[Studiu de caz] X3 Rebranding, campanie de improspatare a propriei imagini

[Studiu de caz] X3 Rebranding, campanie de improspatare a propriei imagini

Odata cu implinirea a 9 ani, studio-ul de design grafic si interactiv X3 a lansat in 2010 o campanie de self rebranding prin care si-a propus sa ofere o declaratie de maturitate si evolutie a brandului, adresandu-se angajatilor, clientilor si companiilor din industrie. Despre strategia si rezultatele campaniei premiate la Rebrand 100 Global Awards, editia 2013, au povestit reprezentantii X3.

Campanie: X3 Rebranding
Client:
X3
Studio: X3
Perioada campaniei: 2010-prezent
Premii: REBRAND 100 Awards

I. CONTEXT

Campania de rebranding creata de studio-ul de design grafic si interactiv X3 pentru improspatarea propriei imagini a fost premiata cu Merit Award la editia din 2013 a competitiei REBRAND 100 Awards, aceasta fiind cea mai respectata recunoastere din lume pentru proiectele de repozitionare a brandurilor.

Avand in vedere faptul ca industria in care activeaza X3 este una extrem de dinamica, inovatia si creativitatea sunt mai mult decat necesare, iar imaginea brandului nu poate face exceptie de la regula. De aici a venit si nevoia de rebranding, care a dus la crearea campaniei mentionate.

X3 a fost infiintat in anul 2001, la Timisoara, si ofera servicii de branding, design pentru print, creatie publicitara si, in principal, design interactiv. Portofoliul X3 include peste 500 de proiecte realizate pentru clienti internationali si peste 200 de proiecte pentru clienti romani.

De-a lungul celor peste 11 ani de experienta, X3 a promovat excelenta in toate serviciile oferite, motiv pentru care a primit numeroase premii internationale de recunoastere (FWA, REBRAND 100 Awards, Eulda, LogoLounge, Off Drum Competition etc).

II. OBIECTIVE

Cum dorinta de a crea valoare in tot ceea ce face trebuia sa se reflecte asupra imaginii generale a brandului, campania urmarea sa devina o declaratie de maturitate si de evolutie a brandului.

Totodata, aceasta a fost menita sa depaseasca asteptarile, sa faciliteze interactiunea cu publicul si sa ii confere brandului un plus de imagine, precum si un aer fresh si modern. Nu in ultimul rand, s-a urmarit obtinerea acelui element-surpriza, care sa starneasca o reactie emotionala in randul audientei tinta.

III. TARGET

Campania de rebranding a vizat atat angajatii si clientii, cat si companiile relevante din industrie.

IV. STRATEGIE

X3 a ales o abordare minimalista pentru repozitionare, astfel, prin noul logo, un simbol simplificat si stilizat, atentia cade asupra brandului, el devenind centru de interes si mijloc de interactiune cu privitorul (vezi mai jos campania de aniversare de 10 ani, felicitarile de Craciun etc). Impreuna cu celelalte elemente care au conturat identitatea vizuala, X3 a deschis un nou birou care sa reflecte natura creativa a echipei.

V. CREATII

a) Identity Pack
• Logo (mod de prezentare, variatii, gama cromatica, fonturi)
• Carti de vizita
• Documente tipizate (documente de comunicare: coli cu antet, facturi, brief-uri, estimari etc)

b) Website

c) Infografic

Un infografic personalizat, ce prezinta declaratia de misiune a companiei intr-un mod atractiv vizual.

d) Materiale colaterale

  • - Plicuri personalizate
  • - Felicitari
  • - Brosuri
  • - DVD-uri

e) Campanie de aniversare

Cu ocazia aniversarii a 10 ani, X3 a creat o campanie numita The Big X Challenge, care le permitea oamenilor sa interactioneze direct cu brandul si sa creeze ei insisi logo-ul pe care il considerau cel mai potrivit pentru X3, pornind de la cateva elemente date: un cerc, un X si un punct.

f) Office design

S-a pornit de la ideea crearii unui spatiu creativ, definitoriu pentru X3, "infatisarea" noului spatiu fiind in conformitate cu "vocea" celor ce il ocupa. Noul biroul X3 este o mansarda sub forma unui "sevalet cu panza pregatita" (Stefan Lazar, Designer Interior, Ezzo Design).

REZULTATE

Campania de rebranding si-a atins obiectivele si a adus cu succes un plus de imagine companiei. Noul logo a devenit elementul-surpriza dorit pe masura ce a avut tot mai multe variatiuni si utilizari creative, permitandu-i companiei sa interactioneze mult mai bine cu publicul. Totodata, noua identitate a starnit o reactie emotionala pozitiva in randul clientilor si angajatilor.

ECHIPA

Creative Director: Stefan Szakal
Art Director: Sorin Bechira
Graphic Designers:
· Sorin Bechira
· Erik Erdokozi
· Ovidiu Bejan
Web Designer: Stefan Szakal
Interior Designer: Stefan Lazar

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related