4inmasina, platforma care vrea sa faca ordine in calatoriile prin Romania

4inmasina, platforma care vrea sa faca ordine in calatoriile prin Romania

Noi ii spuneam “ocazie” si era singurul mod in care puteam sa ajungem la targul din oras cand nu aveam carnet. Acum ii spune carsharing si nu doar ca te duce dintr-un loc in altul, dar realizam ca e si prilej de socializare eco-friendly sustenabila. Ultima versiune din 2013 a transportului in grup e sub forma de platforma online si se cheama 4inmasina. Creata de organizatia cu acelasi nume, dezvoltata de iLeo Marketing Interactiv si promovata de Arsenoaiei & Matasel, 4inmasina isi propune sa rezolve mai multe probleme deodata: lipsa unei mijloc de transport ajuta si soferul plictisit de mersul de unul singur, plus ca mai apar beneficii precum mai putina aglomeratie in trafic, mai putina poluare si costuri de calatorie impartite.

Ioana Proca (Project Manager 4inmasina si Client Service Director la Arsenoaiei & Matasel) ne-a anuntat cu entuziasm ca nu se opreste aici si ca in curand o sa rezolvam problema direct de pe mobil. Am insotit-o intr-o calatorie digitala, cat sa ne povesteasca de unde si pana unde, incotro si de ce.

Primul gand
Ideea proiectului 4inmasina a aparut uitandu-ne cu tristete la ce se intampla in jurul nostru, unde vedem oameni care se incoloneaza in fiecare dimineata in trafic, singuri in masina. Sau la toate initiativele biciclistilor care se plang ca nu au loc si ei in trafic. Sau la oamenii care regreta ca nu mai au timp de interactiuni adevarate cu alti oameni, dar continua sa faca drumuri mai scurte sau mai lungi singuri in masina… Si pe de alta parte, aruncand un ochi peste gard, in tarile vest europene sau si mai departe, peste ocean, unde servicii precum covoiturage.fr sau carpooling.com au milioane de utilizatori fericiti :)

Apoi decizia
In primul rand am vazut ca exista deja oameni care fac asta si la noi in tara, dar intr-un mod destul de neorganizat. Si atunci am zis ca, daca reusim chiar si numai sa-I punem pe toti acesti oameni la un loc, putem declara proiectul o reusita.

Desigur, implementarea
Nu este un proiect simplu. Asta mai ales pentru ca asa am vrut sa ne diferentiem ce tot ce exista deja pe plan local: sa construim un serviciu foarte competent din punct de vedere tehnic in primul rand, prietenos si usor de utilizat, si mai ales care sa-ti fie la indemana oricand si oriunde ai fi, cu un inventor online complet. De aici si aplicatia de Facebook si aplicatiile mobile care vor fi gata in luna mai, toate integrate intr-o platforma unitara.

La final, comunicarea
Promovam prin toate mijloacele pe care le avem la indemana :) Prin contul de Facebook 4inmasina, prin intermediul unor bloggeri care au apreciat initiativa noastra, am trimis comunicate de presa catre toate publicatiile relevante si, de asemenea, avem un parteneriat cu strileprotv.ro. In functie de rezultatele din vacanta de 1-5 mai, pe care ne concentram acum, vom decide cat de intensa trebuie sa fie promovarea in continuare.
Iar pe termen mai lung strategia noastra este sa ne asociem cu branduri puternice pentru a creste acest fenomen. Credem ca este nevoie de viziune si leadership pentru a schimba comportamente inradacinate in fiecare dintre noi si singuri probabil nu vom reusi la acest nivel. 
Suntem deschisi sa ne asociem cu branduri care au printre valori aceste zone eco, de prietenie si smartness pentru a creste impreuna un fenomen care va face tuturor viata mai buna.

Ce avem si ce se poate face mai bine
Exista cateva grupuri organizate pe Facebook, dintre care cel mai mare, daca nu ma insel, se numeste carpooling ro, are deja peste 10.000 de membri, iar altele mai timide deservesc rute specifice, cum ar fi Bucuresti-Tulcea. Apoi sunt si cateva site-uri, cum ar fi autostoponline.ro sau cumasina.net, dar care nu au prea multa activitate si sunt destul de precar realizate, fara instrumente de Facebook si mobile, noile zone unde sunt cosumatorii.
Una peste alta, e clar ca exista un interes crescand pentru acest gen de serviciu, iar, cum spuneam mai inainte, noi vrem sa le punem la dispozitie utilizatorilor interesati o platforma completa si foarte usor de utilizat.

Utilizatorul 4inmasina - portret robot
Inca asteptam si noi sa ne cunoastem mai bine utilizatorii :) Pot totusi sa spun catre ce utilizatori ne uitam noi. In general, sunt oameni deschisi la minte, oameni activi, dispusi sa-si schimbe comportamentul daca asta e necesar pentru a imbunatati ceva in Romania. In mod specific, sunt oameni care calatoresc mult, atat in interiorul, cat si in exteriorul oraselor, oameni sociabili si carora pe pasa de mediul inconjurator. Dupa descrierea asta, eu cred ca avem un target destul de larg…

Masuri de siguranta
Prima noastra recomandare, cel putin pentru faza de inceput a proiectului, este ca utilizatorii sa nu se urce in masina decat cu persoane cunoscute. In plus, avem si sustinerea Politiei Capitalei, care ne-a ajutat cu cateva sfaturi pentru a calatori fara probleme. Mai departe, platforma functioneaza pe baza de feedback de la utilizatori, acestia isi pot acorda unul altuia calificative in functie de care vor putea selecta cu cine sa se urce in masina.

What's in it for you
Deocamdata doar satisfactia de a face bine. Si de a contribui la dezvoltarea unui fenomen pozitiv in Romania. Beneficii deloc de ignorat, zic eu :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related