Bucuriile si tristetile job-ului de account, tensiunea care face parte din pachetul de baza si momentele memorabile care fac totul sa merite la final. Un articol despre ce presupune lucrul in departamentul de Client Service, semnat de Ina Simion (Client Service Director, CohnandJansen JWT).
Satisfactiile job-ului de account
Un simplu raspuns care influenteaza un intreg proiect si asta pentru ca poti intelege printre randuri un client, un deadline pe care reusesti sa il impingi si care poate face diferenta pentru cei din creatie, un argument pe care il poti da unui client, pe care il accepta pentru ca are incredere in tine. Astea sunt lucrurile care imi aduc satisfactii.
Momentele grele din viata unui account
Cand nu reusesti sa ajuti, fie echipa din agentie, fie clientul. Vrei sa multumesti pe toata lumea, dar nu se poate de fiecare data.
Momentele frumoase din viata unui account
Cand o prezentare merge foarte bine, cand se castiga un pitch, cand ies campanii si proiecte frumoase, cand clientul multumeste agentiei pentru ce face, cand se aproba bugete fara negocieri.
Cel mai frumos compliment primit de la un creativ sau de la client
Un spot bagat intr-o prezentare de pitch & rugamintea de a nu parasi un cont au fost printre cele mai frumoase.
Cea mai aglomerata zi de cand lucrez ca account
Nu cred ca pot numi o zi anume. Sunt perioade foarte aglomerate, in care ai 3-4 intalniri pe zi, trebuie sa faci brief-uri, estimari, prezentari si partea tare este ca reusesti cumva sa le faci pe toate.
Job-ul de account, la noi si in alte tari
Cred ca ne apropiem si noi mai mult de ce se intampla afara, adica munca de CS devine din ce in ce mai respectata, recunoastem ca un om bun in pozitia lui aduce beneficii intregii echipe, chiar daca nu este om de creatie.
Junior account executives – background si atitudini intalnite
Nu vin exclusiv dintr-o anumita zona, dar pare sa fie o pondere mai mare dinspre facultatile de Relatii Publice si Comunicare.
Cred ca se simte o schimbare de atitudine intre cum erau cei care se angajau acum 10 ani si cum sunt cei care acum incep. Sunt mai siguri pe ei, mai relaxati si cred ca asta este bine. Sunt multi care inteleg insa complet gresit lucrurile astea. Asa ca increderea in sine devine aroganta fara fond, relaxarea devine neimplicare si tot asa.
Pregatit nu cred ca este nimeni pentru realitatile unui job, oricat de multe ar fi invatat in scoala. Acum depinde de fiecare, cat de repede invata.
Calitatile unui account bun
Sa stie sa se faca placut, sa aiba bun-simt si sa fie organizat. Nu am o serie de intrebari de interviu customizate, este importanta prima impresie si modul in care se prezinta. Dar, sincer, oricat de bun ar fi, daca are nu are entuziasm nu cred ca are sanse in domeniu.
Cum invata un account sa fie mai bun
Cea mai valoroasa resursa din punctul meu de vedere sunt oamenii. Cred ca este important sa aiba de la cine sa invete. Am cunoscut oameni foarte destepti, care au batut destul de mult timp pasul pe loc, din cauza ca au nimerit langa persoane care fie nu aveau calitatile necesare, fie nu erau dispusi sa ii invete.
Cartile de referinta pentru oamenii de la CS
Orice iti pica in mana din zona marketing si publicitate. De la carti de referinta ca "Ogilvy on Advertising" si "My Life in Advertising & Scientific Advertising" a lui Claude C. Hopkins, la aparitii mai recente ca "The art of the pitch" a lui Peter Coughter si "Linchpin: Are you indispensable?" a lui Seth Godin. Si nu numai. E bine sa citesti. Mult. Orice.
Site-uri si bloguri: Actionpacked, Theinspirationroom, Adsoftheworld.
Cat de greu se trece la o pozitie la alta in CS
Depinde de structura agentiei in care lucrezi, depinde si de tine, de modul in care stii sa negociezi, atunci cand este cazul. In general vorbim de cativa ani intre o pozitie si alta: executive – manager – director. Clar exista si exceptii, oameni care avanseaza foarte repede sau altii care stagneaza.
True or false: account-ul ucide idei bune
Fals – Account-ul poate spune daca o idee respecta brief-ul sau nu, poate sa dea un feedback, dar nu are cum sa desfiinteze idei bune.
True or false: account-ul e prietenul clientului
Adevarat – Un account bun stie sa isi construiasca o relatie foarte buna cu clientii. Putem sa o numim prietenie. Daca prin prieten cu clientul, de fapt vrei sa spui ca e de partea clientului si nu a agentiei, atunci nu e OK. Nu exista parti, e un parteneriat si, din experienta mea, campaniile cu cele mai bune rezultate au fost cele in care clientul si agentia au fost pe aceeasi lungime de unda pe tot parcursul proiectului. Da, account-ul e mesagerul care nu aduce mereu vestile bune, dar stim cu toti cum e vorba cu mesagerul.
True or false: account-ul n-are voie in brainstorming
Fals – In toate agentiile in care am fost pana acum, account-ul ia parte la brainstorming.
True or false: accountul e (oficial) de vina cand ceva nu iese bine
Fals – Am norocul sa lucrez intr-o agentie in care lumea e foarte realista in legatura cu cine si ce nu a facut OK.