[Insight] Stefan Chiritescu (Graffiti BBDO): Cele mai bune insight-uri vin in somn. Pacat ca le uiti pana dimineata

[Insight] Stefan Chiritescu (Graffiti BBDO): Cele mai bune insight-uri vin in somn. Pacat ca le uiti pana dimineata

Fie ca e vorba de ore de munca de research sau de un scurt dar puternic moment de "aha!", strategii cauta intotdeauna modalitatea cea mai buna de a repera insight-ul. Dar ramane de discutat daca descoperirea facuta e intr-adevar un insight sau doar un adevar despre consumator. Uneori nu te asteapta nimic la sfarsitul brainstorming-ului, alteori nici macar un insight exceptional nu garanteaza o campanie de Cannes. Mai multe pe acest subiect spune Stefan Chiritescu (Head of Innovation, Graffiti BBDO)

Definitia insight-ului. Diferenta dintre un insight si un adevar despre consumator

Un insight este un adevar atat de evident din viata unui consumator incat treci foarte usor pe langa el. Si daca esti suficient de destept te intorci la acest adevar si te bucuri de simplitatea lui. Sau nu si pui in brief un truism rasuflat.

Ritualul pre insight

Nu ai ce sa sapi. Poti sa vezi un insight sau sa nu vezi un insight. Daca stie cineva un ritual pentru asta as vrea sa aflu si eu reteta lui.

Starile prin care trece si rolurile strategul in cautarea insight-ului

Starea de panica (nu stiu nimic despre un segment nou de business), starea de descoperire (cand incep sa inteleg segmentul), starea de panica partea a 2-a (ok, am inteles segmentul, dar inca nu stiu cum sa il apuc), starea de decizie (am ce sa pun in brief). Asta e succesiunea logica. Uneori am starea de revelatie si toate etapele astea dispar.

Revelatie sau munca grea de research?

Niciun research nu te poate invata sa vezi, asculti, observi oamenii. Fara suparare pentru research, care e necesar, dar nu suficient.

Cel mai ciudat lucru care a condus la insight?

Ca a venit dupa ce am terminat de vandut o prezentare. Si era proasta.

Ce insight nu te-a lasat sa dormi?

Cele mai bune insight-uri vin in somn. Pacat ca le uiti pana dimineata. De ceva timp am o agenda sub pat si sper sa ma trezesc noaptea, sa nu uit ideea si sa o notez.

Cel mai ciudat insight este …

Cu cat este mai adevarat cu atat este mai ciudat. Ciudat ca nu te-ai prins din prima.

Clasificarea proprie a insight-urilor?

Insight-uri de PowerPoint facute de niste baieti din zgarie nori care nu stiu cum se traieste la Falticeni.

Insight-uri post rationalizate dupa ce s-a vandut creatia.

Insight-uri de nisa care nu exista decat in capul unor oameni dubiosi.

Insight-uri care lumineaza creatia.

Las cititorii sa aprecieze care sunt mai utile.

Concluzia dupa mult timp de cautat insight-uri?

Ca mai bine faceam HR cum a zis mama.

True or False: Pot fi campanii bune care nu au la baza un insight?

True. Cand ai bani de media nu-ti trebuie planner.

True or False: Un insight corect garanteaza succesul unei campanii.

False. Daca nu ai deloc bani de media e doar un orgasm intelectual.

True or False: Insight-urile nu vin decat dupa ore de research.

Cel mai fals. Capela Sixtina nu s-a facut dupa research. Pot continua cu exemplele, la cerere.

True or False: Insight-ul se poate confunda cu conceptul.

False. Insight-ul este doar un punct de plecare. Drumul si hatisurile sau placerile lui vin o data cu conceptul.

True or False: Uneori nu exista un insight.

De cele mai multe ori nu exista insight. Din pacate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related