Online-ul si cataratul. Astea sunt cele doua lucruri preferate ale lui Radu Ionescu (Creative Director, Kinecto) intre care mai strecura, cel putin in adolescenta, cantatul la chitara. Si pe care le mai tradeaza acum, ce-i drept, pe rand, cu cititul si alergatul. Dar are amintiri de pe vremea in care nu se formase dotcom bubble-ul si banii se castigau facand programe de contabilitate in Turbo Pascal. Mai jos gasiti si un playlist de muzica pe Last.fm, o lista de carti pentru weekend si o poza in care e agatat de peretele unei stanci care te-ar face sa te gandesti de doua ori inainte sa te lenevesti si sa stai in casa in weekend.
Cand nu se catara sau citeste, Radu Ionescu e Creative Director la Kinecto, agentia pe care a fondat-o in 2002 si care face parte din grupul Tempo. Inainte de Kinecto, Radu a lucrat ca Senior Journalist & Digital Project Manager la Business Media Group si ca Business Journalist la Jurnalul Financiar.
Primele semne de creativitate s-au vazut in '84 cand am prezentat moda la magazinul Victoria (si am aparut la TV) si s-au conturat cand m-am apucat sa desenez in creion si sa cant la chitara cativa ani mai tarziu (doua obiceiuri de mult pierdute).
Mi-am petrecut copilaria in Salajan (coleg de banca cu Sisu) visand ca intr-o zi sa ajung informatician (desi nu stiam ce inseamna si nu vazusem un calculator - nu imi aduc aminte unde am auzit cuvantul).
Adolescenta e perioada in care citeam mult, cantam mult la chitara. Ma bucur si acum de lipsa internetului de atunci si de faptul ca pozele erau pe film (deci nimic compromitator online).
In liceu eram tipul ala care era bun la informatica si cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut atunci a fost si va ramane doar intre cativa prieteni :)
Imi amintesc si acum ziua in care eram la olimpiada de informatica, faza pe municipiu, si ne-au bagat intr-o sala cu PC-uri in care m-am simtit ultimul om cand am fost intrebat daca vreau sa imi incarce emulatorul de Basic. Pentru ca era prima data cand vedeam un PC am inchis emulatorul si m-am jucat 3 ore sa vad ce stie sa faca.
Cand eram in facultate obisnuiam sa fac orice job se nimerea si sa merg pe munte cat de des puteam.
Aici e o poza cu mine in care ma uit atent la mana dreapta (in proiectul meu curent de la Veliko Turnovo).
Ma simt tanar de fiecare data cand fac sport si ma simt batran atunci cand aud replici de genul "in liceu dadeam accept la orice friend request".
Am luat primii bani facandu-i verisorului meu un software de contabilitate in Turbo Pascal si cu banii primiti mi-am luat prima mea "geaca de munte" marca Big Foot.
Am decis sa ma angajez in publicitate din greseala. Credeam ca o sa lucrez "in online".
Primul job in publicitate a fost la iMedia unde eram project manager BizCity.ro si acolo am invatat rapid ca sa fii primul in piata nu e suficient.
Prima mea campanie a fost una pentru BizCity si acum cred despre ea ca daca nu ar fi lansat Connex serviciul MyDomain ar fi fost de super succes.
Pana acum, cele mai bune campanii la care am lucrat sunt generarea de lead-uri pentru MBA Romano-Canadian care a dus la record de inscrieri (2006), platforma de loialitate aigrijadetine.ro pentru Garnier (2008) si platforma crossmedia Stii Banking si Castigi pentru BCR (2010).
Proiectul care nu mi-a iesit (desi tare mi-as fi dorit) este creatia si campania de lansare a siteului Zapp Mobile in 2001 - primul pitch mare pe care am lucrat (si pe care l-am si pierdut).
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la un publicitar a fost sa fiu mai relaxat, pentru ca nu suntem nici piloti de avion, nici chirurgi si avem voie sa gresim.
O lectie pe care am invatat-o pe calea cea grea a fost ca publicitatea inseamna si multa politica.
Am ramas in Romania pentru ca e mult mai usor aici si sunt mult mai multe oportunitati.
Primul meu calculator a fost un JET Electromagnetica, varianta mai ieftina si mai slaba a HC-85-ului, facut dintr-o carcasa de telefon.
Prima oara cand am intrat pe net aveam 15 - 16 ani si mi s-a parut atat de misto incat m-am hotarat sa il printez pe tot, pe banii si toner-ul ICEMENERG-ului. Nu am reusit.
Am ales online-ul pentru ca dotcom bubble-ul m-a vrajit iremediabil pe vremea cand nu se chema inca bubble.
Cea mai mare satisfactie a unui om de online e atunci cand conceptul digital este declinat in ATL.
Explicatia pe care o dau mamei despre ce inseamna sa lucrezi in online este ca am ajuns informatician.
Clientii romani inca nu inteleg ca online-ul nu e, de fapt, ieftin.
Uneori ma enerveaza publicitatea romaneasca pentru ca e prea cuminte.
Cred ca ne-ar fi fost mai bine tuturor in domeniul asta daca nu ar fi cazut Lehman Brothers si huzuream in continuare ca in 2008.
Ma uit la juniorii de acum si ma gandesc ca nu mai exista ambitiile de acum 15 ani ("nu mai e ca pe vremea noastra").
Sper sa lucrez cat mai des pentru clienti care vad ca online sunt consumatorii care conteaza si cat mai rar pentru clienti care vad online-ul ca un resize al ATL-ului.
Brand-urile straine care comunica cel mai bine sunt Nike si IKEA. Iar cele romanesti sunt Topoloveni si Decat o Revista.
O campanie buna e una pe care simti nevoia sa o povestesti prietenilor nepublicitari.
Campaniile preferate
Old Spice - The Man Your Man Could Smell Like pentru ca arata cat de mult trebuie sa incerci si sa reincerci in publicitate ca sa reusesti.
iPod - Silhouette pentru ca nu am zis nimic de Apple pana acum.
Smart Argentina pe Twitter - pentru ca arata ca ideile bune nu sunt intotdeauna costisitoare.
The Best Job in The world - pentru ca e din putinele supercampanii memorabile peste ani.
Weekend-ul e momentul in care pot sa ies la catarat (daca sunt peste 5 grade si nu ploua).
Cartea pe care am recitit-o nu exista. Dintre cartile misto citite in ultimul timp insa recomand Heart of Iron: My Journey from Transplant Patient to Ironman Triathlete, The Kite Runner sau Life.
Dau mai tare cand aud melodiile de la Muse, Coldplay, The Vaccines, OK Go sau The Herbaliser. Cel putin asa zice Last.fm despre ultimele 6 luni.
As revedea, poate, filmul La Vita e Bella. Insa nu ma mai uit de mult la TV, filme, seriale - pe niciun suport.
Pe langa job, ma catar, alerg si citesc (incerc sa fac 2 din 3 zilnic).