[Design freelancers] Alina Filipoiu: Accepta sugestiile clientilor in termenii tai. Foarte rar iese perfect din prima, iar cateodata trebuie sa te conformezi cerintelor

[Design freelancers] Alina Filipoiu: Accepta sugestiile clientilor in termenii tai. Foarte rar iese perfect din prima, iar cateodata trebuie sa te conformezi cerintelor

Fie ca e vorba de mai multa libertate creativa sau de independenta financiara, din ce in ce mai multi creativi se orienteaza catre freelancing. Printr-o serie de materiale adresate ilustratorilor si graphic designerilor, incercam sa vedem care sunt provocarile si avantajele acestui tip de job. Pe Alina Filipoiu o stiti probabil din ilustratiile pentru Decat o Revista si alte proiecte editoriale. Astazi ne povesteste ce a invatat din experienta de freelancing, care sunt sursele proiectelor ei si ce asteptari are de la sectorul de freelancing creativ pentru urmatorii ani.

Short Bio: Sunt Alina Filipoiu, sunt studenta la Facultatea de Arhitectura "Ion Mincu" si sunt ilustrator serios de un an. Imi place tot ce tine de vizual, creativitatea si independenta.

Cand ai decis sa te apuci de freelancing si de ce
M-am hotarat este un fel de a spune. Am tot facut proiecte individuale, insa nu mi-am dat titulatura de freelancer pana acum un an, cand am avut expozitie la ICR, organizata de cei de la concursul Inspired, cand am realizat ca as putea sa incerc. Intotdeauna am incercat sa gasesc un job la care sa nu trebuiasca sa muncesc, iar ca ilustrator simt ca fac doar ceea ce-mi place.

Cum si unde gasesti proiectele pentru care lucrezi
Online si de obicei ma gasesc ele pe mine. Insa cateodata, ca sa te observe cineva trebuie sa faci si cu mana. Principala si cea mai accesibila cale este aceea de a fi prezent online cat mai mult si, bineinteles, sa lucrezi.

Evolutia ca freelancer si lectii invatate pe parcurs
Una dintre lectiile invatate este aceea de a accepta sugestiile clientilor in termenii tai. Foarte rar iese perfect din prima, iar cateodata trebuie sa si renunti la lucrurile care iti plac si sa te conformezi cerintelor. Nu accept proiecte in care mi se cere sa realizez lucruri care nu ma caracterizeaza sau in care vor sa imit un alt stil. Sunt de parere ca atunci cand un client te contacteaza o face pentru ca ii place ce si cum faci lucrurile, insa daca se intampla sa nici nu-si aminteasca portofoliul meu, asta spune ceva despre acel posibil client. Eficientizarea timpului este o lectie constanta mai ales atunci cand mai ai si alte lucruri de facut – job, in cazul meu facultatea.

Cat se castiga acum in Romania din freelance design
La noi inca se castiga putin din asta. Nu a intrat in obisnuinta, este un lucru destul de nou totusi si cred ca de aceea este privit cu reticenta. Nu este imposibil sa traiesti din asta insa aici sunt destul de multe considerente.

Cine apeleaza la serviciile tale si in ce situatii
Art Directorii din agentii sau publicatii, clienti directi sau diverse asociatii. Cam oricine are nevoie de mine.

Tipuri de proiecte
Mare parte din proiecte sunt proiecte editoriale insa mi-ar placea sa ma ocup mai mult si de publicitate.

Freelancer vs. Art Director
Nu as sti sa spun pentru ca nu am fost in postura de Art Director.

Cum te promovezi ca freelancer
Am lucrat mult pe proiecte de self-promotion, mi-am imbogatit portofoliul si am ramas constant conectata la mediul online.

Cele mai importante proiecte din cariera de freelancer
Nu stiu ce inseamna exact proiecte importante , fiecare este unic si important, solicitant si creativ, un fel de reeducare constanta prin munca. Pot sa spun insa ca cel mai mult m-au incantat anul acesta ilustratiile realizate pentru revista londoneza "Dash" si cele din seria de despartiri pentru "Decat o Revista".

Evolutia sectorului de freelancing creativ din Romania in urmatorii ani
Odata ce oamenii incep sa prinda incredere in freelancing si sa realizeze ca pentru unii este mediul ideal de dezvoltare, cred ca lucrurile vor incepe sa functioneze mai bine. Freelancerii sunt la fel de seriosi ca o agentie. Trebuie sa fie pentru a avea de lucru si a-si crea o reputatie buna.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related