregistrat cu aceasta campanie ne-a oferit oportunitatea de a veni in intampinarea Piraeus Bank cu si mai multe idei de proiecte, cu aplicabilitate in social media si nu numai: administrarea paginii de Facebook corporate, a paginii “Curaj Romania”, realizarea unui TVC, dezvoltarea unui microsite, a unei aplicatii mobile pentru baza de date CRM si, nu in ultimul rand, lansarea mascotei Piraeus Bank Romania in mediul online.

IQads: Cum v-a venit ideea acestei activari? Care a fost brief-ul?

Dimitris Sideridis: Brief-ul pentru lansarea mascotei Piraeus Bank Romania a venit in prima faza in vara anului 2012 si cerea realizarea unor propuneri in linie cu strategia de social media, care sa vizeze lansarea unei mascote exclusiv in mediul online. Am revenit cu trei idei cu totul diferite, ne-am gandit la cum ar trebui sa arate aceasta mascota, la partea executionala. Mai mult, pentru fiecare mascota propusa, am venit cu cate doua idei de lansare, analizand cea mai eficienta modalitate de promovare. In final, pot spune ca DOT a fost cel care ne-a ales pe noi si ma bucur ca a fost asa.

IQads: Cum va continua aceasta activare si care este obiectivul ei principal?

Dimitris Sideridis: Principalul obiectiv al acestei activari este prezentarea lui DOT, care este transpunerea Piraeus Bank Romania intr-un personaj prietenos, prezent cu precadere in mediul online, un personaj care intra in dialog cu clientii si are intotdeauna o solutie pentru problemele lor. Tocmai de aceea, dupa prezentarea lui DOT, vom continua campania si ne vom axa pe obiectivul nostru principal, acela de a-l face purtatorul de cuvant al Piraeus Bank, mereu deschis la dialog, oferindu-le raspunsuri clientilor pe pagina de Facebook Piraeus Bank Romania.

IQads: De ce ati ales o mascota pentru promovarea unei banci?

Dimitris Sideridis: Nevoia alegerii unei mascote a venit din partea Piraeus Bank. Intelegand mediul financiar-bancar din Romania si nu numai, ne-am pus de acord imediat asupra unei strategii care sa atinga obiectivele. Acum, cand situatia financiara din Europa este una sensibila, este o oportunitate pentru orice banca sa isi dezvaluie latura umana. Sa nu uitam ca, pana la urma, angajatii bancilor sunt oameni ca noi, care incearca zi de zi sa ne ofere ajutorul si sa ne prezinte cele mai avantajoase solutii. Si asta reprezinta DOT, latura umana si prietenoasa a Piraeus Bank, personajul care este gata sa intre in dialog cu clientii si sa ofere solutii.

IQads: In ce a constat mai exact activarea: ce spoturi ati ales, de ce ati optat pentru aceasta varianta, pe ce perioada? Ati avut un dialog prestabilit? Cum a fost acest lucru din punct de vedere tehnic? Care a fost reactia oamenilor?

Dimitris Sideridis: Din punctul meu de vedere, cel mai important moment al acestei activari a fost lansarea. DOT trebuia sa fie vazut de cat mai multi oameni pentru a intelege ce reprezinta aceasta mascota. Numai asa iti poti atinge obiectivul principal. Prin urmare, pe baza planului de comunicare, a trebuit sa gasim cele mai circulate locatii din Bucuresti pentru a putea realiza si viralul de teasing. Tocmai de aceea am ales sa impartim cele doua saptamani de lansare intr-una de teasing si una de revealing, si l-am expus pe DOT in fiecare dintre aceste locatii, cu si fara branding.

Locatiile alese au fost: Aeroportul Henri Coanda, Piata Victoriei si Piata Romana, Cinema City Cotroceni, Lipscani si Herastrau. Pentru ca obiectivul nostru principal a fost acela de a arata capacitatile de dialog ale lui DOT, am anticipat posibilele intrebari din partea oamenilor si am pregatit o serie de raspunsuri atat pentru perioada de teasing, cat si pentru cea de revealing.

Intr-o astfel de activare, insa, nu poti sti absolut tot ce se va intampla si care sunt intrebarile care vor veni din partea oamenilor. De aceea, ne-am folosit de tehnica improvizatiei, care ne-a ajutat foarte mult in construirea dialogului. Reactia oamenilor a fost grozava, am reusit sa ii facem pe toti trecatorii sa intoarca privirea si sa zambeasca. Desi in Romania exista o reticenta fata de genul acesta de activari si oamenii devin sceptici in momentul in care isi dau seama ca este vorba despre un brand in spate si ca este posibil sa fie inregistrati, am reusit sa avem multe dialoguri si reactii frumoase. In timp ce ne uitam pe materialele inregistrate, am avut ocazia sa revedem anumite scene si ne-am amuzat din nou la reactiile oamenilor.

Din punct de vedere tehnic, am fost nevoiti sa gasim o platforma MAP, pe care sa o putem controla remote, astfel incat DOT sa se poata plimba printre oameni si sa aiba acces in locatiile pe care ni le doream. Mai mult decat atat, dupa ce am analizat mai multe solutii, am optat pentru cea mai sigura si eficienta metoda de a facilita dialogul cu DOT, aceea bazata pe o legatura radio bidirectionala si o portavoce pentru amplificarea sunetului.

IQads: Cum a fost planificat revealul?

Dimitris Sideridis: Dupa o saptamana de teasing cu DOT in locatii, un viral si o livrare speciala care a starnit curiozitatea si imaginatia bloggerilor, am reusit sa atragem atentia si altor medii, fiind invitati la “Neata cu Razvan si Dani“, unde DOT a intrat in dialog cu moderatorii emisiunii, dezvaluind rolul pe care il are ca mascota Piraeus Bank.

IQads: Cum va continua aceasta activare si care va fi targetul?

Dimitris Sideridis: Principalul nostru obiectiv este sa il pozitionam pe DOT in social media ca fiind vocea prietenoasa a Piraeus Bank, acel personaj care gaseste in permanenta solutii la intrebarile clientilor. Cu acest scop, am pregatit deja o alta activare menita sa ii intregeasca lui DOT rolul de purtator de cuvant in mediul online.

Grupul tinta pe care incercam sa il atingem este cel in care banca vede potentiali clienti. Fiind insa o campanie derulata si in social media, targetul cuprinde si fanii activi de pe pagina de Facebook Piraeus Bank. Toate actiunile noastre se concentreaza pe profilul principal al clientului, care este reprezentat atat de femei, cat si de barbati, din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 20-44 de ani, cu studii superioare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related