Care e locul pe care il ocupa noile tehnologii in campaniile promotionale?

Care e locul pe care il ocupa noile tehnologii in campaniile promotionale?

Location-based advertising, geofencing, video mapping, near field communication, toate tehnologii relativ noi. Cat de bine si-ar gasi locul in promotii si in ce masura sunt ele folosite peste hotare? Nu sunt foarte multe companii care se aventureaza dincolo de formatul clasic al campaniilor promotionale, iar cele care fac asta nu se intrec in a aduce cele mai stralucitoare concepte in ecuatie. Exista un potential neexploatat in tehnologiile moderne, dar ii las pe speakerii de la Promotions Now 2013 sa vorbeasca despre toate.

Ii gasiti intre 27 si 28 martie, la noul eveniment marca SMARK KnowHow pentru profesionistii din industria de marcomm. Si tot acolo vor vorbi despre campanii promotionale inovatoare, mecanisme de concurs eficiente, dar si despre schimbarea comportamentului consumatorului fata de promotii. Intre timp va prezint cateva exemple de promotii facute in afara, care s-au folosit – mai mult sau mai putin creativ – de advertising si near field communication.

Location-based promo
In 2011, Coca-Cola a lansat o promotie , care incuraja adolescentii sa duca la bun sfarsit diferite provocari (care se desfasurau numai in anumite locuri ale unui oras), pentru a acumula puncte pe care le puteau folosi mai tarziu pentru a castiga premii: tricouri, vouchere cadou. Pornind de la ideea ca tinerii se plictisesc in vacantele de vara, Coca-Cola a provocat adolescentii sa-si dea check-in in mall-uri, la concerte, in parcurile de distractii sau sa faca poze in diferite locuri. Utilizatorii puteau vizualiza provocarile printr-o aplicatie de iPhone sau Android, pe care o puteau descarca gratuit. Tot acolo puteau sa vada si cate puncte au reusit sa stranga, sa deblocheze badge-uri, sa verifice ce prieteni mai participa la joc alaturi de ei sau care sunt premiile.

In 2010, O2 Media, divizia de mobile marketing a providerului de telefonie si internet O2, incheia cu Starbucks si L'Oreal un parteneriat pentru testarea mesajelor location-based, prin intermediul caruia brandurile puteau face reduceri si oferte clientilor O2 in functie de zona din UK in care se aflau. Starbucks a oferit discount-uri de 50% consumatorilor care si-au aratat interesul pentru bauturi si mancare, reduceri pe care clientii le puteau obtine la orice magazin din zona in care se aflau. In acelasi timp L'Oreal a prezentat clientilor oferte de genul "cumperi un produs si primesti unul gratis" pentru cei care isi manifestasera interesul pentru produse destinate parului si care erau in apropierea magazinelor brandului.

Near field communication
In iunie 2012, in Canada, Scotiabank lansa o campanie pe mai multe canale media prin intermediul careia promova cardul de debit Scene. Parte din campania de promovare, Scotiabank a amplasat 80 de postere in locuri intens frecventate de pietoni care aveau drept call to action: "You may never pay for a movie again with the SCENE debit card". Folosind tehnologia near field communication, consumatorii puteau scana cipurile integrate in postere pentru a castiga doua bilete la film, cu conditia sa se fi inscris la obtinerea unui card de debit Scene. Componenta outdoor a campaniei, conceputa de Astral Out-of-Home, a adus bancii Scotiabank o crestere de 26% a interactiunilor consumatorilor cu produsul pe strada.

In 2009, Citibank a lansat un proiect pilot in Bangalore India (Tap and Pay), in cadrul caruia incurajau utilizatorii de smartphone-uri sa-si efectueze platile folosind doar telefoanele. Ca sa-si motiveze clientii, banca a amplasat postere peste tot in oras, prin care anuntau voucherele si promotiile Citibank. Utilizatorii de smartphone puteau scana posterele (create special pentru a raspunde tehnologice NFC) si obtineau acces la aceste oferte, care erau personalizate in functie de profilul utilizatorului si locul in care se afla. Promotiile targetate au generat un mai mare redemption rate decat promotiile normale, ceea ce a contribuit la succesul programului de plata initiat de Citibank.

Multi sunt de parere ca NFC incepe sa ocupe un rol important in strategia campaniilor promotionale. Pana acum, companiile par sa fi exploatat doar capacitatea tehnologiei NFC de a usura intregul proces de cumparare pentru consumator. Dar mai multe ne spun speakerii invitati la Promotions Now 2013 pe 27 si 28 martie.

Detaliile despre program si inscrieri sunt disponibile pe site-ul oficial. Partenerii media ai evenimentului sunt: IQads, Realitatea.net, 24 FUN, Cariere, The Institute, HotNews, Magazinul Progresiv, Zumzi, Piata, Ziare.com, Business24, Money Magazine, Money.ro, Money TV si Radio Guerrilla. Evenimentul este recomandat de IAA si UAPR si sustinut de Mercury360, Agrafa, Casa de Traduceri si 360Revolution. Partener de know-how al Promotions Now este Wave Division.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related