Chiar daca in copilarie visa sa devina politist, intalnirea cu un calculator 386 l-a facut pe Vlad Popovici sa isi schimbe preferintele. Inainte sa fie Managing Director la Kubis Interactive, a trecut pe la Kinecto, Proximity si Saatchi & Saatchi. Lucrand de la 16 ani, a invatat multe pana sa poate sa explice simplu ca a ales online-ul pentru ca il face sa se simta tanar in fiecare zi. Amintirile nebune de dinainte de a descoperi internetul si experienta cu o intreaga industrie tanara de online se impletesc frumos intr-un Digital AdLife optimist.
Primele semne de creativitate s-au vazut atunci cand am privit pentru prima data o animatie in flash, pe internet. Era un tutorial de la Adobe Flash 3, cu un bebe mic care alerga pe o plaja, impingea o minge colorata si scotea chiar si sunete. A fost fenomenal si mi-am zis ca trebuie sa stiu sa fac si eu asta. S-au conturat cand mi-am cumparat Bryce 3D, un soft de modelare de landscape si fractali care imi facea viata de dupa scoala muuult mai interesanta :).
Copilaria mi-am petrecut-o in parcul Plumbuita cu vecinii de bloc, facand toate prostiile din lume si visand ca intr-o zi sa devin politist. Pe atunci mi se parea cool sa ai caine lup si sa te plimbi toata ziua pe strazi si sa fii respectat. In plus, politistii confiscau adesea de la bisnitarii din curtea scolii gumele de mestecat Turbo si le imparteau, ca Robin Hood, copiilor dornici de surprize.
Adolescenta a fost perioada in care eram mai mult interesat de ce puteam sa invat lucrand la calculator decat de iesitul in parc cu baietii. Asta mi-a prins bine pentru ca am avut primul job la 16 ani.
In liceu eram tipul ala care juca foarte bine volei si caruia ii placea sa mearga din clasa in clasa sa vorbeasca cu fetele. Cel mai nebunesc lucru pe care l-am facut atunci a fost sa ma sui pe acoperisul unei case, la Lacul Rosu, si sa sar intr-un morman de zapada de la o inaltime de mai mult de 10 metri. Bine, am baut si o sticla de vin in 5 minute, provocat de o colega care mi-era draga… am facut multe nebunii.
Cand eram in facultate obisnuiam sa imi fac multi prieteni si cunostinte, sa invat de la fiecare cate ceva si sa incerc sa fac cat mai multe lucruri si cat mai multe greseli, ca sa pot sa invat de pe urma lor si sa nu le mai repet.
Ma simt tanar de fiecare data cand sunt inconjurat de tineri si idei indraznete si ma simt batran atunci cand ma gandesc ca s-ar putea sa nu prind niciodata o excursie pe Marte :) .
Imi amintesc si acum ziua in care am intrat la facultate. Mi-am dat seama ca o noua viata incepe pentru mine. Si asa a fost.
Aici e o poza cu mine intr-un port din Grecia, la The Yacht Week. Reprezentand cu mandrie drapelul Romaniei.
Pe langa job, ma mai duc si la job.
Weekend-ul e momentul in care pot sa ma bucur de liniste, sa ma deconectez de la orice si sa ies la munte, la gratar sau intr-un citibreak, sa vad lucruri noi.
Cartea pe care am recitit-o de 8 ori este Habarnam. Imi plac la nebunie pozele si lucrurile care imi aduc aminte de copilarie.
Dau mai tare cand aud melodiile de la ATB, e DJ-ul meu de suflet care se confunda cu adolescenta mea.
As revedea oricand Lord of The Rings 2-3.
Incerc sa nu ratez nici un episod din Seinfeld.
Am luat primul salariu de la un tip care mi-a dat sa ii fac un CD interactiv in Flash. I l-am facut intr-o noapte si cu banii primiti, 500 dolari, mi-am cumparat un calculator nou de care eram tare mandru!
Am decis sa ma angajez in publicitate pentru ca am simtit ca pot sa aduc ceva nou in domeniu si multa ambitie.
Primul job in domeniu a fost la Kinecto, unde eram Account Manager, si acolo am invatat cum arata o diagrama Gantt.
Prima mea campanie a fost pentru Revista BIZ si acum cred despre ea ca a fost cea care m-a invatat sa inteleg cum trebuie sa gandesti integrat o campanie.
Pana acum, cele mai bune campanii la care am lucrat sunt pentru URSUS.
Cred ca toate proiectele, nu unul anume, ar fi putut sa iasa mai bine decat au iesit, indiferent de efort. De aceea imi imping tot timpul barierele, pentru a face lucrurile si mai bine.
Ca sa inteleg mai bine ce am de facut pentru un client, am mers pana la a sta doua saptamani in compania lui, astfel incat sa-mi dau seama mai bine de procese, de activitate si de cum gandeste.
Apucaturile de publicitar se manifesta cand ai o prezentare importanta si, ca sa scapi de trac, bei un pahar de tarie sa-ti faci curaj.
Cel mai bun sfat pe care l-am primit de la un publicitar a fost sa vorbesc mai putin si sa ascult mai mult.
O lectie pe care am invatat-o pe calea cea grea a fost ca intotdeauna e important sa ai cel putin un plan de rezerva. Si ca daca nu te gandesti dinainte la lucruri si nu le prevezi, ele se vor intampla si tu nu vei fi pregatit.
Am ramas in Romania pentru ca sunt multe oportunitati si viata este mai efervescenta.
Primul meu calculator a fost un 386 luat de la nemti.
Prima oara cand am intrat pe net aveam cam 15 ani si mi s-a parut out of this world. Am luat kit-ul de instalare de la Cinor, de la Palatul Copiilor. Am fost de 3 ori pentru ca primele doua dati am avut o discheta stricata si bineinteles ca nu am instalat niciun kit si niciun modem.
Am ales online-ul pentru ca e un domeniu dinamic, care ma reprezinta, in care iesi tot timpul din zona de confort si care te “obliga” sa evoluezi si sa inveti tot timpul cate ceva nou.
Cea mai mare satisfactie a unui om de online e atunci cand vezi ca ideile au produs rezultate, ca zeci de mii de oameni au interactionat cu aplicatia, ca sute de mii de oameni au intrat pe acel site sau ca prietenii tai de pe Facebook au dat Share acelei campanii.
Explicatia pe care o dau mamei despre ce inseamna sa lucrezi in online este "ca sa fiu mereu tanar". Doar asa intelege exact ce fac.
Schimbarea de la Facebook care mi-a dat complet ziua peste cap a fost timeline-ul, desigur.
Cred ca si clientii romani incep sa inteleaga din ce in ce mai mult online-ul, doar ca nu inteleg ca este un serviciu si un tip de consultanta care incepe sa aiba o valoare mai mare decat serviciile de ATL, de exemplu.
Uneori ma enerveaza publicitatea romaneasca pentru ca incearca sa reinventeze roata.
Cred ca ne-ar fi mai bine tuturor in domeniul asta daca ne-am organiza intr-o asociatie, daca ne-am respecta mai mult pe noi si intre noi, daca am impune niste reguli de best practice in pitch-uri si in modul de a face business.
Ma uit la juniorii de acum si ma gandesc ca au o ocazie extraordinara sa aiba toate tool-urile si exemplele creative si astfel sa le iasa idei marete.
Sper sa lucrez cat mai des pentru clienti care au incredere in mine si cat mai rar pentru clienti care nu vor sa-si "complice" viata, ca un outdoor e mai simplu.
Brand-urile straine care comunica cel mai bine sunt cele din U.S., au un stil aparte, mai pragmatic, iar cele romanesti sunt de obicei cele care comunica neconventional, de la care nu te astepti sa comunice asa.
O campanie buna e una care porneste din digital si se propaga si in offline.