Cabral Ibacka si Vlad Petreanu s-au mutat impreuna la sfarsitul lui decembrie 2012. Pe parcursul celor trei zile in care au locuit in casa Romtelecom, cei doi au folosit in exclusivitate serviciile providerului de telefonie si internet pentru a rezolva o varietate de provocari lansate de public, fara ajutor din afara, folosind un telefon, un laptop conectat la internet, o tableta si un televizor, Campania, semnata de Rogalski-Grigoriu,a adus peste 18.500 de vizitatori unici pe website-ul casa3play.ro si peste 755.000 de impresii..
Campanie: Experiment triple play in Casa3Play
Client: Romtelecom
Agentie: Rogalski-Grigoriu
Medium: online
Perioada: 25 noiembrie - 15 decembrie 2012
I. CONTEXT
Romtelecom, unul dintre operatorii de pe piata din Romania, care de-a lungul timpului, si-a pus amprenta pe evolutia serviciilor de comunicare din Romania, avea nevoie de o idee prin care sa ii faca pe oameni sa vorbeasca despre pachetele personalizate de servicii pentru acasa.
II. OBIECTIVE
Ne-am propus sa aratam ca Romtelecom este complet echipat pentru a raspunde tuturor exigentelor de comunicare, vorbind despre pachetele de servicii integrate ale companiei – televiziune, internet, telefonie – si modul in care acestea pot fi personalizat in functie de nevoile de consum. Mai mult decat atat, ne-am asumat misiunea de a-i ghida pe oameni cum sa exploateze la maxim toate serviciile disponibile la pachet.
III. TARGET
Ne-am impartit publicul tinta in doua categorii importante.
Pe de-o parte sunt cei carora le place sa se distreze si pentru care tehnologiile de comunicare joaca un rol important de liant social, adepti ai principiului "tehnologia imi face viata mai frumoasa".
Pe de alta parte, vorbim de un public mai matur in abordarea tehnologiei, de obicei carieristi, muncitori, seriosi, care folosesc tehnologiile de comunicare pentru a-si rezolva eficient problemele, care se ghideaza dupa principiul "tehnologia imi face viata mai usoara".
III. STRATEGIE
Insight-ul pe baza caruia am dezvoltat ideea campaniei a fost unul extrem de simplu: daca pachetele de servicii de la Romtelecom sunt atat de ofertante , asta inseamna ca, practic, nu mai ai nevoie sa iesi din casa pentru a fi conectat cu lumea.
Astfel, am gandit un experiment live in care doua personaje, "placutul" si "utilul", se folosesc de serviciile de ultima generatie ale Romtelecom pentru a gasi solutii la intrebarile si provocarile zilnice, fiind inchisi intr-o casa: Casa3Play. Si pentru ca totul sa fie mai palpitant, am lasat publicul larg sa propuna provocarile ale caror rezolvari au fost sarea si piperul unui show LIVE difuzat pe internet.
Doua personaje indragite, Cabral Ibacka si Vlad Petreanu, au intrat in joc. Cei doi au avut la dispozitie 6 ore, de-a lungul a trei zile diferite, pentru a convinge publicul ca nimic nu e imposibil atunci cand punem tehnologiile la lucru. Pe 4, 5 si 6 decembrie, Cabral si Vlad au fost transmisi live pe internet in timp ce primeau provocari de la internautii romani si le rezolvau fara sa iasa din casa, ajutati doar de un telefon, un laptop conectat la internet, o tableta si un televizor, toate echipate cu pachetul de servicii de la Romtelecom.
Proiectul a fost gandit in trei etape, in jurul a trei zile programate pentru experimentul LIVE propriu-zis:
26 Noiembrie – 05 Decembrie: Inainte si in timpul experimentul LIVE, utilizatorii au putut inscrie provocari pentru cele doua vedete pe site-ul campaniei. Cei care inscriau provocari relevante intrau automat intr-o tragere la sorti pentru trei tablete Samsung.
03 Decembrie – 05 Decembrie: Experimentul LIVE, difuzat de la ora 19:00 la 21:00.
05 decembrie – 14 decembrie: Post-experiment au fost promovate concluziile experimentului si inregistrarile video cu cele doua vedete rezolvand provocarile.
V. CREATIE
Campania s-a concentrat in mediul online si a fost raspandita pe mai multe canale: site-ul www.casa3play.ro, retele sociale (Facebook si Twitter), platforme de video-sharing (220.ro), bloguri, canale online de stiri (stirileprotv.ro, hotnews.ro, ziare.com) sau de timp liber (urban.ro, metropotam.ro).
Principala componenta a campaniei a fost site-ul www.casa3play.ro, unde romanii au putut urmari LIVE experimentul si au interactionat cu cele doua vedete. Un parteneriat cu 220.ro a marit expunerea site-ului atat in perioada de pre-experiment si in timpul experimentului.
In presa, am creat buzz printr-o stire inedita, anuntand faptul ca Vlad Petreanu si Cabral Ibacka, doi familisti convinsi, se muta impreuna pentru trei zile. Misteriosul anunt a atras atentia si s-a bucurat de o acoperira larga in toata presa.
Componenta de livestreaming a fost punctul cheie al proiectului si dovada ca experimentul a fost unul real, fara nimic de ascuns. Daca pica internetul, se ducea pe apa sambetei si proiectul!
In cele trei zile, vedetele au primit mii de provocari pe site si s-au descurcat cu brio. Conectati la internet de mare viteza si activi pe retelele sociale, cei doi au putut sa rezolve cea mai mare parte dintre provocari: au invatat sa danseze Gangnam Style, au comandat rapid lapte proaspat sau baloane, au configurat un traseu ieftin pana in Bangkok si au tradus urari de sarbatori in diverse limbi straine. La telefon Cabral a reusit sa convinga o sefa severa sa ii acorde o zi libera unui angajat, iar Vlad a oferit indicatii precise unei mame internaute sa isi configureze un cont de Facebook. Totul s-a desfasurat sub ochii publicului, care le-a dat indicatii si chiar a venit in vizita pentru a-i ajuta pe cei doi sa-si duca sarcinile la bun sfarsit.
Pe Facebook, doritorii gaseau informatii despre experiment si puteau inscrie provocari. Pe Twitter s-au nascut conversatii despre experiment in jurul #Casa3PLAY, implicandu-I pe cei mai importanti influentatori online. In timpul experimentului, le-am dat sansa jurnalistilor si bloggerilor influenti sa intre in direct si sa vina cu propriile provocari, generand Word-of-Web.
VI. REZULTATE
Show-ul LIVE cu cele doua vedete a fost condimentat cu momente dintre cele mai serioase si emotionante, sau pur si simplu amuzante, care au aratat ca serviciile Romtelecom - conexiune buna la internet, o oferta variata de canale TV si telefonie la discretie – pot fi combinatia ideala pentru o viata usoara si frumoasa.
Cercetarea post-experiment a scos in evidenta ca notorietatea Romtelecom ca furnizor de servicii integrate a crescut aproape de 100%. Totodata, campania a atins un public numeros din randul non-abonatilor Romtelecom, generand astfel noi oportunitati de business pentru companie.
Peste 1500 de oameni au interactionat pe site, inregistrand o provocare pentru Cabral si Vlad. In perioada 28 noiembrie – 5 decembrie, site-ul a atras peste 70.,000 de vizualizari si 18.500 de vizitatori unici. In social media, proiectul a atras peste 755.000 de impresii (rezultate ZeList, perioada 26.11.2012 – 15.12.2012). Proiectul a generat peste 200 de aparitii in presa scrisa si online, atat la nivel central, cat si local, cu o audienta estimata de 5,000,000 de persoane (surse trafic, SATI).