[IQads Kadett] Patru categorii de experiente de brand explicate de Ioana Mucenic

[IQads Kadett] Patru categorii de experiente de brand explicate de Ioana Mucenic

Ioana Mucenic (Visionary Managing Partner, pastel) nu glumea cand spunea in cadrul trainingului IQads Kadett ca tot ce face agentia, face cu entuziasm. De la fonturile pe care le-a ales pentru prezentare, la discutia despre experientele oferite consumatorilor in cadrul activarilor de brand, totul era ales si implementat cu entuziasm. Scepticii care s-au prezentat la training-ul Kadett n-au avut nici o sansa in fata Ioanei Mucenic.

Insufletirea activarii de brand

La pastel totul este despre experienta consumatorului. Si cand vine vorba despre clientii cu care lucreaza, spunea Ioana, calitatea serviciilor de client service este atuul agentiei. Cele mai multe dintre interactiunile pastel cu clientii sunt marcate, din nou, de un entuziasm natural, cultivat sanatos in agentie, chiar daca izvorul de mai seaca din cand in cand.

Pornind de la acelasi entuziasm, echipa pastel isi propune sa faca toate activarile de brand personale, memorabile si active, si tot asa descria Ioana buna practica. In primul rand, brandul trebuie sa se gandeasca cum sa creeze o experienta care sa insemne ceva pentru consumator la nivel personal. Nu numai ca experienta trebuie sa fie relevanta, dar trebuie sa declanseze declicul care determina consumatorul sa vorbeasca mai departe despre ea. Si ca sa poata face asta, activarea de brand trebuie sa-l implice in mod activ.

Experienta inseamna mai mult decat distractie

Ioana spunea ca brandul trebuie sa faca mai mult decat sa distreze consumatorul. De prea multe ori publicul tinta isi aminteste gluma, dar nu si brandul. Dincolo de experinta legata strict de entertainment, Ioana povestea ca experientele pot fi si din categoriile esthetic, escapism si educational.

Una dintre mai frecvente sunt experientele de tip educational, in care consumatorii folosesc ce stiu deja sa faca pentru a crea o activitate noua. Spre exemplu, toti oamenii din public stiu sa aplaude, dar combinand mai multe stiluluri de a aplauda poate fi generat ritmul unei melodii originale. O alta experienta des intalnita este cea de tip escapism, care este construita pe nevoia publicului de a avea o activitate, de a face efectiv ceva. In cadrul experientelor de tip estethic atmosfera este ceea ce li se ofera consumatorilor; cafenelele, ceainariile si bibliotecile sunt exemple bune in sensul asta. Experientele de tip entertainment (spectacolele, concertele, filmele) sunt cele in care oamenii "vin sa vada". Ideal, la construirea activitatilor de brand, agentia trebuie sa abordeze toate aceste categorii de experiente.

De exemplu, Meadow Fresher a declarat ca laptele produs sub umbrela brandului este la fel de proaspat ca lunca din care provine. Si a demonstrat asta calatorilor care, in loc sa coboare din trenuri pe peroane, au putut pasi pe covoare de iarba aduse acolo de Meadow Fresh. T-Mobile si-a propus sa demonstreze ca, prin intermediul noii game de smartphone-uri, utilizatorii pot sa se distreze oriunde ar fi in oras. Si pentru asta a recreat o versiune fizica a jocului Angry Birds.

Ioana a concluzionat cu ideea ca activarea de brand trebuie sa fie surprinzatoare, dar naturala, sa fie personala si sa-i implice pe oameni cu ceva in care cred cu adevarat. Nu in ultimul rand, experienta trebuie sa fie cat mai completa din punct de vedere senzorial.

Training-ul Kadett se tranformase deja in experienta de consumator pe care Visionary Managing Partner-ul pastel o prezentase ca fiind ce ar trebui facut. Pe parcursul training-ului vazusem exemple de buna practica, auzisem povestile despre proiecte, ne molipsesem cu totii de entuziasm de la Ioana. Ne-am si implicat intr-o activare pe echipe menite sa ne arate ce inseamna educational, iar la sfarsit, Ioana a adus dulciuri care sa completeze experienta senzoriala.

Training-ul sustinut de Ioana Mucenic este parte din IQads Kadett, program de talent scouting organizat de IQads. Cadetii admisi in program participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii. Participantii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare, testul fiind disponibil pe site-ului programului - www.IQadsKadett.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related