Cand n-ai chef si trebuie sa livrezi. O solutie de la Horia Brenciu

Cand n-ai chef si trebuie sa livrezi. O solutie de la Horia Brenciu

Horia Brenciu a fost asociat cu nume de emisiuni pe care nu le-am mai pronuntat de mult, ca Robingo, Tip Top Minitop si Kiki Riki Miki, dar si cu emisiunea de pe tweet-urile tuturor - Vocea Romaniei. Din 2002 are concerte cu trupa HB Orchestra si intre timp a infiintat si firma de organizare de evenimente HB Media Entertainment. Printre proiectele cu care se etaleaza e si rolul din serialul "Om bogat, om sarac". Din 2010 spune tot ce implica viata de show man pe pagina de Facebook Horia Brenciu, care a ajuns la peste 460.000 de fani, motiv pentru care anul asta participa la ICEEfest, in sesiunea dedicata starurilor care fac treaba buna in social media. Pana la intalnirea de pe 6 iunie, niste intrebari de incalzire de la noi:

IQads: Ce ai invatat in anii de cariera despre cum sa iti intretii imaginea? Ce lectii i-ai da cuiva care vrea sa urmeaze o cariera de entertainer?
Horia Brenciu: Personal am invatat ca trebuie sa fiu cu ochii-n 4. Prima lectie pentru un tanar care ar vrea sa intre in hora asta este sa studieze cam tot ce-a fost pana la el.

IQads: Cum reusesti sa gasesti inspiratia atunci cand creezi ceva nou? Ai vreo metoda care da succes de obicei sau astepti ca magia sa se intample de la sine?
Horia Brenciu: Ideea imi vine, de cele mai multe ori, din senin si din momentul acela vreau s-o vad realizata pe scena. Ma lupt cu ea o perioada de timp, o perpelesc apoi alaturi de echipa si intr-un final o fezandez cu publicul meu. El da votul final. Intotdeauna! Si iese mai bine ca la Masterchef… :)

IQads: Care e cel mai creativ proiect in care ai fost implicat?
Horia Brenciu: Au fost multe in 20 de ani… Robingo a fost primul. Acum zambesc cand ma gandesc la el, dar acum 20 de ani a fost o adevarata provocare cu toate intrebarile pe care le adresam concurentilor. Ceva mai tarziu, tin minte ca nimeni nu-mi dadea nicio sansa in 2000, cand am preluat matinalul de la Antena 1. Una dintre inovatiile lansate cu ocazia acelei emisiuni au fost SMS-urile care curgeau in partea de jos a ecranului. Motivatia a fost simpla… Doream o modalitate rapida de comunicare cu telespectatorii. Acum SMS-urile sunt o banalitate. O alta amintire plina de creativitate a fost serialul “Om sarac, om bogat” din 2006, in care am fost protagonist. La prima citire a scenariului lumea ma privea cu suspiciune. Dupa o perioada, neincrederea a disparut… 128 de episoade au fost o reala scoala pentru mine.

IQads: Cum a influentat comunicarea ta cu fanii aparitia social media? Ce amintiri ai de cand primeai scrisori la “casuta postala nr. x” si cum e acum cand iti lasa mesaje pe Facebook si comentarii pe blog?
Horia Brenciu: Pagina de fan mi-am facut-o in 2009. De fapt, Alice mi-a facut-o… :) [n.r. Alice Dumitrescu] Tin minte ca in perioada 2009-2012 eram prezent cu laptop-ul la fiecare emisiune TV unde eram invitat. Doream sa tin permanent legatura cu publicul, cu fanii… Un mesaj de la un prieten virtual e un salut de la un om necunoscut. Ma flateaza lucrul asta, de fiecare data. Am invatat sa pretuiesc acest aspect si indiferent cat as fi de ocupat, vreau sa dau reply tuturor celor care doresc un dialog de bun simt!

IQads: Cine se ocupa de administrarea paginii de Facebook Horia Brenciu?
Horia Brenciu: Chiar el… :)

IQads: Pe pagina ta de Facebook, mesajul de intampinare e "Outside it maybe rainin', but here is entertainin'!". Ce faci cand nu ai o dispozitie buna si trebuie sa sustii un show? 
Horia Brenciu: Ma gandesc ca e Quincy Jones in public.

IQads: Ce lucruri alegi sa impartasesti cu fanii de pe Facebook? Unde vezi ca e granita dintre informatiile care le arata fanilor ca sunt importanti pentru tine si cele care tin de viata privata?
Horia Brenciu: Granite? Nu exista granite. E adevarat ca as scrie mult mai mult despre viata mea privata, insa din cauza unora dintre ziaristi, care sunt cei mai mari “fani” ai mei, ma mai opresc… :)

IQads: Ce ai observat ca apreciaza fanii tai de pe Facebook cel mai mult sa postezi? Si, de partea cealalta, ce mesaje au avut mai putin succes ca media?
Horia Brenciu: Unele mesaje sunt o necesitate, cum ar fi postarea unor anunturi de spectacole... Cei de pe Facebook imi cer lucrul asta obsesiv. O fotografie a fiica-mii face cat 100 de posturi despre cafeaua cu aroma de Facebook. ;)

IQads: Cum comunici cu fanii in offline?
Horia Brenciu: Ma intalnesc cu ei pretutindeni. Ma asteapta dupa concerte, facem poze, vorbim si … comunicam. In cazul meu virtualul devine lesne realitate.

IQads: Ce iti propui cu Horia Brenciu Media Entertainment? Ce presupune rolul tau acolo?
Horia Brenciu: Ma ocup nemijlocit de firma mea. Vreau sa fac multe. Sa impresariez si sa manageriez tineri artisti, sa produc si sa creez evenimente caritabile, sa colaborez cu artisti straini… Sa realizez productii discografice inedite si nu numai… Dar, toate la timpul lor. Ultima nebunie a fost producerea unui documentar. Deh, scena are multe valente...

IQads: Ce asteptari ai de la colaborarea cu branduri?
Horia Brenciu: Aceeasi asteptare pe care o au si brandurile de la mine: profesionalism.

IQads: In ce conditii nu ai colabora cu un brand?
Horia Brenciu: Atunci cand targetul meu artistic nu jonctioneaza cu cel al brand-ului. Imi place sa cred ca am un public special, plin de viata, cu o doza sanatoasa de cultura si deosebit de dezinhibat.

IQads: Ce faci in pauza publicitara? Iti place sa urmaresti calupul de reclame sau e momentul perfect in care sa iei o pauza?
Horia Brenciu: Asta faceam, pe vremuri, pe postul frantuzesc M6… Fiecare calup era un spectacol in miniatura, in special prin grafica bumper-ului. Mai mult decat atat, spoturile intre ele erau despartite si de un frame albastru ca nu cumva sa le confunzi.

IQads: Pentru ce categorii de produse/servicii ai face publicitate si pentru care ai refuza?
Horia Brenciu: Pentru produse din categoria celor care mi-ar putea reprezenta insusirile. Identificarea nu trebuie sa fie fortata, din contra. Vad participarea mea intr-un spot ca o provocare, nu o experienta facila si efemera. Daca as intalni un scenariu in care, cu un zambet larg, as sterge o oala murdara cu un detergent si ulterior m-as minuna de calitatile lui in fata camerei, l-as refuza, ceea ce am si facut de altfel… :)

IQads: Ce brand respecti? De ce?
Horia Brenciu: Coca-Cola. Au trecut 125 de ani si tot mai gasesc idei pentru reclame…

IQads: Ce brand urasti? De ce?
Horia Brenciu: Nu m-am gandit la asta…

IQads: Povesteste-ne putin despre o reclama care iti place.
Horia Brenciu: Mor dupa Catena… Sarutul lui Adrian Enache direct pe buzele cantaretei Nico e o lectie de mare finite artistica. Atinge iminent inima clientului.

IQads: Si despre una care nu iti place.
Horia Brenciu: Tot aia… :)

IQads: Cat de mult te regasesti in reclamele adresate barbatilor?
Horia Brenciu: Sunt tanar, musculos, dat cu ulei, tuns regulamentar, am privire galesa… Mai vrei asemanari?! Normal ca ma regasesc. Sunt chiar eu! :)

Horia Brenciu va participa in prima zi de la ICEEfest in sesiunea Live Talk Show: Stars of the Internet, care incepe de la 19.00. 
Detalii despre eveniment, lista speakerilor, a temelor dezbatute si achizitia biletelor sunt disponibile pe site-ul ICEEfest.com

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related