Cum se vede problema lui "s-a mai facut" la Salonul de Inventica de la Geneva

Cum se vede problema lui "s-a mai facut" la Salonul de Inventica de la Geneva

Plannerului ii sta bine cu problematizarile, asa ca obiceiul de a-si pune intrebari si de a vedea asocieri e in bagajul de mana oriunde s-ar duce. Victor Stroe (Planning Director, Leo Burnett) a mers la a 41-a editie a Salonului de Inventica de la Geneva si, pana si acolo, printre masinarii care mai de care si oameni care in sfarsit nu sunt "din industrie", tot la patimile publicitatii s-a gandit. S-a intors si a pus pe curat intamplarile, cat sa ii faca si pe colegii de breasla sa ridice o spranceana.

Inventatorii seamana cu publicitarii. Au mereu teama lui "s-a mai facut". Cand intri in vorba cu ei, preemptiv se scotocesc de documente ce dovedesc ca e ideea lor, ca e diferita si mult mai buna decat a unui anume altuia care a facut ceva vag asemanator.

Ca si in advertising, orgoliile sunt enorme. Board-urile lor de prezentere au, pe langa nume, si poza inventatorului - sa se stie clar cine ce a facut.

Spre deosebire de multi publicitari insa, ei nu si-au pierdut interesul pentru propriile idei. Desi probabil au povestit de mii de ori inventia, continua sa o spuna cu naduf si mandrie.

Salonul e si o colectie de oameni. Am vorbit cu multi. Printre ei o pereche de ochi (o inventatoare din Arabia Saudita), un copil minune taiwanez sau remarcabilul profesor Grosu (autor printre altele al titirezului magnetic), si nu m-am decis ce e mai interesant: omul sau ideea.

Particularitatea festivalului e ca inventatorii nu sunt oameni in halate albe, cu resurse mari in spate si descoperiri din secolul urmator.

Inventiile marilor departmente de cercetare se expun la Las Vegas sau saloane de robotica.
La Geneva, majoritatea participantilor sunt excentrici cu idei dintre cele mai diverse: tevusca desemnata fetelor sa faca pipi in chip barbatesc, bastonul scaun, bateriile cu pamant sau tomberoanele capcana pentru sobolani.

Desigur, exista treburi serioase, precum scannerul romanesc deja celebru. Vedeta fara egal a salonului, admirata de vizitatori si invidiata de expozanti.

Invidia lor ma facea sa ma simt bine. Asa cum probabil se simt argentinienii la Cannes.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related