Despre ce e vorba?
IBM isi face reclama la serviciile de business si IT, promovand proiectul Smarter City. Care e obiectivul promovarii? Sa incurajeze publicul sa-si doreasca o infrastructura mai buna, un management mai corect si sa invete sa fie cetateni eficienti. Nu intamplator, au servicii care sa fie de ajutor in toate trei directiile. Si ce-au facut? Au angajat agentia Ogilvy Paris, care a creat reclame cu un scop dincolo de a fi simple panouri care comunica ce avantaje ofera IBM.
Trei lucruri de retinut despre IBM.
1. IBM nu joaca in liga mica. Nu se incurca cu jocuri de cuvinte si glume la prima mana, IBM comunica aspirational si transmite mai tot timpul povestea la nivel mare. The Big Picture. Inspirational. Care sa ne lase cu ochii cat cepele si sa ne faca sa credem in binele din brandurile care nu vor sa-si vanda produsele, ci vor sa aduca o imbunatatire lumii si sa ramana in istorie.
2. Ideile IBM sunt simple, dar mari. Le intelegi din prima, dar cu cat petreci mai mult timp gandindu-te la ele cu-atat mai mult realizezi potentialul pe care il au. Iti dai seama ca si tu poti sa contribui la proiectul pe care il astearna frumos in fata ochilor tai, te gandesti ca poti aduce o contributie semnificativa la o cauza si te entuziasmezi. E mare lucru cand o reclama iti starneste un entuziasm sincer.
3. IBM integreaza elegant produsul pe care vrea sa-l vanda. In cazul de mai jos, n-o sa vedeti serviciul in prim plan legat cu funda sclipitoare, n-o sa va loviti de cliseele publicitare cu care alte branduri au grija sa epuizeze publicul si sa-l conduca catre un trist plictis. O sa vedeti ca spotul de mai jos e o gura de aer proaspat.