Din multe puncte de vedere Google e un brand sublim. Nu neaparat cand hotaraste sa ingroape unele dintre cele mai folositoare servicii pe care le are, dar, hei, cine e perfect? Cum sa nu iubesti un brand care investeste atata seriozitate in a crea poanta perfecta, care iti da impresia ca o face doar pentru ca e distractiv si pentru ca poate si care face atat de multe pentru a mai da niste imbolduri hohotului generalizat de 1 aprilie? Realist vorbind, stim cu totii ca glumele lui Google sunt rezultatul unei abile strategii de PR. Totusi Google ruleaza asa de fin incat noua, oamenilor din public, aproape ne vine la indemana sa credem ca gigantul are o pofta reala si autentica de a rade sincer.
Google Nose Beta
De la Google Glass, aceasta pereche de ochelari pe care nu credeam s-o vedem decat in sequel-urile Terminator, urmatorul pas firesc a fost Google Nose. Care reuseste cumva sa aduca mirosurile dintre-un capat al lumii in celalalt folosindu-se de baza de date Mobile Aroma Indexing Program. Explicatia e ca mirosurile nu sunt teleportate, ci sunt replicate foarte fidel pornind de la un cod pe care il dicteaza aceasta baze de date. Si-aici lucrurile devin ceva mai SF: niste fotoni se intersecteaza cu unde infrasunet si astfel rezulta mirosul, activat la apasarea unui buton aproape magic. Imi place la nebunie aerul de "studiu de caz" pe care Google il da clipului de promovare al noului produs si mai ales cu cata dibacie foloseste cliseul la sfarsit: “Stop and smell the roses” (Acum ai cum). Si cireasa de pe tort: raspunsul la orice intrebare legata de miros e Google Nose/ Google Knows. V-ati prins?
Gmail Blue
De la descoperiri fantasmagorice care te fac sa te intrebi “Oare ce-or sa mai inventeze” la imbunatatirea serviciului Gmail cu cea mai plata calitate existenta pe intinsul Pamantului. Ce-mi place cel mai mult e ca vand aceasta modificare cu atat de multa convingere (desi imi pot imagina ce hoarde de hohote de hiena se dezlantuiau infundat prin colturile platoului de filmare) incat, daca videoclipul ar fi pe mute, mi-as pune la bataie rezerva de vin pe-o luna ca nimeni nu s-ar prinde ca e o farsa de 1 aprilie. Imi deschid baierile inimii aceste clisee simpatice pe care cei din clipul Google le insiruiesc cu convingerea unor oameni nominalizati la premiul Nobel pentru descoperirile lor. Si discursul: “Apesi pe 'Compose' si butonul 'Compose' e albastru. Cuvantul 'Compose' e albastru. Butonul 'Bold' e albatru, butonul 'Underline' e albastru, chiar si butonul 'Italic' e albastru”. Probabil ca v-ati dat seama pana acum, dar ce e nou si imbunatatit la Gmail este culoarea albastra.
YouTube se inchide
Dintre toate farsele pe care le-a facut YouTube de-a lungul timpului, preferata mea este Rickrolling-ul. Toti utilizatorii care apasau pe anumite link-uri aparent nevinovate erau condusi catre acelasi videoclip al cuceritorului de inimi din anii '80 Rick Astley – “Never Gonna Give You Up”, o farsa cunoscuta ca “rickrolling”. Ceea ce nu face decat sa motiveze victimele sa-si transforme, la randul lor, prietenii in victime. Acelasi sentiment caldut de comunitate il aduce si farsa din 2013 pusa la cale de YouTube, care ne arata ca suntem un public cu o foame insatiabila de videoclipuri si in 2013 in sfarsit i se va pune capat. Practic, YouTube multumeste ca i-am fost alaturi inca din 2005, anunta ca urmeaza sa aleaga un videoclip castigator dintre toate cele incarcate de-a lungul timpului si ca va lua o pauza pana in 2023, cand se va redeschide pentru a afisa numai si numai castigatorul. Si ca sa anunte toate astea, Google a cutreierat toate cotloanele internetului si a adus laolalta celebritatile ale caror rampa de lansare a fost YouTube, reafirmand cat de mult apreciaza o gluma buna. Everybody got time fo’ this!
Ziua asta a fost super si ca vreme, si ca recolta de farse. Evident internetul nu se rezuma doar la Google, dar va las pe voi sa comentati restul de poante, cum ar fi cea de la Dexonline.ro sau Europa FM.
Comentarii