[Optimizarea mobisite-urilor] Alex Putineanu (Mobile Works): Utilitatea RWD este de necontestat cand vorbim despre cross-platforms si nu numai

In contextul in care exista o cerere tot mai mare din partea clientilor pentru dezvoltarea de platforme accesibile si prin intermediul device-urilor mobile, ne-am propus sa aflam care sunt criteriile care asigura functionarea optima a mobisite-urilor si care sunt regulilel de design care trebuie respectate. A raspuns Alex Putineanu (Managing Director, Mobile Works).

Cresterea numarului de mobisite-uri

Companiile sunt din ce in ce mai constiente de importanta mobisite-urilor, asa ca numarul mobisite-urilor este in crestere, cu siguranta. Cei ce se vor alinia rapid noilor trenduri vor avea doar de castigat. Utilizatorii apreciaza informatiile bine structurate si usor accesibile.

Importanta mobisite-urilor

Userii sunt nemultumiti daca brandul in care au incredere nu le ofera informatiile dorite exact atunci cand au nevoie de ele. Intr-un secol al vitezei, este cu atat mai pretuita informatia pe care o descoperi rapid, fara efort suplimentar si timp pierdut.

Importanta adaptarii website-ului de brand

Unitatea in design este importanta pentru orice brand. Cu toate astea, inexistenta unui website nu trebuie sa ne impiedice sa oferim informatii consumatorilor atunci cand au nevoie.

Folosirea unei arhitecturi construite vs. construirea unei arhitecturi

Arhitectura unui mobisite este in general 100% diferita de cea a unui website sau cel putin asa ar trebui sa fie. Ganditi-va doar la diferenta dintre motivele pentru care o persoana acceseaza un mobisite versus un website al aceleiasi companii. Asteptarile sunt diferite, deci si arhitectura informatiei ar trebui sa difere.

Dimensiunea ecranului

Ca si in cazul website-urilor, dimensiunile ecranelor variaza de la un terminal la altul si trebuie tratate separat astfel incat experienta utilizatorului final sa fie optima, indiferent de dimensiunea ecranului de telefon pe care il foloseste.

Importanta regulii above/below the fold

La fel ca si in cazul website-urilor, si pe un mobisite informatia trebuie structurata astfel incat utilizatorul sa poata avea acces cat mai usor la informatia de care are nevoie (care ii va atrage atentia cel mai mult). In egala masura, studiile arata ca utilizatrii sunt obisnuiti sa faca scroll/swipe pe mobil pentru a ajunge la informatia dorita.

Informatia din zonele above the fold si below the fold

Cand vorbim despre zona above the fold facem referire la informatiile cele mai importante si atractive. Zona below the fold serveste celorlalte informatii pe care brandul doreste sa le ofere, precum descrieri scurte ale serviciilor, locurilor, date de contact s.a.

Importanta Responsive Web Design (RWD)

Utilitatea RWD este de necontestat cand vorbim despre cross-platforms si nu numai. Ce poate fi mai eficient decat sa programezi website-ul astfel incat, de pe orice device l-ai accesa, sa se vada corect?

Dimensiunea imaginilor de pe un mobisite optimizat

Pe mobile se optimizeaza nu numai imaginile, ci si celelalte resurse de programare implicate pentru ca utilizatorul sa astepte cat mai putin incarcarea mobisite-ului. Marimea unei imagini trebuie sa fie cat se poate de mica pentru o incarcare optima.

Inregistrarea informatiilor de catre utilizatori

Este recomandat sa se evite formularele cu multe campuri de completat. Nu sunt la fel de rapid ca o tastatura traditionala, iar utilizatorii sunt mult mai susceptibili la a face greseli. Asadar, completarea unui formular poate fi o experienta foarte frustranta, indiferent cat de bine gandit ar fi formularul respectiv. Cu cat solicitam mai putina informative, cu atat mai bine.

Un singur site flexibil pentru toate platformele sau versiuni separate?

Sustinem site-urile comune si flexibile din punct de vedere vizual si al programarii, luand bineinteles in calcul nevoile consumatorului si adaptand informatia & designul pentru fiecare tip de platforma in parte.

Metode de testare

Cele mai frecvente metode folosite de noi sunt focus groups, surveys, feedback de la experti si simulari.

True/False: aceeasi informatie trebuie sa apara si pe versiunea desktop si pe versiunea mobile a website-ului.

FALSE. Obiceiurile de consum sunt diferite, din acest motiv informatia din fiecare mediu in parte trebuie adaptata corespunzator.

True/False: designul website-ului nu tine cont de orientare (landscape/portrait)

FALSE. Daca vorbim despre RWD, designul tine cont de orientarea telefonului, este programat astfel.

True/False: cu cat mai putina nevoie de scroll, cu-atat mai bine

Predominant TRUE. Informatia pe care userii o gasesc trebuie sa fie respecte regula KISS: keep it short and simple. Cu cat informatia este mai usor de gasit fara scroll, cu atat mai bine.

True/False: Flash, JavaScript, Pop-Up-urile nu sunt recomandate

TRUE. Toate tehnologiile care nu sunt suportate de toate sistemele de operare trebuie evitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related