Pandemic Labs, agentie de marketing din SUA specializata in social media si in analytics, a lansat in aprilie un infografic despre discrepanta dintre continutul postat de branduri pe Facebook si preferintele utilizatorilor. Cu ajutorul instrumentului Watchtower, agentia a analizat date de la 300 de pagini de brand de pe Facebook, avand impreuna 700 de milioane de fani. Concluziile sunt ca:
- Brandurile posteaza cel mai des linkuri, desi acestea sunt cel mai putin populare in randul utilizatorilor, care prefera fotografiile, urmate de videoclipuri si de statusuri
- Comparat cu link-urile, e de 10 ori mai probabil ca utilizatorii sa impartaseasca videoclipuri si de 5 ori mai probabil sa impartaseasca fotografii
Am vorbit cu Matt Peters, Co-fondator si Creative Director la Pandemic Labs, despre ce alte greseli mai fac frecvent social media managerii atunci cand vor sa genereze engagement pe pagina de brand. Iata 3 mituri identificate si demontate de el:
Mitul 1: Ar trebuie sa postez in timpul zilei
Multi dintre social media manageri posteaza pe Facebook intre orele 9.00 si si 18.00. Are logica, atunci sunt ei la serviciu, dar in felul asta ignora complet orele de dupa birou. Doar pentru ca nu esti la birou la 23.30 nu inseamna ca oamenii au incetat sa mai foloseasca Facebook. De fapt, datele noastre arata ca posturile tarzii tind sa fie printre cele mai engaging. Pentru multi dintre clientii nostri, ora 2.00 dimineata e o ora extraordinara ca rezultate, asa ca obisnuim sa programam in avans astfel de postari.
Mitul 2: Pot sa compensez continutul slab cu cheltuieli mari pe publicitate
Nu poti sa iti platesti succesul pe pagina de Facebook. Daca oferi continut slab la orele nepotrivite atunci tot ce o sa faca ad-urile o sa fie sa amplifice ce e gresit. Nu o sa repare in vreun fel, chiar daca tu o sa te simti mai bine vazand ca reach-ul e mai mare. Continutul tau trebuie sa fie engaging in mod natural. Apoi poti sa plusezi cu publicitate ca sa amplifici efectul.
Mitul 3: E intotdeauna bine sa postez mai mult
Exista pagini de Facebook care posteaza si de sapte ori pe zi. Uneori asta functioneaza, dar exista un punct critic dupa care postarile in plus fac mai mult rau. Nu exista un numar magic, el variaza in functie de brand si de strategie. Cert e ca mai mult nu inseamna mereu si mai bine. De fapt, pentru 90% dintre brandurile pe care le urmarim, mai mult de 3 postari in decurs de 24 de ore duc la un engagement scazut si la un numar mai mare de oameni care se dezaboneaza de la postarile paginii de brand.
Matt Peters participa in prima zi de la ICEEfest 2013 in sesiunea Tried & Tested: Best Practices on Interactive Marketing.
Detalii despre eveniment, lista speakerilor, a temelor dezbatute si achizitia biletelor sunt disponibile pe site-ul ICEEfest.com.