Chris Clarke studia poezia clasica atunci cand a primit din partea unui prieten art director o oferta de proiect freelance in publicitate. Asta a fost dramul de noroc de care a avut nevoie. Munca multa si faptul ca internetul era inca un animal ciudat la sfarsitul anilor '90 au condus la obtinerea pozitiei de Creative Director la 24 de ani, a explicat Chris intr-un interviu acordat anterior pentru Clever Peeps. Chris Clarke e acum Creative Officer la LBi, unde raspunde de cei peste 2.000 de angajati din 16 tari si 26 de sediii si directia creativa a agentiei, agentie care a fost numita Digital Agency of the Year 2012 de catre Marketing Magazine. Inainte de LBi, Chris a ocupat pozitia de President si Executive Creative Director in cadrul agentiei britanice Digitas. Anterior a fost Executive Creative Director pentru Modem Media (o agentie din grupul Digitas), ECD la Wheel si unul dintre deschizatorii de drumuri in online de la Abel & Baker. De-a lungul anilor, Chris a fost premiat la Cannes, D&AD, LIAA, Campaign Digital, Campaign Direct, Revolution, BIMA si Webby, iar acum face parte in mod regulat din panelurile de jurati si speakeri ai festivalurilor si evenimentelor. Il puteti vedea live in prima zi ICEEfest in Romania, unde urmeaza sa discute un subiect controversat: "A reusit internetul sa transforme totul in rahat? Daca da, ce inseamna asta pentru branduri?". Dar pana atunci cititi cateva episoade din povestea lui.
Aici puteti vedea versiunea in engleza a interviului.
Am crescut pe stradutele din Buckinghamshire facand tot posibilul sa scap padurile de veverite si visand ca intr-o zi sa castig suficient de multi bani incat sa le cumpar alor mei o prelata pentru a repara bivuacul nostru din padure.
Adolescenta e perioada in care am descoperit nevoi ciudate.
In liceu obisnuiam sa fiu tipul care rascolea in cosurile de gunoi in cautarea mancarii si cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut a fost sa ma ascund in tarcul rinocerilor la Whipsnade Zoo.
In facultate obisnuiam sa ma dau drept politist rutier ca sa simt adrenalina actului de a fi indiferent.
Ma simt tanar cand petrec timp cu batranii si batran oricand petrec timp cu tinerii.
Sunt putine lucruri pe care mi le amintesc pana in ziua de azi.
Asta e o veche poza cu mine la un eveniment Creative Social, unde am fost ales sa fiu in rolul lui Iisus doar pentru ca aveam barba si parul lungut.
Am primit primul salariu la 11 ani, cand trebuia sa alerg prin padure si sa sperii fazani, si am folosit banii ca sa ma rasfat cu tot soiul de grozavii copilaresti.
Am decis sa-mi gasesc un job in advertising deoarece credeam ca industria trebuie sa se schimbe si ar fi distractiv s-o ajut in sensul asta.
Prima campanie la care m-am gandit a fost una virala in care aparea omul politic Anne Widdecombe. Acum mi se pare ciudata.
Cele mai bune campanii la care am lucrat pana acum sunt pentru berea Brahma, Sony Mobile si Coke Olympics.
Proiectul care tare mi-as fi dorit sa functioneze a fost un subiect prea sensibil ca sa-l mai mentionez vreodata.
Ca sa inteleg mai bine ce-si doreste clientul, am ajuns sa ma culc cu el.
Apucaturile de publicitar ies la suprafata cand beau prea mult.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la cineva din industrie a fost sa nu las adevarul sa stea in calea unei povesti bune.
O lectie invatata pe calea cea grea a fost faptul ca tehnologia e o amanta schimbatoare.
Totul ar merge ca pe roate in industria asta daca toate relatiile client-agentie ar fi parteneriate adevarate, cu riscuri si rasplati la comun.
Sper sa am cat mai mult de lucru cu clienti care vor sa se diferentieze de restul si cat mai putin cu clienti carora le e frica.
Primul meu calculator a fost un Amstrad si l-am luat de la cineva care nu era atent.
Aveam 18 ani cand am intrat pentru prima data pe net si mi s-a parut putin nasol.
Am ales publicitatea online pentru ca era o oportunitate de a inova.
Explicatia pe care o dau mamei mele despre ce fac la job este ca ajut la vanzarea de lucruri.
Schimbarea anuntata de Facebook care mi-a stricat toata ziua a fost imaginata de presa.
Clientii trebuie sa invete ca online-ul nu mai exista. Din ce in ce mai mult, nu mai "intram pe net", ci "suntem" constant pe net. Lumea noastra reala si experienta noastra digitala au fuzionat. E o greseala sa credem ca online-ul e o realitate paralela, e o realitate. Cel putin asta e situatia pentru toata lumea sub 30 de ani. Si pentru oricine foloseste un smartphone sau un Satnav sau un Smart TV. Experientele noastre digitale formeaza vietile noastre de zi cu zi.
Cu singura retinere ca, in tarile emergente, digitalul nu este inca omniprezent, desi oamenii folosesc feature phones pentru a accesa Facebook-ul.
Brandurile care au cele mai bune strategii de comunicare sunt brandurile din pozitia de "challenger".
Campaniile mele preferate:
TV: Dos Equis - "The most interesting man in the world", pentru personaj si scenariul din spate.
Print: Reclamele Tesco din UK, recent lansate, frumos scrise, prin care se ofera scuze publicului in legatura cu scandalul carnii de cal si se promite imbunatatirea situatiei.
Outdoor: Stella Artois pentru reinvigorarea brandului.
Digital: Majoritatea lucrurilor facute de Uniqlo pentru gasirea tonului si actiunilor potrivite pentru digital.
Ambient: Faimoasele reclame ale agentiei KesselsKramer pentru hotelul Hans Brinker din Amsterdam.
Integrated: Reclamele pentru ROM la premierea carora (cu Grand Prix la Cannes 2011) am ajutat si eu.
In afara job-ului mai scriu si poezii.
Imi dedic weekend-urile celor dragi.
Cartea pe care am citit-o de mai mai multe ori e La rasarit de Eden.
Dau mai tare cand aud o melodie de la Kurt Vile.
N-o sa ma plictisesc niciodata sa ma uit la Lawrence al Arabiei.
Incerc sa nu ratez nici un episod din Breaking Bad.
Chris Clarke va vorbi in cadrul panelului "The Digital Influencers" din prima zi ICEEfest 2013.
Mai multe despre eveniment, lista speakerilor si a temelor si informatii despre achizitionarea biletelor sunt disponibile pe ICEEfest.com.