Ad-ul protestatarilor din Turcia. O reclama care nu vinde nimic si care nu vrea sa castige nici un premiu

Ad-ul protestatarilor din Turcia. O reclama care nu vinde nimic si care nu vrea sa castige nici un premiu

Protestele din Turcia au inceput pe 28 mai cu 50 de oameni care militau impotriva demolarii parcului Taksim Gezi Park. Demonstratiile pasnice s-au transformat in revolte in momentul in care un grup de oameni a fost intampinat de tunuri cu apa si gaze lacrimogene de catre politie. De-atunci plangerile protestatarilor au capatat o dimensiune politica, tintind probleme precum libertatea de exprimare sau regimul autoritar al prim-ministrului Tayyip Erdogan. Mai multe publicatii (CBS, The Guardian, Reuters) au remarcat ca presa turca acoperea superficial subiectul protestelor. Si-atunci turcii s-au indreptat catre social media, canalul alternativ de comunicare.

Pe Twitter au aparut hashtag-urile GeziPark, OccupyGezi si DirenGeziParki. Pe Facebook au inceput sa circule fotografii si filmari ale participantilor la proteste. Membrii comunitatilor de turci din afara tarii au inceput sa se mobilizeze; printre ei sunt si initiatorii campaniei “Full Page Ad for Turkish Democracy in Action: OccupyGezi for the World" - Murat Aktihanoglu, Oltac Unsal si Duygu Atacan. Cei trei au lansat pe Indiegogo, o platforma internationala destinata strangerii de fonduri, o campanie menita sa adune suficienti bani cat sa finanteze publicarea in numele protestatarilor a unui ad full page in The Washington Post sau The New York Times. In 18 ore, campania si-a depasit obiectivul de a strange 53.800 de dolari, donatiile venind din partea unor oameni din cel putin 50 de tari.

Ad-ul e unul foarte simplu. Culoarea rosie arata caracterul urgent al mesajului. Nu exista elemente vizuale care sa dauneze claritatii ideii - "What's happening in Turkey?". Textul e bine structurat in patru sectiuni: contextul, motivul conflictului, cererile protestatarilor si modalitatile prin care publicul-tinta poate fi la curent cu noutatile. Ad-ul in combinatie cu mediul de comunicare ideal pentru distributie vin ca un raspuns perfect pentru problema de vizibilitate a cauzei. De data asta, publicitatea isi face treaba atat de bine incat e lipsita de defecte. Si este, in opinia mea, cea mai nobila forma de publicitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related