Bucuriile si tristetile job-ului de account, tensiunea care face parte din pachetul de baza si momentele memorabile care fac totul sa merite la final. Un articol despre ce presupune lucrul in departamentul de Client Service, semnat de Corina Catrinoiu (Project Management Director, Headvertising).
Satisfactiile job-ului de account
Esti peste tot mereu. Esti persoana din umbra care face lucrurile sa se “invarta” intern si, in acelasi timp, persoana din fata care face lucrurile sa se “invarta” extern.
Momentele grele din viata unui account
Nu stiu din viata oricarui account, dar in viata mea stiu sigur ca cel mai greu moment este schimbarea echipei. Este complicata desprinderea si este complicata reacomodarea, mai ales atunci cand treaba ta este sa faci lucrurile sa functioneze intre oameni.
Momentele frumoase din viata unui account
Un account se bucura la toate bucuriile celorlalte departamente. Este un cumul de reusite. Nu o iau pe campii, pentru ca este si nodul de colectare a nereusitelor si a nefericirilor si a lucrurilor gresite din agentie. Dar tine de la om la om cum imparte bucuriile si nebucuriile.
Cel mai frumos compliment primit de la un creativ sau de la client
De la creatie – un anunt de angajare pentru o “Corina mai mica”
De la client – o oferta de angajare
Cea mai aglomerata zi de cand lucrez ca account
Nu pot pune degetul pe 16 aprilie 2012 sau 2 februarie 2010. Sunt zile cu 150 de mail-uri si zile in care se suprapun evenimente, filmari si sedinte foto. Sunt zile cu cate 5-6 intalniri si trei briefuri noi de scris.
Sunt zile pline mereu, in feluri diferite, dar nu le-as zice aglomerate.
Job-ul de account, la noi si in alte tari
Exista diferente de la agentie la agentie in aceeasi tara. Cred ca sunt diferente si de la tara la tara.
Junior account executives – background si atitudini intalnite
De multe ori sunt oameni motivati care isi doresc sa faca orice altceva in agentie, dar pentru care jobul de client service pare cel mai accesibil. Putini stiu ce inseamna propriu-zis asta, si putini sunt pregatiti sa isi asume rolul …”miezului”. Si asta se vede cam dupa primele 6 luni.
Mixul dubios de oameni din agentii (din arhitectura, presa, mate-fizica, stomatologie, litere, atf) este ceea ce creeaza noul si neasteptatul. Oamenii din client service prin excelenta pot avea cam orice background, atata timp cat ajung sa il foloseasca in beneficiul lor. Nu e nevoie de skill, ci de ochi, nu e nevoie de talent poetic, ci de ureche.
Calitatile unui account bun
Ordine in macar un"sifonier" – indiferent daca sifonierul e virtual sau de alta natura.
Empatie – orice copy e intai om, orice marketer e intai om, si de fiecare data e mai usor sa vorbesti si sa relationezi cu omul decat cu profesionistul.
Deschidere la cap – din orice experienta e ceva de invatat si de aplicat mai apoi in job.
Vedere din avion – mereu 16 variante de a ajunge de la A la B si spiritul de a adapta ruta pe parcurs. Dar mereu ochii pe B.
Cum invata un account sa fie mai bun
De la departamentul de creatie, dar si din Aventuri la pescuit, show Horatiu Malaele, excursie in Maroc, voluntariat la casa de copii.
Cartile de referinta pentru oamenii de la CS
Lista de baza pentru orice om din publicitate ramane “lista lui Serban” (pusa la noi pe blog) la care as adauga The Golden Football. Pentru a te ancora insa si in prezent, ar trebui sa existe rutina de a citi site-uri gen Wired, AdMap, AdAge, Comscore, Mashable, PSFK, Bored Panda sau Clients From Hell.
Cat de greu se trece la o pozitie la alta in CS
Nu cred ca "greu" e cuvantul potrivit. Este ca in orice job – intai junior, dupa care altceva. In functie de abilitati si/sau afinitati, timpul dintre una si alta este mai scurt sau mai lung.
True or false: account-ul ucide idei bune
FALSE unde lucrez eu. Daca din creatie vin idei bune si argumentate, nimeni nu ucide pe nimeni.
True or false: account-ul e prietenul clientului
TRUE si FALSE. La job, agentia este o echipa. Accountul este omul care reprezinta agentia in fata clientului.
In particular, sunt oameni minunati la client cu care inevitabil te si imprietenesti.
True or false: account-ul n-are voie in brainstorming
Depinde de brainstorming.
True or false: accountul e (oficial) de vina cand ceva nu iese bine
TRUE si FALSE. Fiecare are partea lui de vina in orice “ceva neiesit bine”.